KBC volgt nu ook…. (Na ING & Belfius)
TIP
Re: KBC volgt nu ook…. (Na ING & Belfius)
Hoezo? Kaat (of hoe noemt ze) is toch 24/7 ?
KLOPTvoorheenCP1234 schreef: ↑30 augustus 2024, 19:55Als je het overschrijft naar een termijnrekening bij dezelfde bank ben je die ( getrouwheidspremie ) toch ook kwijt of vergis ik mij zo ?
Indien zo maakt je opmerking niet uit behalve dat velen zich misschien niet realiseren dat ze door het verliezen van hun getrouwheidspremie al een aanzienlijk deel van hun "denkbeeldige" winst kwijtspelen ...
Zou je vanaf 4 september die termijnrekening(en) online kunnen regelen of moet dat via kantoor gebeuren?
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat denk ik ook en meteen al je gegevens updaten.Gwendoline1 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:29Als klant kan je bij KBC online intekenen op hun termijnrekeningen, natuurlijk is het uitzonderlijke aanbieding en moet je misschien wel langs gaan.
Hier op Spaargids staat de termijnrekening van KBC 6 maanden aan 4% bruto al vermeld bij "termijnrekeningen" Ik dacht dat dit maar vanaf 4 september was en als ik de app van KBC raadpleeg is daar ook nog niks van terug te vinden maar nog steeds 0.53% Bruto/6 maanden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Sonja57 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:40 Hier op Spaargids staat de termijnrekening van KBC 6 maanden aan 4% bruto al vermeld bij "termijnrekeningen" Ik dacht dat dit maar vanaf 4 september was en als ik de app van KBC raadpleeg is daar ook nog niks van terug te vinden maar nog steeds 0.53% Bruto/6 maanden.
Kwestie van hun klanten het wat moeilijk te maken zeker, zoals de meeste banken het doen.
Ja, ik zie het, 2,8% netto op 6 mnd. Dan neem ik liever nog wat 0% Duitse staatsobligaties maandag tegen 3% netto op 7,33 mnd. bij de Giro. Of bij Bolero, die betalen voor vers geld de kosten wel, en TOB zit er ook niet op.Gwendoline1 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:48Sonja57 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:40 Hier op Spaargids staat de termijnrekening van KBC 6 maanden aan 4% bruto al vermeld bij "termijnrekeningen" Ik dacht dat dit maar vanaf 4 september was en als ik de app van KBC raadpleeg is daar ook nog niks van terug te vinden maar nog steeds 0.53% Bruto/6 maanden.
Kwestie van hun klanten het wat moeilijk te maken zeker, zoals de meeste banken het doen.
Voorbeeld van?Finny10 schreef: ↑31 augustus 2024, 00:00Ja, ik zie het, 2,8% netto op 6 mnd. Dan neem ik liever nog wat 0% Duitse staatsobligaties maandag tegen 3% netto op 7,33 mnd. bij de Giro. Of bij Bolero, die betalen voor vers geld de kosten wel, en TOB zit er ook niet op.Gwendoline1 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:48
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Die 13 maanden is toch een streek: zo vermijden ze dat je naar het beste aanbod van de competitie kan overschakelen volgend jaar als de gelden van deze termijnrekeningen/nieuwe staatsfonds gaan vrijkomen..
Wat gaat KBC doen met al die spaarders die reeds intekenden op de forward plus termijnrekening aan 1.925% netto op 1 jaar? De rentevoet zou verhoogd worden indien de OLO op 1 jaar boven de 3,10 zou zijn, wat niet het geval is. Gaan ze die spaarders straffen voor het vooraf intekenen?
Idd je begint met die verspreidde termijnen te zitten nu (argenta 18maanden, kbc 6maanden, velen een jaar (of 13maanden), enz....) waardoor dat effect van het massale geld dat vrijkomt op een minder éénzelfde moment zal zijn....mockingbird schreef: ↑31 augustus 2024, 07:26 Die 13 maanden is toch een streek: zo vermijden ze dat je naar het beste aanbod van de competitie kan overschakelen volgend jaar als de gelden van deze termijnrekeningen/nieuwe staatsfonds gaan vrijkomen..
Conclusie ?
Het basisidee van de Peteghem-bon van vorig jaar heeft deels zijn doel toch gehaald (banken eens doen bewegen) , anders was dit nooit gebeurd.
Dat met de jaren het stilaan zal wegebben (banken die bijna niet bewegen) en het weer naar af zal gaan, daar lijkt het dan weer naar toe te evalueren .
Je zal dan moeten hopen dat de overheid net als vorig jaar opnieuw eens inbeukt in de Belgisch-financiële markt hé , wie weet zal Peet terug op zijn post zitten.