Termijnrekening Belfius
TIP
Re: BELFIUS FINANCING COMPANY ACTIVE INTEREST OBLIGATIE
Rente op 30 jaar is momenteel 3,5%, die op 2 jaar 2,7%, vandaag zou dat dus slechts 1,6% opleveren. Natuurlijk kun je verwachten dat de korte termijn wat zal zakken eenmaal de ECB meerdere rente verlagingen doorvoert, in het geval de rente op 2 jaar naar 2,2% zakt en de 30 jaar gelijk blijft zul je 2,6% krijgen. Ga er maar van uit dat dergelijke gestructureerde producten vooral een goeie deal zijn voor de bank. Wat zijn de kosten (inschrijving, beheer, bewaar,...)?
Re: BELFIUS FINANCING COMPANY ACTIVE INTEREST OBLIGATIE
Ik vind dit helemaal geen interessante belegging. De kans is zeer groot dat 4% /4,...% het TOTAAL bruto rendement gaat zijn. Wait and see!
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Termijnrekening Belfius
Had dit gisteren ook gezien, toch niet te schatten dat ze dit doen.vortex schreef: ↑3 september 2024, 09:11En ik vermoed dat ze weer een vuil spel spelen en die termijnrekening enkel in een kantoor zullen toestaan en toevallig geraak je in geen enkel kantoor nog op tijd aan een afspraak.mouche schreef: ↑3 september 2024, 08:43 Vandaag nog altijd geen toegang tot de termijnrekeningen.
Ik vermoed dat ze gaan wachten tot morgen wanneer het geld van de staatsbon terug vrijkomt en ze zeker zijn dat het dat geld is dat ervoor gaat gebruikt worden...Maar het is maar een vermoeden want het is wel bizar dat Spaargids het hier al vermeld op hun lijst bij de termijnrekeningen maar het het om de ene of andere dubieuze reden nog altijd niet kan
Schermafdruk van 2024-09-03 09-03-31.png
Trouwens dit is al nog eens zo geweest toen ze degelijke rente gaven op hun termijnrekeningen kon
je plots niet meer online intekenen, denk begin 2023.
Voor een overheidsbank is het inderdaad allemaal nogal kleintjes...Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 13:29Had dit gisteren ook gezien, toch niet te schatten dat ze dit doen.
Trouwens dit is al nog eens zo geweest toen ze degelijke rente gaven op hun termijnrekeningen kon
ik vind wel dat hier een beetje meer tamtam rond gemaakt mag worden in de media, want dit is echt niet netjes meer!
Eerst 'met pijn in het hart' meedoen, maar dan wel snel de mogelijkheid om online een termijnrekening te openen afsluiten en alles via kantoor willen gaan doen, enkel en alleen om de instroom te kunnen beperken ("helaas geen vrije afspraken meer") en om de enkele gelukkige gegadigden gedurende een half uur persoonlijk op andere ideeën te brengen.
Dit aanbod lijkt me meer en meer een ordinaire truc om nieuwe klanten langs te laten komen en hen andere/duurdere producten aan te smeren die zogezegd nog beter renderen (voor de bank); dat het geen termijnrekening onder het wettelijke garantiestelsel is? Ach, eventjes vergeten... maar Belfius is een staatsbank, dus wij zijn even safe, hoor.
Ik hoor het hen al zeggen.
Ben eens benieuwd hoeveel geld ze finaal zullen laten intekenen op de termijnrekening van 1 jaar?
Ter info: bij ING is de termijnrekening op 1 jaar die dezelfde rente biedt als Belfius wél online te openen, maar daar moet je dan ofwel een zichtrekening openen van 1,90 euro per maand (al zou dat het eerste jaar gratis zijn?), ofwel een gratis investrekening openen, waarvoor je... u raadt het al... moet langsgaan op kantoor.
Toch markant hoe banken die al jààààren hun kantoornet drastisch afbouwen en iedereen online willen duwen voor routine zaken zoals het overschrijven van geld tussen rekeningen, nu plots terug klanten op kantoor willen spreken.
Volledig akkoord dat de media hier wat aandacht aan mag geven (is spaargids niet van DPG trouwens...). Is geen eerlijke werkwijze meer.
Hier gaat alles weg.
Hier gaat alles weg.
Ik snap echt niet dat er nog mensen hier naar die bank toe willen, of dat ze als ze al klant zijn daar nog blijven.
Eind 2022 ben ik er klant geworden i.v.m. een paar termijnrekeningen op 6 en 3 maanden. Direct nadat die van 6 maanden waren afgelopen ben ik er gelukkig vertrokken. Wat een ellende en een onkunde was dat daar.
Zei die sukkel van dat kantoor ook nog dat er heel veel klanten waren weg gegaan direct na afloop van hun termijnrekeningen.
Hij klaagde dat er heel veel miljoenen verdwenen waren in korte tijd bij hun kantoor.
Eind 2022 ben ik er klant geworden i.v.m. een paar termijnrekeningen op 6 en 3 maanden. Direct nadat die van 6 maanden waren afgelopen ben ik er gelukkig vertrokken. Wat een ellende en een onkunde was dat daar.
Zei die sukkel van dat kantoor ook nog dat er heel veel klanten waren weg gegaan direct na afloop van hun termijnrekeningen.
Hij klaagde dat er heel veel miljoenen verdwenen waren in korte tijd bij hun kantoor.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben er nog klant omdat de verzekeringen er zaten, en nog niet alles rond is.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 14:18 Ik snap echt niet dat er nog mensen hier naar die bank toe willen, of dat ze als ze al klant zijn daar nog blijven.
Het kost je inderdaad bijna een maand om daar weg te komen met die onnozele parttimers.Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 14:22Ik ben er nog klant omdat de verzekeringen er zaten, en nog niet alles rond is.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 14:18 Ik snap echt niet dat er nog mensen hier naar die bank toe willen, of dat ze als ze al klant zijn daar nog blijven.
Ik had een paar dagen geleden al een termijnrekening aangemaakt in afwachting van maar er nog geen geld aan toegevoegd, kreeg netjes een rekening nr en ze was te zien in het overzicht. Ondertussen geen spoor meer van te vinden. Voor mij is de boodschap duidelijk, namelijk "rot op stomme klant wij zullen wel bepalen wat jij met je geld kunt doen". Vorig jaar ook al zever gehad met het verhogen van de overschrijvingslimiet naar het grootboek, van het kastje naar de muur gestuurd terwijl het volgens hun FAQ gewoon via de chat of helpdesk kan. Dag centjes bij Belfius, hetgeen ze willen vermijden werken ze juist in de hand door dergelijke fratsen.Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 13:29 Had dit gisteren ook gezien, toch niet te schatten dat ze dit doen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Verloopt alleszins niet vlekkeloos.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 14:24Het kost je inderdaad bijna een maand om daar weg te komen met die onnozele parttimers.Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 14:22
Ik ben er nog klant omdat de verzekeringen er zaten, en nog niet alles rond is.
Precies, gewoon boycotten zo'n ballentent.vortex schreef: ↑3 september 2024, 14:33Ik had een paar dagen geleden al een termijnrekening aangemaakt in afwachting van maar er nog geen geld aan toegevoegd, kreeg netjes een rekening nr en ze was te zien in het overzicht. Ondertussen geen spoor meer van te vinden. Voor mij is de boodschap duidelijk, namelijk "rot op stomme klant wij zullen wel bepalen wat jij met je geld kunt doen". Vorig jaar ook al zever gehad met het verhogen van de overschrijvingslimiet naar het grootboek, van het kastje naar de muur gestuurd terwijl het volgens hun FAQ gewoon via de chat of helpdesk kan. Dag centjes bij Belfius, hetgeen ze willen vermijden werken ze juist in de hand door dergelijke fratsen.Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 13:29 Had dit gisteren ook gezien, toch niet te schatten dat ze dit doen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb men laatste centjes overgemaakt, en dit gaat nu plots met geen instant overschrijving meer, terwijl dit anders wel lukte en het is ook dezelfde bank naar waar ik al eerder overschreef. Dan maar gewone overschrijving.vortex schreef: ↑3 september 2024, 14:33Ik had een paar dagen geleden al een termijnrekening aangemaakt in afwachting van maar er nog geen geld aan toegevoegd, kreeg netjes een rekening nr en ze was te zien in het overzicht. Ondertussen geen spoor meer van te vinden. Voor mij is de boodschap duidelijk, namelijk "rot op stomme klant wij zullen wel bepalen wat jij met je geld kunt doen". Vorig jaar ook al zever gehad met het verhogen van de overschrijvingslimiet naar het grootboek, van het kastje naar de muur gestuurd terwijl het volgens hun FAQ gewoon via de chat of helpdesk kan. Dag centjes bij Belfius, hetgeen ze willen vermijden werken ze juist in de hand door dergelijke fratsen.Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 13:29 Had dit gisteren ook gezien, toch niet te schatten dat ze dit doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kijk, ik vrees dat morgen weer heel veel spaarders gefrustreerd gaan zijn, wanneer zij hun centen willen overschrijven naar een andere bank om daar hun betere belegging te gaan doen. Velen zullen dat niet in één overschrijving binnen de week kunnen doen, zelfs met een instant overschrijving lukt maar €1000 euro.Vorig jaar ook al zever gehad met het verhogen van de overschrijvingslimiet naar het grootboek
Uit de woorden van minister Van Peteghem gisteren, kon je al uitmaken dat de nieuwe staatsbon op 1 jaar gene vetten ging zijn, omdat hij zei : " We hebben toch ons doel bereikt. Als je ziet hoe banken vandaag tegen elkaar opbieden, dan moet je besluiten dat vandaag de concurrentie wel speelt.
Wel, mijnheer Van Peteghem, als je wil dat de concurrentie tussen banken echt speelt, dan schaf je die onnozele regel af dat banken uw overschrijvingen mogen afschermen. Als je nu een groter bedrag dan 10.000 euro wil gaan overschrijven, dan lukt u dat niet omdat je zelf uw limieten van overschrijven wel kunt aanpassen, maar maximum tot 10 000 euro per week. Wil je die verhogen, dan lukt zelfs een telefoontje of berichtje naar de bank niet. Dan moet je, hoe kan het, zelf naar de bank gaan om daar te gaan ondertekenen.
Banken hebben spaarders te veel vrijheden ontnomen onder de mom van veiligheid en fraudebestrijding. Waarom kunnen zijzelf in hun beveiligde site de limieten niet naar behoren verhogen en daarna weer verlagen ? Waarom doe je daar niks aan Mr. Van Peteghem ? Veel zaken worden de spaarder stilzwijgend ontnomen en daarin zijn banken wel allemaal solidair. Als ik nu iets privé verkoop, een occasiewagen of iets anders onder de 3000 euro, en ik wil dat geld in Cash automaat op mijn rekening gaan storten, dan kan dit bij ons nu plots niet meer.
witte merel schreef: ↑3 september 2024, 15:11Kijk, ik vrees dat morgen weer heel veel spaarders gefrustreerd gaan zijn, wanneer zij hun centen willen overschrijven naar een andere bank om daar hun betere belegging te gaan doen. Velen zullen dat niet in één overschrijving binnen de week kunnen doen, zelfs met een instant overschrijving lukt maar €1000 euro.Vorig jaar ook al zever gehad met het verhogen van de overschrijvingslimiet naar het grootboek
Uit de woorden van minister Van Peteghem gisteren, kon je al uitmaken dat de nieuwe staatsbon op 1 jaar gene vetten ging zijn, omdat hij zei : " We hebben toch ons doel bereikt. Als je ziet hoe banken vandaag tegen elkaar opbieden, dan moet je besluiten dat vandaag de concurrentie wel speelt.
Wel, mijnheer Van Peteghem, als je wil dat de concurrentie tussen banken echt speelt, dan schaf je die onnozele regel af dat banken uw overschrijvingen mogen afschermen. Als je nu een groter bedrag dan 10.000 euro wil gaan overschrijven, dan lukt u dat niet omdat je zelf uw limieten van overschrijven wel kunt aanpassen, maar maximum tot 10 000 euro per week. Wil je die verhogen, dan lukt zelfs een telefoontje of berichtje naar de bank niet. Dan moet je, hoe kan het, zelf naar de bank gaan om daar te gaan ondertekenen.
Ja, we zijn langzamerhand de onmondige slaven van regering en EU geworden. Vreemd hè dat overal rechts zoveel wint bij verkiezingen. Nu ook al in Duitsland.
En dan durven ze het hier nog democratie te noemen.
Banken hebben spaarders te veel vrijheden ontnomen onder de mom van veiligheid en fraudebestrijding. Waarom kunnen zijzelf in hun beveiligde site de limieten niet naar behoren verhogen en daarna weer verlagen ? Waarom doe je daar niks aan Mr. Van Peteghem ? Veel zaken worden de spaarder stilzwijgend ontnomen en daarin zijn banken wel allemaal solidair. Als ik nu iets privé verkoop, een occasiewagen of iets anders onder de 3000 euro, en ik wil dat geld in Cash automaat op mijn rekening gaan storten, dan kan dit bij ons nu plots niet meer.