Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Ik zie het zo...
Hoe een Waal denkt is niet hoe een Vlaming denkt.
Zij hebben hun eigen publieke opinie en pers, hun eigen gevoelige punten, eigen verleden, etc.
De MR heeft een zeer goed resultaat gehaald terwijl zusje vld het zeer slecht deed.
Je ziet in hun campagne veel verschillen.
MR weet waarom ze die winst gehaald hebben.
Ze weten waarom die vele nieuwe kiezers (+ de oude) niet de ps maar wel de mr hun stem hebben gegeven.
Die zijn momenteel allergisch voor PS elementen in een regeerakkoord. Die willen hun kiezers niet verliezen enkele maanden na de verkiezingen en gaan daarom zeggen : OF we doen het met genoeg van onze speerpunten OF jullie doen het zonder ons.
In de oppositie gaan is minder schadelijk dan regeren met een PS programma (Spa voorstellen) of te veel toegevingen aan nva (niet geliefd in Wallonië).
Voor de waalse kiezer van MR is de overwinning van die partij groter dan die van de nva in Vlaanderen.
Dat is, denk ik, in het kort het sentiment dat daar heerst uitgelegd.
Wie denkt dat de Walen het onder elkaar hebben over hoe ze verder kunnen profiteren van Vlaanderen moet imho andere films kijken.
Mooie, romantische bijdrage. De werkelijk ziet er toch een beetje anders uit. Dat weet jij ook wel. Ik heb 30 jaren mogen werken met de Zuid-Belgen. En tot op heden zijn zij nog altijd anti-Vlaams. Zij nodigen de ganse wereld uit (pro-migratie) maar kunnen de Vlamingen, hun geldschieters, niet luchten; behalve bij het verhuur van hun vakantiewoningen.haelewyn schreef: ↑29 augustus 2024, 21:48Ik zie het zo...
Zij hebben hun eigen publieke opinie en pers, hun eigen gevoelige punten, eigen verleden, etc.
De MR heeft een zeer goed resultaat gehaald terwijl zusje vld het zeer slecht deed.
Ze weten waarom die vele nieuwe kiezers (+ de oude) niet de ps maar wel de mr hun stem hebben gegeven.
Die zijn momenteel allergisch voor PS elementen in een regeerakkoord. Die willen hun kiezers niet verliezen enkele maanden na de verkiezingen en gaan daarom zeggen : OF we doen het met genoeg van onze speerpunten OF jullie doen het zonder ons.
In de oppositie gaan is minder schadelijk dan regeren met een PS programma (Spa voorstellen) of te veel toegevingen aan nva (niet geliefd in Wallonië).
Voor de waalse kiezer van MR is de overwinning van die partij groter dan die van de nva in Vlaanderen.
Wie denkt dat de Walen het onder elkaar hebben over hoe ze verder kunnen profiteren van Vlaanderen moet imho andere films kijken.
- Ik kom daar alleen als toerist. Op veel plaatsen vind ik het nu te duur worden. Op 1 plaats kom ik nog heel graag.
Ik heb ook met mensen in Wallonië gewerkt. Voor mijn beroep was er geen verschil tussen Walen en Vlamingen naar betrouwbaarheid toe. Dat was voor mij het belangrijkste toen. De rest kon me niet schelen.
- Ik heb alleen maar een BDW obsessie en geen Wallonië- of Ps-obsessie. Voor jou is het omgekeerd. Logisch dat ons verhaal dan anders is.
- Ik vind zelf dat ik in dit onderwerp teveel post.
Er zijn er nog, maar kom.. voor de eigen deur vegen is nooit slecht.
Ik ga vanaf morgen wat minder berichten schrijven in dit onderwerp. Dat lijkt me meer netjes en alles is voor mij ongeveer gezegd.
Have fun.
Ik heb ook met mensen in Wallonië gewerkt. Voor mijn beroep was er geen verschil tussen Walen en Vlamingen naar betrouwbaarheid toe. Dat was voor mij het belangrijkste toen. De rest kon me niet schelen.
- Ik heb alleen maar een BDW obsessie en geen Wallonië- of Ps-obsessie. Voor jou is het omgekeerd. Logisch dat ons verhaal dan anders is.
Ik ga vanaf morgen wat minder berichten schrijven in dit onderwerp. Dat lijkt me meer netjes en alles is voor mij ongeveer gezegd.
Have fun.
Ga je echt minder posten? Ik geloof je niet.haelewyn schreef: ↑29 augustus 2024, 22:35 - Ik kom daar alleen als toerist. Op veel plaatsen vind ik het nu te duur worden. Op 1 plaats kom ik nog heel graag.
Have fun.
Ja .. Ik moet op dieet ook voor mijn diabetes. Het gaat allebei erg moeilijk zijn.
Vanaf morgen dus he !!!
Vanaf morgen dus he !!!
Na uw 30jaren daar gewerkt te hebben , ben ik er werk-gerelateerd nu meer dan 10jaar ook vaak actief.Sammy2 schreef: ↑29 augustus 2024, 22:03Mooie, romantische bijdrage. De werkelijk ziet er toch een beetje anders uit. Dat weet jij ook wel. Ik heb 30 jaren mogen werken met de Zuid-Belgen. En tot op heden zijn zij nog altijd anti-Vlaams. Zij nodigen de ganse wereld uit (pro-migratie) maar kunnen de Vlamingen, hun geldschieters, niet luchten; behalve bij het verhuur van hun vakantiewoningen.haelewyn schreef: ↑29 augustus 2024, 21:48
Ik zie het zo...
Wat je hierboven verkondigt Sammy is echt onzin van de bovenste plank.
Het punt van Haelewyn bevat veel meer waarheid, nl : Na de 30jaar PS de teugels in handen gehad te hebben , zien we dat onze regio hier een echte opknapbeurt nodig heeft in tal van opzichten (ja, zelfs werkloosheid in de tijd is daar geen taboe meer). Laat ons MR eens de kans geven voor die nieuwe start / opfrisbeurt van de regio.
Wederom de teugels in Franstalige handen?KV schreef: ↑30 augustus 2024, 07:07Na uw 30jaren daar gewerkt te hebben , ben ik er werk-gerelateerd nu meer dan 10jaar ook vaak actief.Sammy2 schreef: ↑29 augustus 2024, 22:03
Mooie, romantische bijdrage. De werkelijk ziet er toch een beetje anders uit. Dat weet jij ook wel. Ik heb 30 jaren mogen werken met de Zuid-Belgen. En tot op heden zijn zij nog altijd anti-Vlaams. Zij nodigen de ganse wereld uit (pro-migratie) maar kunnen de Vlamingen, hun geldschieters, niet luchten; behalve bij het verhuur van hun vakantiewoningen.
Het punt van Haelewyn bevat veel meer waarheid, nl : Na de 30jaar PS de teugels in handen gehad te hebben , zien we dat onze regio hier een echte opknapbeurt nodig heeft in tal van opzichten (ja, zelfs werkloosheid in de tijd is daar geen taboe meer). Laat ons MR eens de kans geven voor die nieuwe start / opfrisbeurt van de regio.
tja , dat moet je BDW vertellen hé.Sammy2 schreef: ↑30 augustus 2024, 08:41Wederom de teugels in Franstalige handen?KV schreef: ↑30 augustus 2024, 07:07
Na uw 30jaren daar gewerkt te hebben , ben ik er werk-gerelateerd nu meer dan 10jaar ook vaak actief.
Hij laat mister cowboy Bouchez zijn werk van de afgelopen maanden helemaal opblazen.
Bijgevolg toont Bouchez dus dat zijn onzin van de afgelopen jaren "met de PS kan je niks bereiken / hervormen" eigenlijk op niks sloeg.
Op regionaal vlak de teugels bij de MR (samen met Les Engagés). Ook op federaal vlak is het misschien beter om een franstalige premier te hebben.Sammy2 schreef: ↑30 augustus 2024, 08:41Wederom de teugels in Franstalige handen?KV schreef: ↑30 augustus 2024, 07:07
Na uw 30jaren daar gewerkt te hebben , ben ik er werk-gerelateerd nu meer dan 10jaar ook vaak actief.
Bij Vivaldi hebben we gezien dat het premierschap een vergiftigd geschenk kan zijn: De Croo was een marionet en de échte macht zat bij de PS en Paul Magnette. Zij hielden alle hervormingen (werkloosheid, pensioen, fiscaal ...) tegen, telkens onder de dreiging de regering De Croo te laten vallen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Walen, Vlamingen ... allebei vervallen jullie in clichématige benaderingen die gericht zijn op verdeeldheid en opsplitsen in bevolkingsgroepen?Sammy2 schreef: ↑29 augustus 2024, 22:03Mooie, romantische bijdrage. De werkelijk ziet er toch een beetje anders uit. Dat weet jij ook wel. Ik heb 30 jaren mogen werken met de Zuid-Belgen. En tot op heden zijn zij nog altijd anti-Vlaams. Zij nodigen de ganse wereld uit (pro-migratie) maar kunnen de Vlamingen, hun geldschieters, niet luchten; behalve bij het verhuur van hun vakantiewoningen.haelewyn schreef: ↑29 augustus 2024, 21:48
Ik zie het zo...
Waarom altijd mensen willen opdelen in hokjes en hen vervolgens stigmatiseren?
Dit is "des menschen"...Huisjetuintjefietsje schreef: ↑30 augustus 2024, 09:47Walen, Vlamingen ... allebei vervallen jullie in clichématige benaderingen die gericht zijn op verdeeldheid en opsplitsen in bevolkingsgroepen?Sammy2 schreef: ↑29 augustus 2024, 22:03
Mooie, romantische bijdrage. De werkelijk ziet er toch een beetje anders uit. Dat weet jij ook wel. Ik heb 30 jaren mogen werken met de Zuid-Belgen. En tot op heden zijn zij nog altijd anti-Vlaams. Zij nodigen de ganse wereld uit (pro-migratie) maar kunnen de Vlamingen, hun geldschieters, niet luchten; behalve bij het verhuur van hun vakantiewoningen.
Waarom altijd mensen willen opdelen in hokjes en hen vervolgens stigmatiseren?
Ik zie geen verschil tussen de gemiddelde Vlaming en Waal. Het zijn allemaal mensen die een gelukkig stressloos leven nastreven.
-
- Newbie
- Contacteer:
Inderdaad ... maar het zou nog beter zijn van de categorisering "Vlaming" en "Waal" weg te laten. Je deelt nu zelf mensen op in vakjes ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Na de veroordeelde fraudeur Willy Claes vissen de sossen nog een andere oude krokodil op:
Die is niet veroordeeld geraakt doordat hij leep genoeg was om zijn schuld af te kopen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell