KBC volgt nu ook…. (Na ING & Belfius)
TIP
Re: KBC volgt nu ook…. (Na ING & Belfius)
Hartelijk dank aan Poco om naar de KBC bank te bellen.
Dit is een hele opluchting.
Dus de KBC forward plus termijnrekening wordt niet meer vergeleken met de OLO, maar ook opgetrokken naar 2.88 netto op dertien maanden. Het lijkt me niet meer dan rechtvaardig, maar volgens de letter van het contract konden ze hun been stijfhouden. We slagen een zucht van opluchting, want het verschil in rentevoet was wel zeer groot
Dit is een hele opluchting.
Dus de KBC forward plus termijnrekening wordt niet meer vergeleken met de OLO, maar ook opgetrokken naar 2.88 netto op dertien maanden. Het lijkt me niet meer dan rechtvaardig, maar volgens de letter van het contract konden ze hun been stijfhouden. We slagen een zucht van opluchting, want het verschil in rentevoet was wel zeer groot
Het zou interessant zijn om alle voorwaarden en kosten te weten te komen als je je geld verplaatst voor een termijnrekening van 1 jaar.
ING bvb, daar heb je een zichtrekening voor nodig = 5 euro/maand als ik het zo lees. Is toch al 60 euro dat er afgaat...
Andere zijn mss gelijkaardig?
ING bvb, daar heb je een zichtrekening voor nodig = 5 euro/maand als ik het zo lees. Is toch al 60 euro dat er afgaat...
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben bij ING gaan horen, geen zichtrekening nodig en enkel een gratis invest openen
-
- Full Member
- Contacteer:
Je kan ook de zichtrekening van 1,90e/maand nemen toch?malcolm schreef: ↑1 september 2024, 11:19 Het zou interessant zijn om alle voorwaarden en kosten te weten te komen als je je geld verplaatst voor een termijnrekening van 1 jaar.
Nogmaals, de ING Do More zichtrekening is een jaar gratis: https://www.ing.be/nl/particulieren/voo ... ergelijken
Dan heb je misschien eenmalig €1,90 in de maand dat je termijnrekening vervalt. Die rekening is letterlijk op 5 minuten online geopend als je itsme gebruikt.
Dan heb je misschien eenmalig €1,90 in de maand dat je termijnrekening vervalt. Die rekening is letterlijk op 5 minuten online geopend als je itsme gebruikt.
Ben niet helemaal mee. Je moet die zichtrekening toch een jaar openhouden lijkt me.Mntz schreef: ↑1 september 2024, 12:09 Nogmaals, de ING Do More zichtrekening is een jaar gratis: https://www.ing.be/nl/particulieren/voo ... ergelijken
Dan is het 1,9 euro /maand als je elke maand +700 euro erop kan zetten. Anders is het 5 euro/maand.
Niet?
-
- Full Member
- Contacteer:
Zo heb ik het ook begrepen, de do more zichtrekening is enkel gratis tussen 18 en 25jaar. En anders 1.90euro als je er maandelijk 700euro opzet.malcolm schreef: ↑1 september 2024, 16:19Ben niet helemaal mee. Je moet die zichtrekening toch een jaar openhouden lijkt me.Mntz schreef: ↑1 september 2024, 12:09 Nogmaals, de ING Do More zichtrekening is een jaar gratis: https://www.ing.be/nl/particulieren/voo ... ergelijken
Dan is het 1,9 euro /maand als je elke maand +700 euro erop kan zetten. Anders is het 5 euro/maand.
Niet?
Dat klopt! Iedereen heeft het hier over 1,90€/maand, maar het normale tarief is 5,00€/maand en enkel 1,90€/maand indien er maandelijks minstens 700€ vers geld op toekomt...malcolm schreef: ↑1 september 2024, 16:19Ben niet helemaal mee. Je moet die zichtrekening toch een jaar openhouden lijkt me.Mntz schreef: ↑1 september 2024, 12:09 Nogmaals, de ING Do More zichtrekening is een jaar gratis: https://www.ing.be/nl/particulieren/voo ... ergelijken
Niet?
Hmm zoizo zeer onduidelijk. Op dezelfde pagina bij als je een rekening wil openen als niet bestaande klant staat er:
Het maandelijks forfait van het ING Do More
Pack bedraagt 5 euro. Bijeen totaal van
minimaal 700 euro per maand aan stortingen
op de rekening wordt een verlaging van de
maandelijkse bijdrage van 5 euro naar 1,90
euro per maand toegekend.
= gratis dus ?5. Alle deelnemers die aan deze criteria
voldoen zullen vrijgesteld worden van de
maandelijkse bijdrage van €5 of €1,90
(onder voorwaarden) gedurende 12
maanden
Dream on. Ik heb alleen maar binnenlandse rekeningen en ik heb dit jaar 3 vragen gekregen. Ik heb gewoon geld verplaatst tussen Belgische bankrekeningen allemaal op mijn naam.
Allez, die actie is toch helder https://www.ing.be/nl/particulieren/voo ... htrekening
- De actie staat open voor elke natuurlijke persoon van 18 jaar of ouder, gedomicilieerd in België en die op het moment van de actie een eerste ING-zichtrekening opent die onderdeel moet uitmaken van een ING Do More-pack bij ING België (onder voorbehoud van aanvaarding door ING België en wederzijds akkoord).
- Deelname is automatisch bij opening van een ING Do More-pack (onder voorbehoud van voorafgaande aanvaarding door ING België en wederzijds akkoord) waarvoor de aanvraag wordt ingediend tussen 26/08/2024 en 29/09/2024 inclusief.
- Alle deelnemers die aan deze criteria voldoen zullen vrijgesteld worden van de maandelijkse bijdrage van €5 of €1,90 (onder voorwaarden) gedurende 12 maanden.
- De vrijstelling van het maandelijks forfait is geldig vanaf de eerste dag van de maand die volgt op de opening van het ING Do More-pack.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk heeft ING 2 acties:
1) de DO MORE zichtrekening gratis van aug 2024 tem aug 2025 of van sep 2024 tem sep 2025
2) actie op de termijnrek van 6md en 12md met startdatum tussen 26 aug 2024 en 29 sep 2024
LET OP: als je de DO MORE al tijdens de laatste week van augustus geopend hadt EN je wil intekenen op de termijnrek van 1j, dan kan het dat je de DO MORE zichtrek voor de maand sep 2025 zult moeten betalen!
OOK OPLETTEN om geen DO BASIC zichtrek te openen, want die is nooit gratis (GEEN actie op de DO BASIC !)
1) de DO MORE zichtrekening gratis van aug 2024 tem aug 2025 of van sep 2024 tem sep 2025
2) actie op de termijnrek van 6md en 12md met startdatum tussen 26 aug 2024 en 29 sep 2024
LET OP: als je de DO MORE al tijdens de laatste week van augustus geopend hadt EN je wil intekenen op de termijnrek van 1j, dan kan het dat je de DO MORE zichtrek voor de maand sep 2025 zult moeten betalen!
OOK OPLETTEN om geen DO BASIC zichtrek te openen, want die is nooit gratis (GEEN actie op de DO BASIC !)
-
- Full Member
- Contacteer:
Je mag me aan de oren trekken!Mntz schreef: ↑1 september 2024, 19:41 Allez, die actie is toch helder https://www.ing.be/nl/particulieren/voo ... htrekening
- De actie staat open voor elke natuurlijke persoon van 18 jaar of ouder, gedomicilieerd in België en die op het moment van de actie een eerste ING-zichtrekening opent die onderdeel moet uitmaken van een ING Do More-pack bij ING België (onder voorbehoud van aanvaarding door ING België en wederzijds akkoord).
- Deelname is automatisch bij opening van een ING Do More-pack (onder voorbehoud van voorafgaande aanvaarding door ING België en wederzijds akkoord) waarvoor de aanvraag wordt ingediend tussen 26/08/2024 en 29/09/2024 inclusief.
- Alle deelnemers die aan deze criteria voldoen zullen vrijgesteld worden van de maandelijkse bijdrage van €5 of €1,90 (onder voorwaarden) gedurende 12 maanden.
- De vrijstelling van het maandelijks forfait is geldig vanaf de eerste dag van de maand die volgt op de opening van het ING Do More-pack.
Ik zat fout.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het is erg gesteld met kbc. Zelfs voor een lening voor het huis in januari 2021 (grootste aankoop/budget van ons leven), hebben we geen fysieke afspraak gekregen.
Wel een videocall met een werknemer van de andere kant van vlaanderen, helaas zonder ondertiteling.
Ik ga morgen eens bellen en als ik niet dezelfde voorwaarden krijg op de termijnrekening als "vers geld" dan gaat het spaargeld naar een andere bank daar is het wel terug "vers geld". Het spaargeld van de kids is er al verdwenen omdat de voorwaarden er schrijnend waren.
En dan zwijg ik nog over de kosten die ze aanrekenen op een zichtrekening bij kbc wel en de Waalse tegenhanger cbc niet.
In plaats van zich bezig te houden met tickets voor De Lijn, hun eigen selectie van artikels van De Tijd en voetbaluitslagen zouden ze zich beter eerst eens bezig houden met de bankzaken.
Wel een videocall met een werknemer van de andere kant van vlaanderen, helaas zonder ondertiteling.
Ik ga morgen eens bellen en als ik niet dezelfde voorwaarden krijg op de termijnrekening als "vers geld" dan gaat het spaargeld naar een andere bank daar is het wel terug "vers geld". Het spaargeld van de kids is er al verdwenen omdat de voorwaarden er schrijnend waren.
En dan zwijg ik nog over de kosten die ze aanrekenen op een zichtrekening bij kbc wel en de Waalse tegenhanger cbc niet.
In plaats van zich bezig te houden met tickets voor De Lijn, hun eigen selectie van artikels van De Tijd en voetbaluitslagen zouden ze zich beter eerst eens bezig houden met de bankzaken.
Ik wacht even op MeDirect. KBC is interessant maar ik ben daar geen klant en heb geen zin in nog een extra bankaccount en extra kosten.