Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Dell toch ook weer 23% erbij op een weekje tijd.
Adyen net boven de verwachtingen. Verder een geruststellende outlook dat de guidance voor 2024 gehaald zal worden (H2 low twenties groei).
& de LT ziet er nog steeds goed uit.
Adyen vs Braintree GPV-groei (in USA is dat verschil nog wat groter vermoed ik)
https://x.com/jevgenijs/status/1824180289133744342
& de LT ziet er nog steeds goed uit.
Adyen CEO: "We are strategically positioned to win new business and more relevant in a broader range of regions and industries than ever before. This means our growth runway is not running out - it is further extending"
Adyen vs Braintree GPV-groei (in USA is dat verschil nog wat groter vermoed ik)
https://x.com/jevgenijs/status/1824180289133744342
Gisteren Bavarian Nordic gekocht.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik heb geen cash meer, maar ik was er daarnet ook naar aan het kijken, de stijging valt nog wel mee..
Dus verleidelijk.
Anderzijds... met die overdraagbaarheid wordt het ook geen groot succes, en de grootste stijging zou er al op moeten zitten normaal gezien.
En er zijn nog wel wat verschillen met covid, hier bestaat de ziekte al vele jaren, waarschijnlijk heeft de helft van de pharmabedrijven wel iets in de schuif liggen ervoor dat niet geproduceerd werd, en heeft het geen effect op de samenleving.
Wel niet vergeten op tijd te verkopen
Dus verleidelijk.
Anderzijds... met die overdraagbaarheid wordt het ook geen groot succes, en de grootste stijging zou er al op moeten zitten normaal gezien.
En er zijn nog wel wat verschillen met covid, hier bestaat de ziekte al vele jaren, waarschijnlijk heeft de helft van de pharmabedrijven wel iets in de schuif liggen ervoor dat niet geproduceerd werd, en heeft het geen effect op de samenleving.
Sinds 05/08, +20-25%bryanv schreef: ↑5 augustus 2024, 21:23Ik heb mezelf verdiept in het aandeel en ik vind het toch koopwaardig (nu). Het is vrij stabiele en betrouwbare investering. Sinds 2023, nettowinst met 14% omhoog ondanks covid en problemen met toeleveringen. Nog steeds pionier in hybride voertuigen. Ze produceren ondertussen hun wagens in bijna 30 landen en distribueren ze in meer dan 170? Toch een aanzienlijke risicospreiding wat betreft geopolitiek. Ik denk dat de focus meer ligt op batterijtechnologie.
Paar jaar geleden bij de vorige nieuwsberichten over apenpokken heb ik ze opgepikt aan 240Dkk en wederom verkocht aan 330dkk. Deze keer ook van plan om snelle winst te nemen. Zolang ze met dubbele cijfers blijven stijgen en er geregeld in de media over gepraat wordt nog niet verkopen.Aerolla schreef: ↑16 augustus 2024, 21:04 Ik heb geen cash meer, maar ik was er daarnet ook naar aan het kijken, de stijging valt nog wel mee..
Dus verleidelijk.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Tidewater alsook Schlumberger zien er ook interessant uit.
Iemand die hier ook al eens naar gekeken heeft en zijn mening hierover wil spuien?
Iemand die hier ook al eens naar gekeken heeft en zijn mening hierover wil spuien?
https://finchat.io/company/NasdaqCM-HDSN/
Hudson Technologies
Op de watchlist gezet, Peter Lynch soort aandeel
Hudson Technologies
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Aangezien ik em zelf tipte voelde ik mij toch even verplicht: slechte tip, Ulta is een sell nu. Waarschijnlijk volgt nu rerating tot average retailer, kan gerust terug naar de lows rond $320 voor de rest van het jaar. Resultaten zijn zwaar ondermaats en eigenlijk over heel de lijn. Ze krimpen momenteel al, terwijl de US consument en economie voor de rest redelijk sterk is (andere retailers en bv. betalingsbedrijven, reissector doen het net goed). Sounds like a you problem. Diefstal zou een groot probleem zijn (de policy in de VS is dat werknemers niet mogen ingrijpen en politie daagt daar amper nog voor op). Daarnaast ook nog eens veel te weinig aandelen ingekocht, ongeveer aan hetzelfde tempo als Q1 terwijl de koers een pak lager stond en ze nog meer dan 1,5 miljard openstaan hebben Ze missen gigantisch op EPS, was er nu maar een manier om dat te maskeren... Voor de rest ook slechte communicatie, beetje negatieve indruk bijna. Hopelijk kan ik er nog wat winst uitpersen, maar ze gaan er sowieso uit.
Ik zie dat Renaissance Technologies (van wijlen Jim Simmons) er voor 3% in zit. Dat belooft!reteiP schreef: ↑28 augustus 2024, 15:02 https://finchat.io/company/NasdaqCM-HDSN/
Hudson Technologies
Rise, wel snelle ommekeer hé betreft Ulta ?
Benieuwd hoe Pieter er nu over denkt ?
Benieuwd hoe Pieter er nu over denkt ?
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja, en stel je voor dat Buffett dit leest!?
Grapje. Het siert mensen om terug te komen op eerder genomen beslissingen.
Anderzijds stel ik vast ik zelf een veel minder impulsieve belegger ben.
Zal hij misschien denken dat zijn twee naasten hun huiswerk wat beter moeten maken alvorens beslissingen te nemen.
Gohja snel. Ik had een bepaald parcours voor het bedrijf in gedachten, maar ze volgen het niet. Is op de radar gekomen voor de Q1 resultaten. Sindsdien 2x outlook verlaagd en in Q2 nog eens enorm onder verwachtingen gepresteerd, ondanks eerder al verlaagde outlook. Andere retailers incl. concurrentie doen het (veel) beter. Same store sales zijn negatief (tov +1,5% verwacht en komende van +8% vorig jaar) en hun buyback programma wordt niet effectief gebruikt. Er zat wat margin of safety in mijn cost basis, maar zo slecht presteren in een vooralsnog sterke economie is imo een teken aan de wand dat er een bedrijfsspecifiek probleem is. No way dat dit aandeel de rest van het jaar nog deftig gaat renderen, dan stel ik liever de +6% veilig en koop ik er iets voor in de plaats dat beter presteert. Zal waarschijnlijk Amazon worden, maar ik wacht nog tot volgende week.
Wel weer in geslaagd om bijna aan intraday lows te verkopen, sindsdien is de koers al met de helft hersteld De markt is toch een raar beestje.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Het kan maar niet op blijkbaar, idem nogmaals voor Berkshire.
Zitten intussen weer op Greed, opletten geblazen.
P.S : alhoewel Ulta best aardig hersteld vandaag.