Promo ING - 3,80% bruto op 12 maand
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Promo ING - 3,80% bruto op 12 maand
Ben ik nu echt de enige die hier wat sceptisch tegenover staat? Medirect geeft iedereen die op hun platform op de staatsbon intekent 0.50% netto extra en verklaart vervolgens dat ze op die manier verlies gaan maken op de staatsbon. Als ING daar nu nóg eens bovengaat...
Ik snap dat ze ondertussen allemaal wel een mooi spaarbuffer hebben, maar ik heb stel er mij toch wel vragen bij of het allemaal zo gezond en veilig is...
Ik snap dat ze ondertussen allemaal wel een mooi spaarbuffer hebben, maar ik heb stel er mij toch wel vragen bij of het allemaal zo gezond en veilig is...
-
- Hero Member
- Contacteer:
@WillyDriesen Klopt NIET wat je vertelt:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zolang ze onder de 4,25% zitten verdienen ze er nog op, want dat moeten ze momenteel bij de EU betalen.
Op persoonlijke en auto leningen verdienen banken goed.
Persoonlijke lening
Beobank 6,9%
AXA 7,99%
Belfius 8,39%
Argente 8,99%
Fortis 9,35%
Autolening ING 4,59% op 5 jaar
Op persoonlijke en auto leningen verdienen banken goed.
Persoonlijke lening
Beobank 6,9%
AXA 7,99%
Belfius 8,39%
Argente 8,99%
Fortis 9,35%
Autolening ING 4,59% op 5 jaar
Die spaar buffer heeft de staat juist bij de banken weggehaald vorig jaar met die staatsbon.Pieter1985 schreef: ↑27 augustus 2024, 14:34 Ben ik nu echt de enige die hier wat sceptisch tegenover staat? Medirect geeft iedereen die op hun platform op de staatsbon intekent 0.50% netto extra en verklaart vervolgens dat ze op die manier verlies gaan maken op de staatsbon. Als ING daar nu nóg eens bovengaat...
Als je op de ING promo wil ingaan èn als je er geen betalende zichtrekening wil hebben is dit volgens mij het te bewandelen pad:
1. ga langs bij een ING kantoor ergens ten velde (ik veronderstel dat dit op afspraak is)
2. vraag om een Invest Account te openen èn om dit te koppelen aan een referentierekening (dit is een zichtrekening die extern aan ING is, je kan dus maw met een externe rekening werken)
3. als de Invest Account geactiveerd is èn je hebt alles ontvangen om deze online / via de app te openen èn je hebt geld gestort op deze invest account dan kun je volgens mij online de desbetreffende termijnrekening openen.
Denk je "ik ben nu toch klant bij ING, laat ons dan maar meteen ook een ING Tempo spaarrekening openen", weet dan dat dit niet kan zonder de betalende zichtrekening.
1. ga langs bij een ING kantoor ergens ten velde (ik veronderstel dat dit op afspraak is)
2. vraag om een Invest Account te openen èn om dit te koppelen aan een referentierekening (dit is een zichtrekening die extern aan ING is, je kan dus maw met een externe rekening werken)
3. als de Invest Account geactiveerd is èn je hebt alles ontvangen om deze online / via de app te openen èn je hebt geld gestort op deze invest account dan kun je volgens mij online de desbetreffende termijnrekening openen.
Denk je "ik ben nu toch klant bij ING, laat ons dan maar meteen ook een ING Tempo spaarrekening openen", weet dan dat dit niet kan zonder de betalende zichtrekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zal volgens mij in de praktijk alleen maar lukken als je eerst 100 000 van een andere bank naar ING invest account overschrijft
Exact weergegeven.Dieteren schreef: ↑27 augustus 2024, 15:55 Als je op de ING promo wil ingaan èn als je er geen betalende zichtrekening wil hebben is dit volgens mij het te bewandelen pad:
Nee hoor, vanaf 2.500. Of het dan de moeite waard is, dat is wat anders.spaarfreakje schreef: ↑27 augustus 2024, 16:14 Zal volgens mij in de praktijk alleen maar lukken als je eerst 100 000 van een andere bank naar ING invest account overschrijft
Ik heb in ieder geval besloten er niet aan mee te doen.
Ik vind het gewoon niet netjes van ze tegenover de bestaande klanten. I.p.v. ze voor hun trouw te belonen, beloon je nieuwkomers voor de korte termijn.
Vorig jaar ook al tegen ze gezegd. Ik had toen 200.000 op de invest rekening staan die vrij kwam uit een vorige termijn rekening. Maar nee hoor, het moest nieuw geld zijn.
Gezegd: vraag het maar aan je baas, of je doet het tegen die 4%, of het geld gaat weg bij jullie.
Volgende dag werd ik terug gebeld, ja het kon bij uitzondering ook met het geld op de invest rekening.
Gisteren ook weer gebeld, er stond 100.000 op de invest rek, die deze maand was vrijgekomen van een termijndeposito.
Ik wilde er 150.000 bij doen maar dan die 3,8 + 0,2 is 4% over alles.
Ze zouden er vandaag over vergaderen, want er hadden heel wat klanten gebeld die het er niet mee eens waren.
Uurtje geleden werd ik gebeld, ik mocht wel die 150.000 storten, dan kreeg ik daar alleen 4% over.
Was gauw klaar. Bedankt voor de moeite en meteen die 100.000 er ook afgehaald.
Dat wordt weer 3% (DE) of 3,13% FR) netto op 0% obligatie bij de Giro op resp. 7 of 7,5 mnd.
Wat een koehandel!
Fijn nieuws: onze promo voor de ING Termijnrekening1 is nu beschikbaar!
Profiteer van een interessante rente op nieuwe stortingen die je voor 6 of 12 maanden vastzet. Hoe precies? Maak extern geld over naar je ING-rekening én open tussen 26 augustus en 29 september 2024 je ING Termijnrekening van 6 of 12 maanden.
Nog meer goed nieuws: het geld van je Staatsbon komt vanaf 4 september 2024 in aanmerking voor dit aanbod.
Rente op de promotionele ING Termijnrekening
6 maanden (halfjaarlijkse rente) 12 maanden (jaarlijkse rente)
Effectieve brutorente 1,9% 3,8%
Effectieve nettorente 1,33% 2,66%
Extra bonus
En dat is nog niet alles! Dankzij je preregistratie heb je recht op een bijkomende bonus van 0,20% bruto op jaarbasis (0,14% netto) en het equivalent op 6 maanden van 0,10% bruto (0,07% netto), op het bedrag dat je stort bij de opening van je ING Termijnrekening.
Profiteer van een interessante rente op nieuwe stortingen die je voor 6 of 12 maanden vastzet. Hoe precies? Maak extern geld over naar je ING-rekening én open tussen 26 augustus en 29 september 2024 je ING Termijnrekening van 6 of 12 maanden.
Nog meer goed nieuws: het geld van je Staatsbon komt vanaf 4 september 2024 in aanmerking voor dit aanbod.
Extra bonus
En dat is nog niet alles! Dankzij je preregistratie heb je recht op een bijkomende bonus van 0,20% bruto op jaarbasis (0,14% netto) en het equivalent op 6 maanden van 0,10% bruto (0,07% netto), op het bedrag dat je stort bij de opening van je ING Termijnrekening.
Ik lees hier niets of dit enkel en alleen volstaat via invest account en niet via een betalende zichtrekening die er mee aan gekoppeld moet zijn.kaohsiung schreef: ↑27 augustus 2024, 17:24 Fijn nieuws: onze promo voor de ING Termijnrekening1 is nu beschikbaar!
Extra bonus
Als het maar nieuw gestort geld is, dan is het goed.KV schreef: ↑27 augustus 2024, 17:48Ik lees hier niets of dit enkel en alleen volstaat via invest account en niet via een betalende zichtrekening die er mee aan gekoppeld moet zijn.kaohsiung schreef: ↑27 augustus 2024, 17:24 Fijn nieuws: onze promo voor de ING Termijnrekening1 is nu beschikbaar!
Extra bonus
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik pas voor ING. Een hele poespas om het als niet-klant geregeld te krijgen. En volgend jaar biedt ING niets interessants en is het weer een hele poespas om alle rekeningen weer af te sluiten. Weer langsgaan op kantoor, weer uitleggen dat je daar niet wil blijven, weer eindeloze gesprekken. Neen, ik pas daarvoor. Voor klanten met heel veel spaargeld bij ING (maar wie zou dat zijn?) is het anders. Als ING zich positioneert als een bank die constant interessante aanbiedingen heeft, wordt het anders. Maar dan gaan ze dat eerst een paar jaar moeten bewijzen. MeDirect, Santander zijn niet op elk moment de beste maar als je er blijft, zit je goed, en kun je switchen tussen spaarrekeningen en termijnrekeningen. Zonder ooit iemand te moeten spreken.
ivm invest rekening
https://www.ing.be/nl/particulieren/bel ... gen-sparen
Verrichtingen
Debetverrichtingen naar andere rekeningen zijn enkel mogelijk naar de ING-rekeningen waarvan u eveneens houder bent. U kunt vanaf uw ING Invest Account overschrijvingen doen in het kader van uw beleggingen bij ING of van uw termijnrekeningen bij ING.
Volgens mij kun je dus niet enkel een invest rekening hebben het geld op en van de termijnrekening te halen en naar een andere bank storten. Je hebt volgens mij een zichrekening nodig om het geld naar een andere bank te storten.
https://www.ing.be/nl/particulieren/bel ... gen-sparen
Verrichtingen
Debetverrichtingen naar andere rekeningen zijn enkel mogelijk naar de ING-rekeningen waarvan u eveneens houder bent. U kunt vanaf uw ING Invest Account overschrijvingen doen in het kader van uw beleggingen bij ING of van uw termijnrekeningen bij ING.
Volgens mij kun je dus niet enkel een invest rekening hebben het geld op en van de termijnrekening te halen en naar een andere bank storten. Je hebt volgens mij een zichrekening nodig om het geld naar een andere bank te storten.
Volgens het Algemeen Reglement van de Verrichtingen (via dezelfde link raadpleegbaar) kan het wel. Ik ga het niet allemaal kopiëren maar staat op pg. 50 onder puntje drie... Maar idd, op de website staat het niet duidelijk vermeldt (ik weet het ook maar via via en heb het even opgezocht alvorens hier te posten)
Gewoon een betalende zichtrekening nemen. € 1,90 per maand is ook de kost niet . De verplaatsing en tijdsverlies naar hun kantoor kost al meer. Na 1 jaar zeg je alles gewoon op.