Crelan betaald kapitaal termijnrekening niet uit
TIP
Crelan betaald kapitaal termijnrekening niet uit
Ik heb vorig jaar bij Crelan een termijnrekening op 1 jaar geopend.
Dat boden ze me toen aan als alternatief voor de staatsbon. Ze gaven het zelfde netto rendement.
Deze termijnrekening is nu per 1 september verlopen.
Maar nog steeds is mijn kapitaal niet terug betaald.
Na vraag hierover gisteren was het antwoord: "Ja er zijn er een paar blijven hangen".
Na herhaalde vragen hierover vandaag, blijft het aan de andere lijn oorverdovend stil.
Geen telefonische feedback meer.
Is dit een poging om het kapitaal niet te zien vertrekken naar bv. Belfius met haar voordelige termijnrekening?
Gisteren vroeg ik ook wat Crelan nu aanbiedt voor de 1-jarige termijnrekening; antwoord: "Men is hierover nu aan het vergaderen".
Ik vermoed dat de vergadering nu nog steeds niet beëindigd is.
Op hun website is trouwens nog steeds geen aanbod voor een 1-jarige termijnrekening te zien.
Op de website van Belfius kan je online intekenen op alle mogelijke beleggingsproducten, behalve de termijnrekeningen...
Dat boden ze me toen aan als alternatief voor de staatsbon. Ze gaven het zelfde netto rendement.
Na vraag hierover gisteren was het antwoord: "Ja er zijn er een paar blijven hangen".
Na herhaalde vragen hierover vandaag, blijft het aan de andere lijn oorverdovend stil.
Is dit een poging om het kapitaal niet te zien vertrekken naar bv. Belfius met haar voordelige termijnrekening?
Gisteren vroeg ik ook wat Crelan nu aanbiedt voor de 1-jarige termijnrekening; antwoord: "Men is hierover nu aan het vergaderen".
Op hun website is trouwens nog steeds geen aanbod voor een 1-jarige termijnrekening te zien.
Op de website van Belfius kan je online intekenen op alle mogelijke beleggingsproducten, behalve de termijnrekeningen...
Re: Crelan betaald kapitaal termijnrekening niet uit
Banksters! Maar van Crelan verhuizen naar Belfius maakt het alleen maar nog erger.roelb schreef: ↑3 september 2024, 16:20 Ik heb vorig jaar bij Crelan een termijnrekening op 1 jaar geopend.
Ik zou Crelan gewoon bellen en zeggen dat je het vandaag nog meldt bij de ombudsman en bij hen de schade voor het niet kunnen openen van een termijnrekening tegen 4% claimt. Tevens dit vandaag nog aan hen per mail bevestigen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vermoed dat je die termijnrekening bij AXA had geopend (wat ondertussen volledig door Crelan is overgenomen), want ik heb Crelan vorig jaar nog de vraag gesteld of ik ook bij Crelan die termijnrekening kon openen op 1 jaar aan 2,80 netto aangezien AXA dit aanbood en Crelan bezig was AXA over te nemen en dit was toen niet mogelijk.
Vermoedelijk is dit dus nog één van de kinderziektes voor voormalige axa-klanten na de overname door Crelan.
Vermoedelijk is dit dus nog één van de kinderziektes voor voormalige axa-klanten na de overname door Crelan.
Ik had ook een termijnrekening (naar aanleiding van de staatsbon '23) een jaar geleden. Netjes en prompt gestort op mijn spaarrekening.
Voor alternatieven dit jaar kan je best eens langsgaan op kantoor, ze hebben me 4 keuzes gegeven met allemaal verschillende risico/opbrengst balansen (en kosten uiteraard).
Een verse termijnrekening van 1j is er uiteraard één van die keuzes, niet de sterkst aanbiedingen maar zeker niet slecht.
Voor alternatieven dit jaar kan je best eens langsgaan op kantoor, ze hebben me 4 keuzes gegeven met allemaal verschillende risico/opbrengst balansen (en kosten uiteraard).
Een verse termijnrekening van 1j is er uiteraard één van die keuzes, niet de sterkst aanbiedingen maar zeker niet slecht.
Laatst gewijzigd door Ahrand op 3 september 2024, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou "stante pede" een aangetekend schrijven richten, per mail en schriftelijk, aan het kantoor en de hoofdzetel. Neem ook het item "schadevergoedingen" op in jouw schrijven, gezien jij promoties msloopt. Vermeld dat jij de ombudsdienst eveneens op de hoogte brengt van hun tekortkomingen. Telefoneren heeft weinig effect; mijns inziens. Succes.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 16:27Banksters! Maar van Crelan verhuizen naar Belfius maakt het alleen maar nog erger.roelb schreef: ↑3 september 2024, 16:20 Ik heb vorig jaar bij Crelan een termijnrekening op 1 jaar geopend.
Ik zou Crelan gewoon bellen en zeggen dat je het vandaag nog meldt bij de ombudsman en bij hen de schade voor het niet kunnen openen van een termijnrekening tegen 4% claimt. Tevens dit vandaag nog aan hen per mail bevestigen.
Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 20:34Ik zou "stante pede" een aangetekend schrijven richten, per mail en schriftelijk, aan het kantoor en de hoofdzetel. Neem ook het item "schadevergoedingen" op in jouw schrijven, gezien jij promoties msloopt. Vermeld dat jij de ombudsdienst eveneens op de hoogte brengt van hun tekortkomingen. Telefoneren heeft weinig effect; mijns inziens. Succes.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 16:27 Banksters! Maar van Crelan verhuizen naar Belfius maakt het alleen maar nog erger.
+Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 20:34Ik zou "stante pede" een aangetekend schrijven richten, per mail en schriftelijk, aan het kantoor en de hoofdzetel. Neem ook het item "schadevergoedingen" op in jouw schrijven, gezien jij promoties msloopt. Vermeld dat jij de ombudsdienst eveneens op de hoogte brengt van hun tekortkomingen. Telefoneren heeft weinig effect; mijns inziens. Succes.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 16:27
Banksters! Maar van Crelan verhuizen naar Belfius maakt het alleen maar nog erger.
Zo ben ik; ik heb weinig sympathie voor banken die hun verplichtingen niet zouden nakomen. Daarom kies ik mijn banken met zorg uit.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 20:53Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 20:34
Ik zou "stante pede" een aangetekend schrijven richten, per mail en schriftelijk, aan het kantoor en de hoofdzetel. Neem ook het item "schadevergoedingen" op in jouw schrijven, gezien jij promoties msloopt. Vermeld dat jij de ombudsdienst eveneens op de hoogte brengt van hun tekortkomingen. Telefoneren heeft weinig effect; mijns inziens. Succes.+Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 20:34
Ik zou "stante pede" een aangetekend schrijven richten, per mail en schriftelijk, aan het kantoor en de hoofdzetel. Neem ook het item "schadevergoedingen" op in jouw schrijven, gezien jij promoties msloopt. Vermeld dat jij de ombudsdienst eveneens op de hoogte brengt van hun tekortkomingen. Telefoneren heeft weinig effect; mijns inziens. Succes.
Vreemd eigenlijk hoeveel mensen hier op van alles en nog wat (willen) besparen, terwijl ze aan de andere kant vele malen meer weggooien door zich nergens in te verdiepen. Niet een vrijblijvende inschrijving op een termijn rek. doen bij ING voor 4 of 3,8%, geen 0% coupon obligaties kopen met nog steeds 3+% netto, niet van bank veranderen, zich niet in producten verdiepen, alleen horen wat die man van de bank zegt als hij/zij ze iets aansmeert, geen contract en/of kleine lettertjes begrijpend lezen voor ze tekenen etc., maar hier wel vragen waar ze kunnen besparen middels een gratis zichtrekening.
De Engelsen hebben daar zo'n mooie uitdrukking voor, iets met pennies en pounds.
De Engelsen hebben daar zo'n mooie uitdrukking voor, iets met pennies en pounds.
Finny, dit is perfect mijn mening. De mensen zijn te lui om te bewegen, zoals "liever een electro bike en niet meer zelf hoeven te trappen, want ik ben toch zo ziek"; de filosofie van dit landje.Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 21:03 Vreemd eigenlijk hoeveel mensen hier op van alles en nog wat (willen) besparen, terwijl ze aan de andere kant vele malen meer weggooien door zich nergens in te verdiepen. Niet een vrijblijvende inschrijving op een termijn rek. doen bij ING voor 4 of 3,8%, geen 0% coupon obligaties kopen met nog steeds 3+% netto, niet van bank veranderen, zich niet in producten verdiepen, alleen horen wat die man van de bank zegt als hij/zij ze iets aansmeert, geen contract en/of kleine lettertjes begrijpend lezen voor ze tekenen etc., maar hier wel vragen waar ze kunnen besparen middels een gratis zichtrekening.
Welke 3% netto 0 coupon obligaties zijn er nog momenteel en zijn er nog genoeg te koop op bolero of saxo voor bv een bedrag van +50k?Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 21:03 Vreemd eigenlijk hoeveel mensen hier op van alles en nog wat (willen) besparen, terwijl ze aan de andere kant vele malen meer weggooien door zich nergens in te verdiepen. Niet een vrijblijvende inschrijving op een termijn rek. doen bij ING voor 4 of 3,8%, geen 0% coupon obligaties kopen met nog steeds 3+% netto, niet van bank veranderen, zich niet in producten verdiepen, alleen horen wat die man van de bank zegt als hij/zij ze iets aansmeert, geen contract en/of kleine lettertjes begrijpend lezen voor ze tekenen etc., maar hier wel vragen waar ze kunnen besparen middels een gratis zichtrekening.
Alvast bedankt voor het antwoorden!