Promo ING - 3,80% bruto op 12 maand
TIP
Re: Promo ING - 3,80% bruto op 12 maand
Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?EScrooge schreef: ↑3 september 2024, 17:51 Ze maken het niet makkelijk om je geld te krijgen. (-: Van wat ik hier lees kan je enkel als bestaande klant online een rekening bij hen openen (wat absoluut niet duidelijk is in de foutmelding die je krijgt). Als niet-klant zal ik morgen dus eens langsgaan. Er is vlakbij een kantoor en blijkbaar is een afspraak niet nodig. Online kan ik zelfs geen afspraak boeken, enkel een afspraak om door hen gebeld te worden. Bedankt alvast degenen die nuttige info hebben gegeven. Ik ga dus vragen achter een Invest Account gekoppeld aan mijn Belfius zichtrekening, want die van Belfius zouden vandaag contact opnemen, maar die willen mijn geld ook niet (toch niet op die termijnrekening).
Maar Sammy toch, je weet toch wel dat een Belg wel op zijn bank moppert, maar nooit van Bank verandert. En ook dat hij zelden naar een buitenlandse bank zal gaan omdat dat heel eng is.Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 19:41Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?EScrooge schreef: ↑3 september 2024, 17:51 Ze maken het niet makkelijk om je geld te krijgen. (-: Van wat ik hier lees kan je enkel als bestaande klant online een rekening bij hen openen (wat absoluut niet duidelijk is in de foutmelding die je krijgt). Als niet-klant zal ik morgen dus eens langsgaan. Er is vlakbij een kantoor en blijkbaar is een afspraak niet nodig. Online kan ik zelfs geen afspraak boeken, enkel een afspraak om door hen gebeld te worden. Bedankt alvast degenen die nuttige info hebben gegeven. Ik ga dus vragen achter een Invest Account gekoppeld aan mijn Belfius zichtrekening, want die van Belfius zouden vandaag contact opnemen, maar die willen mijn geld ook niet (toch niet op die termijnrekening).
Je hebt zo gelijk Finny. De gewone Belg moppert niet; hij ondergaat zijn bank, zijn verzekering, zijn ziekenkas, zijn energieleverancier, zijn krant, zijn WC-papier, enz... Volgens mij zit dit in het "erfgoed"; de genen; denk ik. Te dom of te lui om na te denken?Finny10 schreef: ↑3 september 2024, 19:55Maar Sammy toch, je weet toch wel dat een Belg wel op zijn bank moppert, maar nooit van Bank verandert. En ook dat hij zelden naar een buitenlandse bank zal gaan omdat dat heel eng is.Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 19:41
Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?
ps Ik ga toch nog een tweede termijnrekening openen aan 4%, misschien een derde? Wie weet? Tot eind september bijstorten kan geen probleem zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad de makkelijkste weg, gewoon binnenstappen(bij veel banken lukt dit nog) en zichtrekening openen en je bent vertrokken. Rond de 2euro betalen voor zichtrekening is ook de wereld niet en je moet niet klungelen.Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 19:41Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?EScrooge schreef: ↑3 september 2024, 17:51 Ze maken het niet makkelijk om je geld te krijgen. (-: Van wat ik hier lees kan je enkel als bestaande klant online een rekening bij hen openen (wat absoluut niet duidelijk is in de foutmelding die je krijgt). Als niet-klant zal ik morgen dus eens langsgaan. Er is vlakbij een kantoor en blijkbaar is een afspraak niet nodig. Online kan ik zelfs geen afspraak boeken, enkel een afspraak om door hen gebeld te worden. Bedankt alvast degenen die nuttige info hebben gegeven. Ik ga dus vragen achter een Invest Account gekoppeld aan mijn Belfius zichtrekening, want die van Belfius zouden vandaag contact opnemen, maar die willen mijn geld ook niet (toch niet op die termijnrekening).
Bedankt, zo eenvoudig is het.Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 20:32Inderdaad de makkelijkste weg, gewoon binnenstappen(bij veel banken lukt dit nog) en zichtrekening openen en je bent vertrokken. Rond de 2euro betalen voor zichtrekening is ook de wereld niet en je moet niet klungelen.Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 19:41
Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?
Volledig mee eens !Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 20:36Bedankt, zo eenvoudig is het.Gwendoline1 schreef: ↑3 september 2024, 20:32
Inderdaad de makkelijkste weg, gewoon binnenstappen(bij veel banken lukt dit nog) en zichtrekening openen en je bent vertrokken. Rond de 2euro betalen voor zichtrekening is ook de wereld niet en je moet niet klungelen.
Ik lees hier - in deze draad - dat het gratis kan met ofwel Invest Account, ofwel Do More die uitzonderlijk voor 1 jaar gratis is. Dus die € 1,90/maand die je aanhaalt klopt alvast niet. Ik kan dus kiezen en ik kies Invest Account. En de "vlucht" naar ING? Twee woorden: vers geld. Bij Belfius kan ik niets extra storten op die termijnrekening, enkel hetgeen van de staatsbon komt.Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 19:41 Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?
Waarom ik bij Belfius zit? Die hebben me jaren geleden een lening gegeven met net iets betere voorwaarden dan ING. Die lening loopt nog. Ik doe er aan pensioensparen en heb er ook beleggingsverzekeringen en investeringsfondsen. Ik heb hier ooit gelezen dat Belfius hiervoor niet ideaal is, omdat ze een groot deel van de koek pakken, maar dit is voor langere termijn en vermits ik mijn investeringskapitaal (nog) niet terug heb zou ik wel gek zijn om die nu af te sluiten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Krijg je dan ook effectief een bevestiging dat je inderdaad de 4% krijgt ipv de 3,80% ?spaarfreakje schreef: ↑3 september 2024, 16:15Volgens mij hangt het idd samen met je mailadres.
Zonet de Do More zichtrek geopend (gratis tem september 2025).
Ik ben net naar een ING-kantoor gegaan. 's Woensdags zou dat in principe kunnen zonder afspraak, maar omdat ze momenteel overrompeld worden heb ik een afspraak vastgelegd voor volgende week woensdag. Men bevestigde dat een rekening openen (Do More in dit geval) wél mogelijk zou moeten zijn online.
Mij lukt het in elk geval niet. Ik overloop alle stappen na 'Open een rekening' en gebruik daarbij ItsMe, maar als ik me na het registreren moet aanmelden, dan krijg ik dit:
Als ik het dan via eID (manueel) probeer, dan krijg ik een andere foutmelding als ik 2 afbeeldingen (JPG, zeker niet groter dan 16MB) van mijn eID wil uploaden. Bij het manueel invullen van mijn voornaam kreeg ik eveneens een fout omwille van een 'ongeldig teken' (å).
Mij lukt het in elk geval niet. Ik overloop alle stappen na 'Open een rekening' en gebruik daarbij ItsMe, maar als ik me na het registreren moet aanmelden, dan krijg ik dit:
Als ik het dan via eID (manueel) probeer, dan krijg ik een andere foutmelding als ik 2 afbeeldingen (JPG, zeker niet groter dan 16MB) van mijn eID wil uploaden. Bij het manueel invullen van mijn voornaam kreeg ik eveneens een fout omwille van een 'ongeldig teken' (å).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eerst moet er geld op de Do More zichtrekening gezet worden en dan pas kan je de termijnrek openen. Op dat moment moet het er een van 4% zijn.Nathalie5827 schreef: ↑4 september 2024, 09:25Krijg je dan ook effectief een bevestiging dat je inderdaad de 4% krijgt ipv de 3,80% ?spaarfreakje schreef: ↑3 september 2024, 16:15
Volgens mij hangt het idd samen met je mailadres.
Zonet de Do More zichtrek geopend (gratis tem september 2025).
Op zich vertrouw ik het wel maar wellicht laat ik het geld op MeDirect resp. Crelan staan, omdat beide ook een termijnrek van 4% (op 6md) aanbieden én dat hoeft daar geen vers geld te zijn. Minder gedoe en ik heb op korte termijn mss toch eerder plannen met vastgoed.
Ik ben ingetekend voor de extra .20% indien ik inteken, maar twijfel om boven de 100.000 te gaan bij 1 bank. Heb er al een spaarrek...
Ofwel termijnrekening openen en dan spaargeld doorsluizen naar de andere rekening vanwaar het 'vers" geld komt? Natuurlijk wel minder spaarrente dan op 1 jaar bij die andere bank... Bij ING 2.25%, bij de andere 2%
Ofwel termijnrekening openen en dan spaargeld doorsluizen naar de andere rekening vanwaar het 'vers" geld komt? Natuurlijk wel minder spaarrente dan op 1 jaar bij die andere bank... Bij ING 2.25%, bij de andere 2%
-
- Newbie
- Contacteer:
Zijn hier nog leden die een termijnrekening probeerden te openen maar een lager bedrag 'opgelegd' krijgen dan wat er recent op de zicht of investrekening is binnengekomen?
Zeer weining transparant. Nooit spaartegoeden weggehaald, maar toch minder mogen investeren dan wat binnenkomt.
Zeer weining transparant. Nooit spaartegoeden weggehaald, maar toch minder mogen investeren dan wat binnenkomt.
Ik betaal 1.90€ per maand voor mijn zichtrekening bij ING; maandelijks afgeboekt. Zal ik je uittreksels sturen?EScrooge schreef: ↑3 september 2024, 21:51Ik lees hier - in deze draad - dat het gratis kan met ofwel Invest Account, ofwel Do More die uitzonderlijk voor 1 jaar gratis is. Dus die € 1,90/maand die je aanhaalt klopt alvast niet. Ik kan dus kiezen en ik kies Invest Account. En de "vlucht" naar ING? Twee woorden: vers geld. Bij Belfius kan ik niets extra storten op die termijnrekening, enkel hetgeen van de staatsbon komt.Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 19:41 Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?
Waarom ik bij Belfius zit? Die hebben me jaren geleden een lening gegeven met net iets betere voorwaarden dan ING. Die lening loopt nog. Ik doe er aan pensioensparen en heb er ook beleggingsverzekeringen en investeringsfondsen. Ik heb hier ooit gelezen dat Belfius hiervoor niet ideaal is, omdat ze een groot deel van de koek pakken, maar dit is voor langere termijn en vermits ik mijn investeringskapitaal (nog) niet terug heb zou ik wel gek zijn om die nu af te sluiten.
Als jij bij Bifidus klant bent en niet enkel om een goedkopere lening, zou je beter bij hen blijven. Jij bent in de val getrapt. Als er dan ook nog andere producten van deze "bank" werden aangepraat, moet je maar op de blaren zitten. PS Het kan toch niet zijn dat jij enkel omwille van een "goedkopere lening" bij hen bent toegetreden? Ken jij het verhaal van deze bank?