Aandelen en/of beleggingsfondsen 2010
TIP
Re: Aandelen en/of beleggingsfondsen 2010
Vergeten we nog te melden hoeveel maal Telent al bijna over kop is gegaan omdat ze hun verplichtingen niet konden nakomen. Als elke keer de schulden in kapitaal worden omgezet kan geen enkele firma ooit nog failliet gaan.Toone schreef:Ik versta niet wat mensen allemaal zien in Telenet, die hebben nog geen eurocent winst gemaakt, en als ze dat al deden was het met éénmalige feiten. Kabel is al oud te noemen, glasvezel is de toekomst. Maar met een firma die geen winst maakt zal er ook geen glasvezel komen denk ik. Kuddegedrag ten top! Dat het misschien potentieel heeft ok, maar veeeeeeeeel te duur op dit moment!Davy V schreef: Mijn favoriete aandelen voor 2010.Telenet,GIMV,Option,Melexis,Galapagos en Umicore.
Telenet op een sokkel plaatsen is mijn inziens een schande, hoort in de goot.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Heb Telenet gekocht aan 16,8€.Staat nu bijna aan 20€.Telenet heeft in september voor de eerste maal een dividend uitgekeerd.Krijgt in alle segmenten jaarlijks klanten bij.Het is inderdaad een groeibedrijf.Mobistar heeft laatste kwartaal klanten verloren en Belgacom trappelt sinds beursgang ter plaatse.Is enkel aantrekkelijk door dividend.
Wie in maart ingestapt is, in gelijk welk aandeel, het mag nog het slechtste uit zijn, heeft nu winst gemaakt. Maar er begint stilaan een einde te komen aan de klim (denk ik toch). Nu zullen de feiten en de cijfers meer en meer beginnen doorwegen! Losers hold on, winners go on. Of we beginnen weer vanwaar we komen
.

Ik ben één van de gelukkigen die Telenet op zijn dieptepunt hebben kunnen kopen. Had ze gekocht aan iets meer dan 10 euro en terug verkocht aan ongeveer 14,50 euro toen ze in de BEL20 noteerden. Had ik nog gewacht dan had ik meer kunnen verdienen maar ik heb nadien gewoon voor Belgacom gekozen omdat ik op lange termijn gewoon meer vertrouwen heb in dat aandeel. Belgacom geeft zoals ik eerder al zei een royaal dividend en is in alle sectoren sterk. (telecom/proximus/business solutions/internet) In digitale TV moet het wel serieus het onderspit delven tegen Telenet maar het is wel een groeisector die voor extra inkomsten zorgt. En televisie via de kabel staat veel verder dan via de telefoonlijn zodus is het logisch dat Telenet daarin veel voordeel had/heeft. Belgacom maakt jaarlijks een massa winst dat het deels kan toevoegen aan zijn eigen vermogen, Telenet is dan wel een groeibedrijf maar heeft dan wel veel meer risico dan het stabiele Belgacom.Pieterjan schreef:Telenet is een groeibedrijf, er zal wel een mooie toekomst aan het bedrijf zitten. Er zou een paringsdans met Mobistar inzitten.Campzie schreef:
Dat vind ik ook van Telenet. Daarom dat ik voor Belgacom heb gekozen. De zekerheid van een mooi dividend is toch wel aantrekkelijk. Ik denk dat Tessenderlo en GBL sterk zullen presteren. Ik heb ook vertrouwen in TiGenix. Alleen jammer dat ze hun kapitaalverhoging moesten doen aan amper 3,5 euro.
Belgacom is een dividend aandeel, het is een beursgenoteerde staatsbon. Belgacom groeit evenwel niet echt, blijft wat ter plaatse en het bedrijf doet niet echt overnames. Voorts is het een overheidsbedrijf, als de overheid wat te gulzig wordt, zijn de aandeelhouders daar de klos van. Voor het dividend goed, maar niet echt meerwaarde op de prijs van het aandeel. Zou ik eerder voor GIMV kiezen. De Vlaamse overheid zit daar nog van 20% in, en het ziet er niet naar uit dat ze dat snel van de hand gaat doen. Ik heb wel vertrouwen in GIMV. GBL is uiteraard een topper, probleem is evenwel wanneer Frère de kaas laat. Die man is niet echt jong meer.
Zijn er hier eigenlijk mensen die een mening hebben over TiGenix? De kip met de gouden eieren of is het verhaal van "de markt van 1 miljard euro" een droom?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Her en der duiken er hier lijstjes Brusselse favorieten voor 2010 op, lijkt me een leuk initiatief. Hier alvast de mijne : Solvac, Henex, Belgacom.
En voor het absolute rendement, meteen ook mijn 3 favoriete short ideeen:
Ackermans, AB Inbev en Telenet.
En voor het absolute rendement, meteen ook mijn 3 favoriete short ideeen:
Ackermans, AB Inbev en Telenet.
Enjoy the party, but dance near the door
Wat me tegensteekt aan de meeste aandelen ( Tnet, Belgacom, ...) is dat er aan de top belachelijk veel verdiend wordt.
Ik heb niet het minste probleem met mensen die buitensporig veel verdienen in eigen bedrijf ( Bill Gates, Couke, ...). Ik heb echter problemen met extern aangetrokken personen die buitensporig veel verdienen met goedkeuring van hun aandeelhouders.
Uiteindelijk besef ik vroeger zo belust was op beurswinsten voor mijn aandelen dat ik me daar weinig van aantrok.
Misschien als het er ooit van komt dat ik met mijn EID identiteitskaart vanuit mijn luie zetel kan stemmen als aandeelhouder dat ik me opnieuw ga amuseren met aandelen te kopen.
Ik heb niet het minste probleem met mensen die buitensporig veel verdienen in eigen bedrijf ( Bill Gates, Couke, ...). Ik heb echter problemen met extern aangetrokken personen die buitensporig veel verdienen met goedkeuring van hun aandeelhouders.
Uiteindelijk besef ik vroeger zo belust was op beurswinsten voor mijn aandelen dat ik me daar weinig van aantrok.
Misschien als het er ooit van komt dat ik met mijn EID identiteitskaart vanuit mijn luie zetel kan stemmen als aandeelhouder dat ik me opnieuw ga amuseren met aandelen te kopen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Als je vindt dat die vergoeding nadelig is voor het bedrijf -financieel nadelig in beperkte mate (zeker voor grote bedrijven), maar vooral voor het imago- dan kan je zo ook je keuze voor favoriete long en short bepalen he.Stier schreef: Wat me tegensteekt aan de meeste aandelen ( Tnet, Belgacom, ...) is dat er aan de top belachelijk veel verdiend wordt.
Enjoy the party, but dance near the door
Iedereen praat hier vaak over beleggen via Binckbank. Zelf ben ik een tevreden belegger (naar mijn mening qua functionaliteiten de beste broker op de markt) maar het bedrijf krijgt veel klachten dat het platvorm te vaak last heeft van storingen, dit te wijten aan de massale toestroom van nieuwe klanten. Maar nu eens over het aandeel zelf.
Binckbank NV is actief in Nederland, België en Frankrijk. Momenteel zeer winstgevend in België en Nederland maar (nog) verlieslatend in Frankrijk. Desondanks heeft het toch al ruim 4 % marktaandeel in handen bij de Fransen. Nu de introductie er achter de rug is zal Binck er het komende jaar waarschijnlijk winst beginnen maken. In België ziet het ernaar uit dat Binck het marktleiderschap van Keytrade zal overnemen. De toestroom aan nieuwe klanten (dankzij de vele introductie-acties) was immens!
De omzet het voorbije kwartaal lag ongeveer 46 % hoger tegenover vorig jaar. Het ziet er naar uit dat Binckbank een winst van ongeveer 1,25 euro per aandeel zal maken in 2010.
1,25 wpa / 12,50 (huidige koers) = rendement van 10 % !
Petercam plakt er zelfs een koersdoel op van 19,20 euro
Dat wil dus zeggen dat dit groeibedrijf nog steeds goedkoop noteert. Ik heb Binckbank NV alvast opgenomen in mijn portefeuille!
Binckbank NV is actief in Nederland, België en Frankrijk. Momenteel zeer winstgevend in België en Nederland maar (nog) verlieslatend in Frankrijk. Desondanks heeft het toch al ruim 4 % marktaandeel in handen bij de Fransen. Nu de introductie er achter de rug is zal Binck er het komende jaar waarschijnlijk winst beginnen maken. In België ziet het ernaar uit dat Binck het marktleiderschap van Keytrade zal overnemen. De toestroom aan nieuwe klanten (dankzij de vele introductie-acties) was immens!
De omzet het voorbije kwartaal lag ongeveer 46 % hoger tegenover vorig jaar. Het ziet er naar uit dat Binckbank een winst van ongeveer 1,25 euro per aandeel zal maken in 2010.
1,25 wpa / 12,50 (huidige koers) = rendement van 10 % !
Petercam plakt er zelfs een koersdoel op van 19,20 euro
Dat wil dus zeggen dat dit groeibedrijf nog steeds goedkoop noteert. Ik heb Binckbank NV alvast opgenomen in mijn portefeuille!
Laatst gewijzigd door Campzie op 30 december 2009, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerlijke eerste beursdag in 2010 

Laat dat zich maar doorzetten in de rest van het jaar 

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Binckbank staat ook op mijn lijstje, maar ik wacht nog even.
Voor de rest volg ik ook Gimv, Vandevelde en Befimmo of cofinimmo.
Ook verscheidene trackers staan op het lijstje.
Voor de rest volg ik ook Gimv, Vandevelde en Befimmo of cofinimmo.
Ook verscheidene trackers staan op het lijstje.
Ik denk dat 2010 een beursjaar kan worden gelijkaardig aan 2004. Eerst een mooie klim om dan tijdens het jaar een 2-tal keer terug te vallen tot net onder de hoogte van de indexen van aan het begin van het jaar. Om later het jaar af te sluiten met een nieuwe forse klim. We zien wel maar af en toe eens naar onder is interessant om (bij) te kopen. 

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind het ook nog wat te vroeg om bij te kopen. Ik wacht op een terugval van de aandelenmarkt.Campzie schreef: Ik denk dat 2010 een beursjaar kan worden gelijkaardig aan 2004. Eerst een mooie klim om dan tijdens het jaar een 2-tal keer terug te vallen tot net onder de hoogte van de indexen van aan het begin van het jaar. Om later het jaar af te sluiten met een nieuwe forse klim. We zien wel maar af en toe eens naar onder is interessant om (bij) te kopen.![]()
Opgepast, ik heb niet gezegd dat die er komt

Wat me opvalt is dat alle 'beurskenners' positief zijn...gelukkig heeft het verleden ons geleerd dat ze er wel heel dikwijls naast zitten

De beurs moet je toch bekijken op langere termijn. Als je aandelen koopt moet je ook stalen zenuwen hebben en niet paniekeren bij de minste terugval. Aandelen brengen meestal meer op dan een spaarrekening en als het goede bedrijven zijn, is het redelijk veilig. Ik zeg altijd maar: je hebt nog niets verloren zolang je niet verkoopt. Fortis is natuurlijk wel een ramp, daar ben je je geld voorgoed kwijt.
Spijtig genoeg zijn er wel meer aandelen waar je nooit meer een centiem van zal terug zien. Denken we maar aan de voorganger, L&H en zo zijn er nog genoeg.Pieterjan schreef: De beurs moet je toch bekijken op langere termijn. Als je aandelen koopt moet je ook stalen zenuwen hebben en niet paniekeren bij de minste terugval. Aandelen brengen meestal meer op dan een spaarrekening en als het goede bedrijven zijn, is het redelijk veilig. Ik zeg altijd maar: je hebt nog niets verloren zolang je niet verkoopt. Fortis is natuurlijk wel een ramp, daar ben je je geld voorgoed kwijt.
Geld verdienen doe je door te werken.