Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
TIP
Re: Meerwaardebelasting van 10% op aandelen
- de meerwaardebelasting zou enkel gelden op nieuwe investeringen. Je opgespaard pensioenvermogen zou dus gespaard blijven.
- de lagere inkomensbelasting zou uiteraard ook op pensioenuitkeringen gelden.
- de lagere inkomensbelasting zou uiteraard ook op pensioenuitkeringen gelden.
En voor bedragen hoger dan 5 miljoen euro had ik ergens gelezen.
Je zou ook kunnen zeggen dat de Belgische bevolking vanaf de jaren 70 boven zijn stand leefde en dat het dus logisch zou zijn dat ouderen meer bijdragen.
Het zijn deze mensen, van de jaren 60-70 die dit landje hebben opgebouwd door te werken. De Belgische bevolking is tevens in de jaren 2000-2010 op een onnatuurlijke wijze ontploft. Stel je daar eens vragen bij. Heel veel gelukszoekers zijn sindsdien hier in België aangespoeld. Deze zijn nog in grote getallen "onproductief". Richt op deze groep jouw vergiftigde rood-groene pijlen.
Of de politici van de jaren '70 hebben zich wat mispakt en hadden zo goed als geen toekomstvisie? De modale werkmens van de jaren '70 leefde best wel zuinig ( buiten het bouwen van de gezinswoning). Geen verre reizen, geen internet, geen mobiele telefoons, geen tijdskrediet om te reizen, geen dure auto's die om de haverklap ingeruild worden voor nog duurder, geen dure fashion, geen dure hobby's,...
Als de geest uit de fles is met de meerwaarde is het een kwestie van tijd voor je 20...30% aftikt op al je meerwaarde. Met een bepaalde vrijstelling die nu anno 2025 gezet zal worden die nooit een index zal krijgen. Luxemburg niet zo ver gelukkig. Daar is nog geen meerwaarde daar en zit er volgens mij ook niet aan te komen. Enige nadeel, kost me +-2 uur reistijd extra per week (30min per traject). De belastingbesparing... aanzienlijk. Ik ben al aan het orienteren want ik ken het land beperkt. Binnenkort gaan we een keer op weekend.
Laatst gewijzigd door Galactic op 28 augustus 2024, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
+ 1Sammy2 schreef: ↑28 augustus 2024, 08:01Het zijn deze mensen, van de jaren 60-70 die dit landje hebben opgebouwd door te werken. De Belgische bevolking is tevens in de jaren 2000-2010 op een onnatuurlijke wijze ontploft. Stel je daar eens vragen bij. Heel veel gelukszoekers zijn sindsdien hier in België aangespoeld. Deze zijn nog in grote getallen "onproductief". Richt op deze groep jouw vergiftigde rood-groene pijlen.
+1pukkie007 schreef: ↑28 augustus 2024, 08:01 Of de politici van de jaren '70 hebben zich wat mispakt en hadden zo goed als geen toekomstvisie? De modale werkmens van de jaren '70 leefde best wel zuinig ( buiten het bouwen van de gezinswoning). Geen verre reizen, geen internet, geen mobiele telefoons, geen tijdskrediet om te reizen, geen dure auto's die om de haverklap ingeruild worden voor nog duurder, geen dure fashion, geen dure hobby's,...
-
- Hero Member
- Contacteer:
+1Sammy2 schreef: ↑28 augustus 2024, 08:01Het zijn deze mensen, van de jaren 60-70 die dit landje hebben opgebouwd door te werken. De Belgische bevolking is tevens in de jaren 2000-2010 op een onnatuurlijke wijze ontploft. Stel je daar eens vragen bij. Heel veel gelukszoekers zijn sindsdien hier in België aangespoeld. Deze zijn nog in grote getallen "onproductief". Richt op deze groep jouw vergiftigde rood-groene pijlen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
+1Finny10 schreef: ↑28 augustus 2024, 08:30+1pukkie007 schreef: ↑28 augustus 2024, 08:01 Of de politici van de jaren '70 hebben zich wat mispakt en hadden zo goed als geen toekomstvisie? De modale werkmens van de jaren '70 leefde best wel zuinig ( buiten het bouwen van de gezinswoning). Geen verre reizen, geen internet, geen mobiele telefoons, geen tijdskrediet om te reizen, geen dure auto's die om de haverklap ingeruild worden voor nog duurder, geen dure fashion, geen dure hobby's,...
Wat u zegt is bijzonder juist. Een nieuwe wet invoeren, hetgeen noodzakelijk is voor een taks op meerwaarden, is een huzarenwerk. Van zodra deze wet bestaat vergt het slechts een kleine technische daad om de parametrisering te adapteren. In praxis resulteert dit in een snel oplopende belasting en reductie der vrijstelling.
Mijn expectatie is dat we zeer binnenkort naast 30% roerende voorheffing ook 30% belastingen op meerwaarde zullen neertellen.
Kereltje!
Meerwaarden verzilveren zijn trouwens geen "inkomsten" maar een "herbelegging".
Wie iets van huwelijksrecht kent weet wat ik bedoel.
Gewoon zorgen dat die belasting het jaar na invoering 0,nul opbrengt.
Wie iets van huwelijksrecht kent weet wat ik bedoel.
Gewoon zorgen dat die belasting het jaar na invoering 0,nul opbrengt.
Dan gaan de banken een fonds oprichten dat de meerwaarden omzeilt