Termijnrekening Belfius
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Termijnrekening Belfius
Je vergeet nog dat je ook langs kan gaan zonder afspraak vanaf september bij 1 op 3 kantoren.Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 16:50Nee. Sterker nog, ik denk dat dat niet kan, want het stond al bij Belfius. Wil je het 50% zeker weten , dan bel je met Belfius (parttime medewerkster), wil je het 80% zeker weten dan bel je met de filiaalhouder van het Belfius kantoor (als hij er eens is) en wil je het 95% zeker weten dan mail je naar de grote baas op het hoofdkantoor van Belfius.
De koffie van tijdens de corona periode zal op zijn, moeten terug open!!
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ja, maar weet je ook dat de enige die je daar kan helpen dan net een vrije dag heeft of op een ander kantoor zit. Ik heb het al eens gehad daar dat een overmaking maar niet gebeurde omdat de parttimer die het moest doen met vakantie was. Gevraagd of iemand anders het dan kon doen. Nee dat deden ze niet, want dan moesten ze in haar kantoor die map van haar buro pakken en dat deden ze niet, want het was tenslotte het kantoor en buro.Gwendoline1 schreef: ↑30 augustus 2024, 22:33Je vergeet nog dat je ook langs kan gaan zonder afspraak vanaf september bij 1 op 3 kantoren.Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 16:50
Nee. Sterker nog, ik denk dat dat niet kan, want het stond al bij Belfius. Wil je het 50% zeker weten , dan bel je met Belfius (parttime medewerkster), wil je het 80% zeker weten dan bel je met de filiaalhouder van het Belfius kantoor (als hij er eens is) en wil je het 95% zeker weten dan mail je naar de grote baas op het hoofdkantoor van Belfius.
De koffie van tijdens de corona periode zal op zijn, moeten terug open!!![]()
Heeft 3 weken geduurd en toen alles er maar weggehaald. Heeft ook weken geduurd trouwens, want toen was de enige die de USD rekening daar over mocht maken net met vakantie.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zulke dingen maak je allemaal mee tegenwoordig.Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:28Ja, maar weet je ook dat de enige die je daar kan helpen dan net een vrije dag heeft of op een ander kantoor zit. Ik heb het al eens gehad daar dat een overmaking maar niet gebeurde omdat de parttimer die het moest doen met vakantie was. Gevraagd of iemand anders het dan kon doen. Nee dat deden ze niet, want dan moesten ze in haar kantoor die map van haar buro pakken en dat deden ze niet, want het was tenslotte het kantoor en buro.Gwendoline1 schreef: ↑30 augustus 2024, 22:33
Je vergeet nog dat je ook langs kan gaan zonder afspraak vanaf september bij 1 op 3 kantoren.
Ik werd bijna in de war gebracht door de manager van het plaatselijke Belfius filiaal aan wie ik vertelde dat ik het bedrag van de termijnrekening die eergisteren zou aflopen, naar Beo wilde overmaken en die me zei te wachten tot maandag en dan krijg je 3,80. Zonder me te vertellen (of zonder het zelf te weten) dat die 3,80 voor vers geld zou zijn. Gelukkig heb ik niet naar hem geluisterd en heb ik alles naar Beo overgemaakt; anders had ik nu staan gillen.Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:28Ja, maar weet je ook dat de enige die je daar kan helpen dan net een vrije dag heeft of op een ander kantoor zit. Ik heb het al eens gehad daar dat een overmaking maar niet gebeurde omdat de parttimer die het moest doen met vakantie was. Gevraagd of iemand anders het dan kon doen. Nee dat deden ze niet, want dan moesten ze in haar kantoor die map van haar buro pakken en dat deden ze niet, want het was tenslotte het kantoor en buro.Gwendoline1 schreef: ↑30 augustus 2024, 22:33
Je vergeet nog dat je ook langs kan gaan zonder afspraak vanaf september bij 1 op 3 kantoren.
bc148 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:41Ik werd bijna in de war gebracht door de manager van het plaatselijke Belfius filiaal aan wie ik vertelde dat ik het bedrag van de termijnrekening die eergisteren zou aflopen, naar Beo wilde overmaken en die me zei te wachten tot maandag en dan krijg je 3,80. Zonder me te vertellen (of zonder het zelf te weten) dat die 3,80 voor vers geld zou zijn. Gelukkig heb ik niet naar hem geluisterd en heb ik alles naar Beo overgemaakt; anders had ik nu staan gillen.Finny10 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:28
Ja, maar weet je ook dat de enige die je daar kan helpen dan net een vrije dag heeft of op een ander kantoor zit. Ik heb het al eens gehad daar dat een overmaking maar niet gebeurde omdat de parttimer die het moest doen met vakantie was. Gevraagd of iemand anders het dan kon doen. Nee dat deden ze niet, want dan moesten ze in haar kantoor die map van haar buro pakken en dat deden ze niet, want het was tenslotte het kantoor en buro.
Ja bij Belfius zijn het inderdaad de grootste sukkels van allemaal, niemand weet daar wat. Ze zijn ook al erg veel klanten kwijt geraakt begreep ik.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoeveel kun je daar eigenlijk ineens over maken naar een andere bank?Finny10 schreef: ↑31 augustus 2024, 00:03bc148 schreef: ↑30 augustus 2024, 23:41
Ik werd bijna in de war gebracht door de manager van het plaatselijke Belfius filiaal aan wie ik vertelde dat ik het bedrag van de termijnrekening die eergisteren zou aflopen, naar Beo wilde overmaken en die me zei te wachten tot maandag en dan krijg je 3,80. Zonder me te vertellen (of zonder het zelf te weten) dat die 3,80 voor vers geld zou zijn. Gelukkig heb ik niet naar hem geluisterd en heb ik alles naar Beo overgemaakt; anders had ik nu staan gillen.
Ja bij Belfius zijn het inderdaad de grootste sukkels van allemaal, niemand weet daar wat. Ze zijn ook al erg veel klanten kwijt geraakt begreep ik.
Is dit 25K?
Nee meer, ik meen 70.000 en anders moeten ze het even in je instellingen veranderen.Gwendoline1 schreef: ↑31 augustus 2024, 00:10Hoeveel kun je daar eigenlijk ineens over maken naar een andere bank?
Is dit 25K?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Online heb ik bij Belfius een maximum van 25.000 naar een andere bank. Als ik meer wil overschrijven is het een weekje wachten, dan kan nog eens 25000 euro overgeschreven worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Full Member
- Contacteer:
Die maximumlimiet kan je normaal zelf tijdelijk aanpassen. Dat is alvast zo bij andere banken (ING, Fortis).Charlesvdw schreef: ↑31 augustus 2024, 08:18 Online heb ik bij Belfius een maximum van 25.000 naar een andere bank. Als ik meer wil overschrijven is het een weekje wachten, dan kan nog eens 25000 euro overgeschreven worden.
Als je meer wilt overschrijven, even naar kantoor bellen en vragen of ze daar de overschrijving manueel ingeven.Charlesvdw schreef: ↑31 augustus 2024, 08:18 Online heb ik bij Belfius een maximum van 25.000 naar een andere bank. Als ik meer wil overschrijven is het een weekje wachten, dan kan nog eens 25000 euro overgeschreven worden.
Daarna krijg je een uitnodiging om met je Belfius kaartlezer de overschrijving te tekenen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Als je nog geen klant bent bij Belfius en de termijnrekening op 1j wil. Zichtrekening heb ik eig. niet nodig, en zou ik niet gebruiken.
- > Beats pulse zichtrekening openen = gratis (?)
Kan je dit zelf doen online? Vervolgens termijnrekening zelf openen online?
Reeds 3 x naar klantenservice gebeld, maar ze haken telkens af.
Bij Beo is het standaard max. 10.000 per dag , kan je zelf verhogen naar max. 15.000mickeymouse schreef: ↑31 augustus 2024, 08:25Die maximumlimiet kan je normaal zelf tijdelijk aanpassen. Dat is alvast zo bij andere banken (ING, Fortis).Charlesvdw schreef: ↑31 augustus 2024, 08:18 Online heb ik bij Belfius een maximum van 25.000 naar een andere bank. Als ik meer wil overschrijven is het een weekje wachten, dan kan nog eens 25000 euro overgeschreven worden.
Max 40.000 per week en 60.000 per maand.
Het kantoor kan wel hogere bedragen overmaken
Je kan dat allemaal zelf online openen, of het vlot en foutloos verloopt en op tijd beschikbaar gaat zijn is een andere kwestie. Voor zover ik het mij herinner duurt het meer dan één week eer je die zichtrekening kunt gebruiken (kaartlezer, kaart en code wordt apart per post opgestuurd). Onlangs geprobeerd ItsMe te activeren, procedure loopt op het eind vast met foutmelding: gelieve een afspraak te maken om voort te zetten op kantoor of zoiets. Klanten service van die bank is totaal waardeloos, voor een simpele aanpassing van de overschrijvingslimiet ben ik vorig jaar van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.Mooiuitzicht schreef: ↑31 augustus 2024, 09:31 Als je nog geen klant bent bij Belfius en de termijnrekening op 1j wil. Zichtrekening heb ik eig. niet nodig, en zou ik niet gebruiken.
Wees verder ook voorzichtig met het overschrijven van grote bedragen, banken kunnen die bedragen tijdelijk blokkeren om een anti witwas onderzoek te starten, best mogelijk dat het pas weer vrij komt na de actie periode. Zie
‘Voor geld dat oorspronkelijk geïnvesteerd was bij een andere bank wordt een onderzoek naar de oorsprong van de fondsen uitgevoerd’, luidt het ook bij Belfius.