Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
TOB op Franse en Duitse staatsobligaties heb ik retroactief teruggekregen. (Betrof aankopen in 2023)
Ik denk dat eerste. Mijn order was ook van 2024, maar ik heb het later gevraagd dan jij. Op een gegeven moment zijn ze blijkbaar gestopt met terug te betalen. Toch ook niet consequent of correct.
Helemaal niet correct..
Heb bij Bolero de betaalde taks teruggevraagd voor FRANCE 22-25 0% 25/02 REGS (PA) (FR0014007TY9).
Antwoord:
"Rechtzettingen van onterecht ingehouden beurstaks zullen pas gebeuren van zodra KBC Bank zelf meer duidelijkheid van de fiscale administratie heeft verkregen"
Echt vreemd dat bij nieuwe aankopen de beurstaks niet meer aangerekend wordt ...
Antwoord:
"Rechtzettingen van onterecht ingehouden beurstaks zullen pas gebeuren van zodra KBC Bank zelf meer duidelijkheid van de fiscale administratie heeft verkregen"
Echt vreemd dat bij nieuwe aankopen de beurstaks niet meer aangerekend wordt ...
Ik kreeg een ook "standaardantwoord" dat ze de terugbetaling "on hold" hadden gezet tot ze meer duidelijkheid hadden verkregen van de overheid. Ik dacht dat wetgeving al zeer duidelijk was aangezien ze de taks momenteel zelf ook niet meer aanrekenen..
zelfde situatie bij mij. Erg storend dat Bolero in eerste instantie de boot totaal afhoudt (alhoewel ik waarschijnlijk de +100ste klant ben die met dezelfde vraag komt!?), en in vage bewoordingen stelt dat ze op verduidelijking van FODfin aan't wachten zijn. Daarop terug gemaild dat ze op dezelfde buitenlandse OLO (Duitse in mijn geval) nu 0% TOB aanrekenen, dus blijkbaar toch duidelijk nu? Antwoord: ja maar neen, voldoende duidelijk voor nieuwe aankopen vanaf begin 2024, maar voor transacties uit het verleden moeten ze zelf ook TOB terugvragen/krijgen aan FODfin, en dan pas kunnen ze eea regelen met hun klanten.
Misschien iets voor een artikel in de tijd.
Onvoorstelbaar hier de houding van bolero. Eerst toepassing van beurstaks. Vervolgens kwam aan het licht dat andere brokers dit niet toepasten. Gevolg terugbetalingen. Blijkbaar te veel aanvragen. Hierdoor stopt men met terugbetalingen. Resultaat. 2 maten 2 gewichten. Sommigen hebben ook met terugwerkende kracht beurstaks teruggekregen, andere niet. Misnoegdheid. Toch heeft een klant mogelijkheden. Er zijn andere brokers. Of men denkt na over andere producten bij andere banken.... En dan moet boleromaar een introspectie om te overwegen hoe zij hier tegenover staan.
-
- Newbie
- Contacteer:
In tijden dat mensen alternatieven zoeken voor de Staatsbon wil ik dit product toch ook even in de kijker zetten. Met een beetje moeite kan je jouw vrijgekomen geld zonder enige RV beleggen in een nulcoupon …
Vermoedelijk heeft Bolero een bezwaarschrift ingediend om de ten onrechte geïnde beurstaksen terug te vragen aan de staat. Ze hebben blijkbaar beslist om af te wachten tot ze het geld effectief terugkrijgen van de staat (wat behoorlijk lang kan duren). De klant onmiddellijk vergoeden voor de gemaakte vergissing is dus niet de onmiddellijke prioriteit.. Verre van correct!
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Foei van Bolero. het lijkt wel een redenering vanuit de politiek.
Bij mij gaat het om nog andere noord Europese obligaties.
Ik hoop daar op een betere munt positie bij afloop.
Anderzijds ben ik wel blij dat ik ze heb aangekocht(bij Bolero en elders) en dit met verscheidende looptijden.
Het vet is immers van de soep, en ondertussen al flinke winst op de langere looptijden.
Alle andere aanbiedingen van banken en verzekeraars zijn ofwel maar voor een jaartje verder hinkelen ofwel moeilijk verkoopbaar indien voor langere termijn.
OK mijn obligaties kunnen ook dalen mocht de inflatie en rente weer flink stijgen.
Aan alles een voor en een na....Johan wist dit al.
Iemand die zich waagt aan niet Europese munten ? Zelf heb ik een enorme kater van turkse Lira's
Anderzijds ben ik wel blij dat ik ze heb aangekocht(bij Bolero en elders) en dit met verscheidende looptijden.
Het vet is immers van de soep, en ondertussen al flinke winst op de langere looptijden.
Alle andere aanbiedingen van banken en verzekeraars zijn ofwel maar voor een jaartje verder hinkelen ofwel moeilijk verkoopbaar indien voor langere termijn.
OK mijn obligaties kunnen ook dalen mocht de inflatie en rente weer flink stijgen.
Iemand die zich waagt aan niet Europese munten ? Zelf heb ik een enorme kater van turkse Lira's
Buurland en NAVO-lid Polen stuurde maandagmorgen vliegtuigen de lucht in om zijn luchtruim te beschermen terwijl Rusland Kiev aanviel.
Misschien kan de Poolse staatsbon nog interessant gaan worden ?
Misschien kan de Poolse staatsbon nog interessant gaan worden ?
Ik vind het best een ingewikkeld product, online vind ik er ook niet heel duidelijke uitleg over en ik zie bijvoorbeeld bij Bolero niet hoeveel het rendement en de kosten zijn, bijvoorbeeld bij het einde van de obligatie.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑1 september 2024, 09:41 In tijden dat mensen alternatieven zoeken voor de Staatsbon wil ik dit product toch ook even in de kijker zetten. Met een beetje moeite kan je jouw vrijgekomen geld zonder enige RV beleggen in een nulcoupon …
Hier mexicaanse peso , ook al betere tijden gekend :-(
JulusCesar schreef: ↑1 september 2024, 14:42 Foei van Bolero. het lijkt wel een redenering vanuit de politiek.