Termijnrekening Belfius
TIP
Re: Termijnrekening Belfius
Dat is logisch, maar dat bedoelt KV wellicht niet. Maar wel: je schrijft alles over van ING naar Belfius, en wat er al op Belfius stond schrijf je over naar ING.
Wat is vers geld bij Belfius?
Geld dat er vandaag bijkomt is dit vers geld of moet ik nog enkele dagen wachten?
Kosten?
Wanneer kan je intekenen?
Geld dat er vandaag bijkomt is dit vers geld of moet ik nog enkele dagen wachten?
Kosten?
Wanneer kan je intekenen?
Ik denk dat je voor de verversingscarrousel idealiter bij drie banken klant moet zijn. Idealiter heeft duym bij Beobank ook nogges 100 000 euro staan (ik verschiet trouwens telkens van de grootorde van de bedragen hier, respect voor wat jullie bij elkaar kunnen sparen).
Ik snap er helemaal niets meer van. Wat hier gezegd wordt 'Want als je er afhaalt moet je dat eerst weer aanvullen en pas het surplus noemen ze nieuw geld. 'Logisch, maar waar zegt de bank dat? En als dat waar is: stel ik schrijf van Belfius 100.000€ over naar ING wat aanzien wordt als nieuw geld en het termijncontract wordt opgemaakt. Ik schrijf van mijn ING spaarrekening 100.000€ naar Belfius om ze op een termijnrekening te zetten, dat is dan geen nieuw geld. Mijn vraag: hoeveel tijd moet er de verlopen opdat geld als nieuw geld aanzien wordt, nadat je geld afgehaald hebt? Wie brengt duidelijkheid?
Hopelijk is deze online te openen, tarief gaat in vanaf maandag
Duidelijkheid rond wanneer geld vers geld is (en of online intekenen kan) zal je in de voorwaarden kunnen terugvinden. Bij Belfius zie ik die voorwaarden op hun website totnogtoe nergens staan. Bij ING vind je ze wel terug (saldo moment intekening min saldo op 1/7 = vers geld).
Bij ING gaat het als volgt: ze hebben het saldo van al je rekeningen daar genoteerd op 1 juli 17.00 uur.
Alles wat er op dat saldo bij komt/is gekomen tussen dat moment en het moment van openen van je termijnrekening heet vers geld.
Bij Belfius ken ik die datum niet, maar die ligt ongetwijfeld ook in het verleden.
Alles wat er op dat saldo bij komt/is gekomen tussen dat moment en het moment van openen van je termijnrekening heet vers geld.
Bij Belfius ken ik die datum niet, maar die ligt ongetwijfeld ook in het verleden.
Dus van de een naar de ander heen en weer sturen en weer terug, heeft geen enkele zin.
Zo is het volgens mij ook Finny. Vandaar dat er drie banken nodig zijn, waarvan 1 die niet maalt om oud of nieuw geld (wat idd, zoals iemand al eerder schreef naar de bestaande spaarders weinig respectvol is).
"Alles wat er op dat saldo bij komt/is gekomen tussen dat moment en het moment van openen van je termijnrekening" Zoals ik dit lees kun je met vers geld die termijn rekening openen en daarna een zelfde som "oud" geld naar een andere bank overschrijven. Per saldo blijft er dan evenveel geld bij ING terwijl je wel profiteert van de vers geld actie. Er zal ergens wel iets niet kloppen...Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 14:48 Bij ING gaat het als volgt: ze hebben het saldo van al je rekeningen daar genoteerd op 1 juli 17.00 uur.
Dus van de een naar de ander heen en weer sturen en weer terug, heeft geen enkele zin.
Dat is inderdaad heel vreemd, ik weet het. Zat er zelf over te denken om dat te doen en na de sluitingsdatum van de termijn rekening weer geld er af te halen. Probleem is natuurlijk, dat als je het vraagt ze meteen nee zeggen en het gat dichten.vortex schreef: ↑30 augustus 2024, 15:04"Alles wat er op dat saldo bij komt/is gekomen tussen dat moment en het moment van openen van je termijnrekening" Zoals ik dit lees kun je met vers geld die termijn rekening openen en daarna een zelfde som "oud" geld naar een andere bank overschrijven. Per saldo blijft er dan evenveel geld bij ING terwijl je wel profiteert van de vers geld actie. Er zal ergens wel iets niet kloppen...Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 14:48 Bij ING gaat het als volgt: ze hebben het saldo van al je rekeningen daar genoteerd op 1 juli 17.00 uur.
Als je het niet vraagt en gewoon doet, vraag ik me af wat ze met die termijnrekening doen.
Het is een idiote koehandel hier in belGië met dat z.g. vers geld.
Het probleem is als je het doet en ze sluiten die termijn rekening weer, dan is het weer een hoop werk en gedoe voor niets.
En je weet, gelijk hebben en gelijk krijgen en gelijk hebben zijn 2 verschillende dingen.
En die rente weegt niet op tegen hoge advocatenkosten als je het aanvecht.
Keytrade geeft 3,4% op een 1 jaar termijn rekening, geen idiote voorwaarden, dus ook voor "oud geld"
Wat is "vers geld"?Duym schreef: ↑30 augustus 2024, 14:28Ik snap er helemaal niets meer van. Wat hier gezegd wordt 'Want als je er afhaalt moet je dat eerst weer aanvullen en pas het surplus noemen ze nieuw geld. 'Logisch, maar waar zegt de bank dat? En als dat waar is: stel ik schrijf van Belfius 100.000€ over naar ING wat aanzien wordt als nieuw geld en het termijncontract wordt opgemaakt. Ik schrijf van mijn ING spaarrekening 100.000€ naar Belfius om ze op een termijnrekening te zetten, dat is dan geen nieuw geld. Mijn vraag: hoeveel tijd moet er de verlopen opdat geld als nieuw geld aanzien wordt, nadat je geld afgehaald hebt? Wie brengt duidelijkheid?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/08/30 ... ved%20bond'.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij kan dat maar wel rekening houden met evt getrouwheidspremies die je daardoor kwijtraakt he.vortex schreef: ↑30 augustus 2024, 15:04"Alles wat er op dat saldo bij komt/is gekomen tussen dat moment en het moment van openen van je termijnrekening" Zoals ik dit lees kun je met vers geld die termijn rekening openen en daarna een zelfde som "oud" geld naar een andere bank overschrijven. Per saldo blijft er dan evenveel geld bij ING terwijl je wel profiteert van de vers geld actie. Er zal ergens wel iets niet kloppen...Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 14:48 Bij ING gaat het als volgt: ze hebben het saldo van al je rekeningen daar genoteerd op 1 juli 17.00 uur.
Kan iemand me met zekerheid zeggen als gelden die vrijkomen van een afgelopen termijnrekening bij Belfius aanzien worden als vers geld, en kunnen geinvesteerd worden in de nieuwe termijnrekening van/bij Belfius?
Alvast bedankt voor de reply !
Alvast bedankt voor de reply !