beleggen voort kleinkind
TIP
Re: beleggen voort kleinkind
Dat dacht ik ook, en dan kan het kind er alvast geen domme dingen meedoen.EarthNvstr1 schreef: ↑17 augustus 2024, 12:44Volgens mij kan je beter op eigen naam beleggen, zo behoud je alle flexibiliteit.
Geef gewoon een kado wanneer het past.
Een beleggersrekening openen is niet handelen als een goede "" huisvader ""
Dre vrederechter gaat met zoiets nooit akkoord gaan, ...
Open een gewone spaar-rekening op Uw naam,
Als de tijd er rijp voor is, kan je het gespaarde aan je kleinkind geven..
Dre vrederechter gaat met zoiets nooit akkoord gaan, ...
Open een gewone spaar-rekening op Uw naam,
Als de tijd er rijp voor is, kan je het gespaarde aan je kleinkind geven..
De tak verzekeringen is alles voor de verzekeraar.
De deelnemer ontvangt kruimels.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Alles hangt er van af of je risico’s wil pakken of niet:
- Hoe lager het risico, hoe lager de opbrengst (of “kruimels”).
- Hoe hoger het risico, hoe hoger de (mogelijke) opbrengst … maar dus ook hoe meer kans op verlies.
Vele kruimels samen maken een brood
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Tuurlijk wel; het is het beleggen met gelden van de (klein)kinderen wat het probleem is.
Vrederechter moet (en kan!) akkoord geven om te beleggen met gelden van (klein)kinderen, waar je trouwens als ouder het vruchtgebruik van hebt. Het geven/schenken van beleggingsproducten heeft geen akkoord nodig.
Stel je hebt een vermogen (enkel roerend) van 1,01 miljoen euro, en je geeft je enige kind 10.000 euro. Als ze er dan op hun 18e domme dingen mee doen, so be it, maar daar heb je zelf ook een rol in (opvoeding). Stel dat je op je eigen naam belegt en je sterft, dan betalen ze er 2700 euro erfenisrechten op en houden ze 7300 euro over. Ik zou liever hebben dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor 10.000 euro, dan dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor 7300 euro en er 27% naar wanbeleid gaat. En van het verschil tussen 1 miljoen en 1,01 miljoen euro ga ik niet wakker liggen.
Spaarrekening is allemaal goed, maar wat een gemiste kans; je mag al blij zijn dat je niet te ver achter loopt op de inflatie, terwijl je sowieso jaaaaren aan rendement mist.