Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik merk dat ik bij Saxo geregeld aandelen (plots) niet meer kan kopen en/of verkopen... en dan gaat het niet over obscure aandelen of Russische aandelen, maar over gewone courante aandelen.
Een voorbeeld: ik kreeg W.K.Kellogg-aandelen vanwege de spin-off vanuit Kellanova. Het bedrijf is gewoon genoteerd aan de NYSE (ticker: KLG) maar ik kan geen aandelen bijkopen noch verkopen; "er kan niet gehandeld worden in dit instrument".
Heeft er nog iemand gelijkaardige problemen (gehad)?
Een voorbeeld: ik kreeg W.K.Kellogg-aandelen vanwege de spin-off vanuit Kellanova. Het bedrijf is gewoon genoteerd aan de NYSE (ticker: KLG) maar ik kan geen aandelen bijkopen noch verkopen; "er kan niet gehandeld worden in dit instrument".
Heeft er nog iemand gelijkaardige problemen (gehad)?
Ondertussen opgelost geraakt?the_bishop schreef: ↑14 augustus 2024, 04:18Loonbrieven en belastingfiches was altijd de vraag bij het normale updaten van gegevens. Heel mijn inkomen is al 34j enkel mijn loon. Mijn uurkes kloppen and that's is, meer werken is aan mij niet besteed, ben van nature nogal lui eigenlijk.
Nu was ik heel mijn kapitaal stilaan aan het overschrijven naar Saxa omdat ik mijn DeGiro al een paar jaar aan het afbouwen ben.
Dus ja voorbije jaren serieus wat kapitaal naar Saxo verhuist. Nu mag ik blijkbaar uitleggen vanwaar dat komt.
Heb dus uitgelegd, nooit huis gekocht, nog geen kinderen, in ouderlijk huis blijven wonen, nauwelijks vaste kosten, zuinige levensstijl, al 17 jaar full aandelen belegger. Tja, dan bouw je natuurlijk een kapitaal op. En dan nog een geerfde bouwgrond verkocht voor meer dan 100k meer dan 10 j geleden, schenkingen van mijn moeder voor meer dan 30k. Maar dat maakt het verschil niet want mijn totaal gaat al richting miljoen.
Allemaal legale afkomst dat geld en natuurlijk beurswinst, nooit een bankbiljet in de muur gestoken, dus natrekbaar. Saxo zit nu al overschrijvingen van die schenkingen te vragen, overschrijvingen van DeGiro, mijn rendementsontwikkeling bij Degiro en dergelijke.
Van Degiro allemaal goed en wel, daar kun je alles terugvinden vanaf het begin, wat ik dus ook doorstuur naar Saxo.
Echter bij DB kan ik maar teruggaan tot 2021. Een schenking was van daarvoor en die verkochte bouwgrond van meer dan 10 jaar geleden. Moet ge daarvoor naar de bank lopen dan, want online KAN je zover niet terug om dat te bewijzen.
Op myminfin vind je wel al je belangen in onroerend goed, dat dus ook maar doorgespeeld, daar ik ook blote eigenaar ben van (mijn deel van) ouderlijke woning, tuin en nog een andere bouwgrond. Kwestie van nu maar echt ALLES te zeggen, dan sta ik sterk als ik dit voor de rechtbank moet sleuren. Niks zullen ze mij kunnen aanwrijven, niks verzwegen en voor de rest allemaal legale aangroei van kapitaal.... die van Saxo hebben geen poot om op te staan.
Die mogen dan heel die rechtzaak afdokken, want ik werk mee en bewijs wat ik maar kan, van een vermoeden van fraude is gewoon geen sprake.
Man man toch, al wat tijd gestoken in die onzin. En alles maar met handen en voeten uitleggen want volgens mij is dat daar een beschutte werkplaats voor de braindead.
Al eens een screenafdruk bijgevoegd van Degiro, want staat je winst vanaf de start dat je daar belegt in 1 getal. Wel heel makkelijk want dat is de 'rendementsontwikkeling' waar ze achter vragen, dus maar dik rood omcirkeld dat totaal rendement. Blijkbaar gene ene die dat daar doorheeft. Dus nog maar eens opgestuurd met heel de rekeninggeschiedenis erbij dit keer in de hoop dat daar nog een hersencel leeft die dat kan verwerken. 't Is om moe van te worden.
Tegenwoordig kunnen ze baby's preventief testen, dus op termijn moet dat daar beteren.
Hierbij een referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij aanmaken account bij SaxoBank:
--KNIP: referral codes zijn verboden--
--KNIP: referral codes zijn verboden--
Daarjuist een mail gestuurd naar dat adres, en krijg een auto-reply dat ik alles via de website moet doen.karine schreef: ↑15 augustus 2024, 22:19support@accountservices.saxogrogro schreef: ↑14 augustus 2024, 23:30 Ik krijg al een hele tijd geen support ticket meer verstuurd. Enkel chat en telefoneren kan nog. Is dat normaal of kijk ik iets over het hoofd? Ik ben al 2 maand aan het wachten om een transfer te laten uitvoeren, na telefonisch contact 2 weken geleden nog steeds niets...
Het liefst heb ik iets waardoor je later bij de FSMA iets kan bewijzen, hoe doen jullie dat?
Alleen heb ik de vraag al bijna 2 maanden geleden daar gesteld, en wacht nog steeds op enige reactie
-
- Newbie
- Contacteer:
Waarom kost 1 ETF VWCE op xetr mij 4,63 euro transactiekosten (2500€ / 37,23€)?
Dat vind ik op geen enkele manier transparant terug in de tarievenlijst (samenstelling?)
Dat vind ik op geen enkele manier transparant terug in de tarievenlijst (samenstelling?)
Ter info:honda4life schreef: ↑2 september 2024, 09:42 Waarom kost 1 ETF VWCE op xetr mij 4,63 euro transactiekosten (2500€ / 37,23€)?
VWCE zit met 1,32% tax op aankoop en verkoop tegenover 0,12% voor de meeste anderen etf's.
VWCE wordt verhandelt op Xetra.
Euronext kosten zijn min €2, voor Xetra is dat min €3.
Betreft die €37,23 kosten, denk ik dat dit een gelijkaardig geval is zoals ik bij Lynx voorhad, de kosten die je ziet zijn niet de effectieve aankoopkosten.
Ik kreeg bij Lynx deze reactie:
Dit bijgevoegde rapport is het Ex-Ante kostenrapport, d.w.z. dat dit voor de transactie is.
Het systeem kijkt hier enkel naar dit order, namelijk een verkooporder op SXR8. Hierdoor wordt dit in dit rapport opgevat dat u dit aandeel wilt shorten (dit houdt geen rekening met uw bestaande positie).
Indien dit het geval zou zijn, dan betaalt u jaarlijkse rente om dit te kunnen shorten (lopende kosten).
In de realiteit is dit uw sluitingsorder en zullen hier dus geen lopende kosten aan verbonden zijn. Dit kunt u vinden in het Ex-Post rapport (na de transactie) of in uw transactieoverzicht.
-
- Newbie
- Contacteer:
Vreemd dat de kosten bij DeGiro wel beperkt zijn...
Ik zal maar wat andere ETF's zoeken met minder kosten ;-)
Betreft kosten moet je bij DeGiro zijn, betreft betrouwbaarheid moet ieder voor zich uitmaken.honda4life schreef: ↑2 september 2024, 12:28 Vreemd dat de kosten bij DeGiro wel beperkt zijn...
Ik vind de Giro nog niet zo gek. Vanochtend weer DE000114810 bijgekocht. Geen T.O.B. en totale transactie kosten 0,0033%.karine schreef: ↑2 september 2024, 12:30Betreft kosten moet je bij DeGiro zijn, betreft betrouwbaarheid moet ieder voor zich uitmaken.honda4life schreef: ↑2 september 2024, 12:28 Vreemd dat de kosten bij DeGiro wel beperkt zijn...
Netto opbrengst 3,13%. Looptijd 7,3 mnd. Dat is toch een stuk beter dan die termijnrekeningen of staatsbon.
Voor 3,13% wil ik direct tekenen maar maak er netto maar 2,80% van.
Misschien nog eens goed narekenen.
Sinds wanneer rekent DeGiro ook geen TOB meer aan op Duitse en Franse staatsobligaties?
Reken nog maar eens goed na dan, hoger dan 2,8% ga je niet geraken of je moet tijdens eens serieuze dip kunnen kopen hebben maar die is er volgens mij niet geweest.
Ah ok, ik heb een klacht tegen hen lopen omdat ze 0,12% TOB hadden aangerekend op Duitse 0% coupon staatsobligatie: DE0001141802.
Aangekocht in Augustus 2023.