Termijnrekening Argenta
TIP
Re: Termijnrekening Argenta
Zouden jullie beter niet wat gaan l*llen in de kroeg; heeft nog weinig met het topic te maken toch ?
Je hebt gelijk
Probleem is dat sammy reeds uit de kroeg is gegooid en nu komt hij hier dan maar wat trollen
Waarom ?
Geen idee hoe een trol denkt of getriggerd wordt ….
Je kan mij nog 1000 maal een trol noemen en anderen proberen "op te vrijen" met jouw "je hebt gelijk". Stop met iedereen een trol te noemen, die niet conform jouw mening is. Ik word niet "getriggerd" maar reageer,( begrijp jij deze term trouwens?), op, in dit geval, kinderachtig taalgebruik "kids". Probeer eens Nederlands te spreken zonder die verbasterde woorden uit de reclamemedia. Mijn gedacht. Salut.
-
- Full Member
- Contacteer:
Da zou je kunnen, indien je aan het onthaal staat en ze niet zeggen dat je 10 dagen moet wachten om 1 afspraak te krijgen, want dan is het te laat om de termijnrekening te annuleren.
Is de 3.1% bruto zichtbaar op hun website al de verhoging waarover je spreekt, of is de site nog niet aangepast?Gwendoline1 schreef: ↑31 augustus 2024, 12:56 Voor wie de voorbije week 1 termijnrekening bij Argenta opende op
18 maand, gaan jullie die annuleren nu ze de rente toch verhoogden,
terwijl ze zeiden dat ze niet gingen meedoen aan de actie om geld
binnen te halen.
Ik ben met alles klant bij Argenta, maar nu vind ik toch dat ze wat achter blijven...
Telefonisch meldde men mij vorige week al niet te veel te verwachten... betrouwbare info?
-
- Full Member
- Contacteer:
De 3.1% die ze geven op 18maand staat al hele tijd op hun website toch en ook hier op spaargids onder termijnrekeningen.Crouch schreef: ↑1 september 2024, 13:26Is de 3.1% bruto zichtbaar op hun website al de verhoging waarover je spreekt, of is de site nog niet aangepast?Gwendoline1 schreef: ↑31 augustus 2024, 12:56 Voor wie de voorbije week 1 termijnrekening bij Argenta opende op
18 maand, gaan jullie die annuleren nu ze de rente toch verhoogden,
terwijl ze zeiden dat ze niet gingen meedoen aan de actie om geld
binnen te halen.
Ik ben met alles klant bij Argenta, maar nu vind ik toch dat ze wat achter blijven...
Telefonisch meldde men mij vorige week al niet te veel te verwachten... betrouwbare info?
Bij nieuwsberichten hier op spaargids staat dat ze die 3.10% naar 3.30% optrekken op 18maand vanaf volgende week.
Hebben ze mij ook gebeld, en gingen niet meedoen aan de tegenacties voor de staatsbon, en dat er vooral haast bij was
als je wilde intekenen voor 3.10%, want waren bijna geen afspraken meer te krijgen in het kantoor.
Het 'herroepingsrecht' is inderdaad niet echt duidelijk omschreven op verschillende plaatsen op website Argenta:Gwendoline1 schreef: ↑31 augustus 2024, 15:55Eerlijk, ik geraak er niet goed aan uit.
Op de website Argenta bij Sparen en Beleggen staat bij Termijndeposito onder informatie: Binnen de 14 dagen na intekening kan het termijndeposito kosteloos worden geannuleerd.
Dan bij hun algemene reglement op pagina 80 staat: Annuleren tot 5 bankwerkdagen na intekening.
En dan in de algemene tarieflijst staat dan weer 14 dagen, maar ook:
-Wederbeleggingsvergoeding: 0,60%
-Forfaitaire verwerkingskost: 0,70%
Zijn deze laatste 2 nu voor als je na die 14 dagen mocht annuleren of niet?
ps. Is hier iemand op het forum die daar ervaring met heeft?
1. onder het item "Termijndeposito's" vind je volgende tekst:
Binnen de veertien kalenderdagen na intekening kan het termijndeposito kosteloos worden geannuleerd. Na het verstrijken van deze termijn wordt er een kost aangerekend voor de vervroegde terugbetaling. De berekeningsmodaliteiten worden beschreven in het Algemeen Reglement der Verrichtingen.
2. in het algemeen reglement der verrichtingen vind je op pag. 50 dan weer:
II.1.1. Openen van rekeningen
Openen
De Spaarbank kan Betaalrekeningen, spaarrekeningen en termijndeposito’s openen ten
behoeve van haar klanten. De rekeningen worden gevoerd in euro.
Het is de klant niet toegestaan in andere dan zijn eigen kantoor verrichtingen te doen zonder
zijn rekening over te dragen naar dat andere kantoor tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen.
Herroepingsrecht
Wanneer een klant van de Spaarbank gebruik maakt van Argenta Internetbankieren of de
Argenta-app om een rekening te openen, dan heeft de klant het recht om binnen 14
kalenderdagen volgend op de opening ervan deze te herroepen zonder betaling van kosten en
zonder vermelding van een reden. Deze herroeping kan gebeuren:
• ofwel bij het Argenta-kantoor van de klant
• ofwel per post aan Argenta Spaarbank nv, Belgiëlei 49-53 te 2018 Antwerpen ter attentie
van de directie Bankieren
• ofwel via e-mail aan info@argenta.be
In elk geval wordt de kennisgeving als tijdig aangemerkt, indien zij per post of per e-mail is
verzonden voor het verstrijken van de termijn.
Als je hier de tekst in vet gedrukt leest, betekent dit dat een termijndeposito geopend in een kantoor van Argenta dan niet herroepen kan worden binnen de 14 dagen? en dit enkel kan voor deposito's afgesloten via internetbankieren of de bank-app...?
Vraag is dus: geldt een herroepingstermijn van 14 dagen bij het afsluiten van deposito in een Argenta-kantoor?
-
- Full Member
- Contacteer:
Dan komt er ook nog bij dat hun termijnrekening op 18maand enkel in kantoor te openen was.landethk schreef: ↑1 september 2024, 15:49Het 'herroepingsrecht' is inderdaad niet echt duidelijk omschreven op verschillende plaatsen op website Argenta:Gwendoline1 schreef: ↑31 augustus 2024, 15:55
Eerlijk, ik geraak er niet goed aan uit.
Op de website Argenta bij Sparen en Beleggen staat bij Termijndeposito onder informatie: Binnen de 14 dagen na intekening kan het termijndeposito kosteloos worden geannuleerd.
Dan bij hun algemene reglement op pagina 80 staat: Annuleren tot 5 bankwerkdagen na intekening.
En dan in de algemene tarieflijst staat dan weer 14 dagen, maar ook:
-Wederbeleggingsvergoeding: 0,60%
-Forfaitaire verwerkingskost: 0,70%
Zijn deze laatste 2 nu voor als je na die 14 dagen mocht annuleren of niet?
ps. Is hier iemand op het forum die daar ervaring met heeft?
1. onder het item "Termijndeposito's" vind je volgende tekst:
Binnen de veertien kalenderdagen na intekening kan het termijndeposito kosteloos worden geannuleerd. Na het verstrijken van deze termijn wordt er een kost aangerekend voor de vervroegde terugbetaling. De berekeningsmodaliteiten worden beschreven in het Algemeen Reglement der Verrichtingen.
2. in het algemeen reglement der verrichtingen vind je op pag. 50 dan weer:
II.1.1. Openen van rekeningen
Openen
De Spaarbank kan Betaalrekeningen, spaarrekeningen en termijndeposito’s openen ten
behoeve van haar klanten. De rekeningen worden gevoerd in euro.
Het is de klant niet toegestaan in andere dan zijn eigen kantoor verrichtingen te doen zonder
zijn rekening over te dragen naar dat andere kantoor tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen.
Herroepingsrecht
Wanneer een klant van de Spaarbank gebruik maakt van Argenta Internetbankieren of de
Argenta-app om een rekening te openen, dan heeft de klant het recht om binnen 14
kalenderdagen volgend op de opening ervan deze te herroepen zonder betaling van kosten en
zonder vermelding van een reden. Deze herroeping kan gebeuren:
• ofwel bij het Argenta-kantoor van de klant
• ofwel per post aan Argenta Spaarbank nv, Belgiëlei 49-53 te 2018 Antwerpen ter attentie
van de directie Bankieren
• ofwel via e-mail aan info@argenta.be
In elk geval wordt de kennisgeving als tijdig aangemerkt, indien zij per post of per e-mail is
verzonden voor het verstrijken van de termijn.
Als je hier de tekst in vet gedrukt leest, betekent dit dat een termijndeposito geopend in een kantoor van Argenta dan niet herroepen kan worden binnen de 14 dagen? en dit enkel kan voor deposito's afgesloten via internetbankieren of de bank-app...?
Vraag is dus: geldt een herroepingstermijn van 14 dagen bij het afsluiten van deposito in een Argenta-kantoor?
Zou moeten kunnen denk ik, ook op hun tarieflijst staat 14 dagen tijd om te annuleren.
Inderdaad, zie nu ook op de tarieflijst volgende tekst:
Annulatie van plaatsing termijndeposito binnen de 14 kalenderdagen na intekening. Gratis
Morgenvoormiddag bel ik alleszins naar mijn kantoorhouder...
Annulatie van plaatsing termijndeposito binnen de 14 kalenderdagen na intekening. Gratis
Morgenvoormiddag bel ik alleszins naar mijn kantoorhouder...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ook ingetekend misschien?
Ps. Stomme vraag anders zou je morgen niet naar kantoor bellen.
Ze hebben het opnieuw aangepast. Vorige week was het 5 bankwerkdagen en nu is het 14 kalenderdagen dat je kosteloos kan annuleren. Het annuleren gaat snel, het geld staat direct terug op je rekening zodat je eventueel een nieuwe met betere voorwaarden kan openen. Voor de verlopen dagen, krijg je natuurlijk wel geen rente.
Aangetekend schrijven bestaat ook nog.Gwendoline1 schreef: ↑1 september 2024, 12:06Da zou je kunnen, indien je aan het onthaal staat en ze niet zeggen dat je 10 dagen moet wachten om 1 afspraak te krijgen, want dan is het te laat om de termijnrekening te annuleren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb jij ervaring om te annuleren?Torro schreef: ↑1 september 2024, 16:31Ze hebben het opnieuw aangepast. Vorige week was het 5 bankwerkdagen en nu is het 14 kalenderdagen dat je kosteloos kan annuleren. Het annuleren gaat snel, het geld staat direct terug op je rekening zodat je eventueel een nieuwe met betere voorwaarden kan openen. Voor de verlopen dagen, krijg je natuurlijk wel geen rente.
Op het kantoor of gewoon bellen?
Alvast bedankt.