Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat na staatsbon?
Ah je moet het begrijpen : Sammy "reageert" alleen maar
Sammy2 schreef: ↑31 augustus 2024, 18:45Je kan mij nog 1000 maal een trol noemen en anderen proberen "op te vrijen" met jouw "je hebt gelijk". Stop met iedereen een trol te noemen, die niet conform jouw mening is. Ik word niet "getriggerd" maar reageer,( begrijp jij deze term trouwens?), op, in dit geval, kinderachtig taalgebruik "kids". Probeer eens Nederlands te spreken zonder die verbasterde woorden uit de reclamemedia. Mijn gedacht. Salut.
Je moet dus niet zo negatief bekijken en denken dat het spammen is
Heb jij ook een bijdrage tot het thema? Of blijf jij persoonlijke aanvallen genereren?KV schreef: ↑3 september 2024, 22:16Ah je moet het begrijpen : Sammy "reageert" alleen maarSammy2 schreef: ↑31 augustus 2024, 18:45
Je kan mij nog 1000 maal een trol noemen en anderen proberen "op te vrijen" met jouw "je hebt gelijk". Stop met iedereen een trol te noemen, die niet conform jouw mening is. Ik word niet "getriggerd" maar reageer,( begrijp jij deze term trouwens?), op, in dit geval, kinderachtig taalgebruik "kids". Probeer eens Nederlands te spreken zonder die verbasterde woorden uit de reclamemedia. Mijn gedacht. Salut.
Je moet dus niet zo negatief bekijken en denken dat het spammen is
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Finny 10 schreef :
Lees even de kleine lettertjes op pag. 2/4 onder het kopje "HERROEPINGSRECHT" precontractuele informatie Termijnrekening geldig vanaf 15/12/2022 van Fortis.
Dat kun je zo op hun site vinden.
Als je het geld inderdaad nog niet gesort hebt zou ik ze gewoon even bellen.
Anders moet je het per aangetekende brief doen zoals je kunt lezen in die voorwaarden.
Ovgerigens snap ik niet dat je nu naar Belfius wilt gaan, maar dat moet je zelf weten.
Bedankt Finny
Ik gaf Belfius en Ing als voorbeelden, maar ook MeDirect geeft betere voorwaarden op hun termijnrekening.
Graag gedaan. Succes.witte merel schreef: ↑3 september 2024, 23:35Finny 10 schreef :
Lees even de kleine lettertjes op pag. 2/4 onder het kopje "HERROEPINGSRECHT" precontractuele informatie Termijnrekening geldig vanaf 15/12/2022 van Fortis.
Dat kun je zo op hun site vinden.
Als je het geld inderdaad nog niet gesort hebt zou ik ze gewoon even bellen.
Anders moet je het per aangetekende brief doen zoals je kunt lezen in die voorwaarden.
Ovgerigens snap ik niet dat je nu naar Belfius wilt gaan, maar dat moet je zelf weten.Bedankt Finny
Ik gaf Belfius en Ing als voorbeelden, maar ook MeDirect geeft betere voorwaarden op hun termijnrekening.
ik ben klant bij ing en had al een spaarrekening en heb een zichtrekening opengedaan. Ik wil inloggen en kan bedrag en alles kiezen tot de laatste stap "samenvatting" en dan zegt hij telkens "oops er ging iets fout" en dit zowel op homebanking als in de app.
Iemand enig idee wat het kan zijn? of is dit weer een truukje van ing om je uiteindelijk toch niet te laten intekenen maar enkel weer te lokken?
Iemand enig idee wat het kan zijn? of is dit weer een truukje van ing om je uiteindelijk toch niet te laten intekenen maar enkel weer te lokken?
ING heeft al jaren dit soort IT problemen. Gewoon even langs gaan dan wordt het geregeld.proxman schreef: ↑4 september 2024, 09:04 ik ben klant bij ing en had al een spaarrekening en heb een zichtrekening opengedaan. Ik wil inloggen en kan bedrag en alles kiezen tot de laatste stap "samenvatting" en dan zegt hij telkens "oops er ging iets fout" en dit zowel op homebanking als in de app.
bedankt voor de reactie. Even naar de klantendienst gebeld en daar krijg je ook amper een antwoord want ze spreken amper nederlands.
Enige dat ze daar zei was 24u wachten en nog is proberen. DAnk u ing om met klanten hun voeten te spelen. Keuze is snel gemaakt... rekening afsluiten en alles overschrijven want had er toch alleen maar spaarrekeningen en naar een platform zetten die wel werkt.
Enige dat ze daar zei was 24u wachten en nog is proberen. DAnk u ing om met klanten hun voeten te spelen. Keuze is snel gemaakt... rekening afsluiten en alles overschrijven want had er toch alleen maar spaarrekeningen en naar een platform zetten die wel werkt.
BNP komt dan alsnog met een concurrent alternatief!
2 Notes
1 met een minimum looptijd van 6 maanden 4,15% bruto (ISIN CODE: XS2897325945 - Reeks N287)
1 met een minimum looptijd van 18 maanden 4% bruto (ISIN CODE: XS2897327131 -Reeks N288)
Zoek op via zoekterm "aanbod van de maand BNP" , de dochter banken nemen trouwens ook deel.
Wie voor een langere tijd van deze historische rentes wil genieten kan zich best op de 18 maanden minimum inschrijven.
Dit moet voor beide opties trouwens niet met "vers" geld.
Extra Risico tov een Termijnrekening
Het is zeer waarschijnlijk dat als de ECB en de FED de rentes blijft verlagen, dat de emmitent (BNP) het product vroegtijdig zal stopzetten.
Ik ben persoonlijk er best zeker van dat dit hier ook zo zal gebeuren.
Dalen de rentes maar BNP houd toch aan.
Dan kan je het product zelf aanhouden en de rentes opstrijken.
Heb je het geld toch vroeger nodig dan de maturiteits datum na "6 jaar". Kan je het product verhandelen op de secundaire markt.
Stijgen de rentes toch, erg onwaarschijnlijk, dan zal BNP de obligaties aanhouden.
Uitstappen kan altijd, maar dat kost geld. Lees de details.
2 Notes
1 met een minimum looptijd van 6 maanden 4,15% bruto (ISIN CODE: XS2897325945 - Reeks N287)
1 met een minimum looptijd van 18 maanden 4% bruto (ISIN CODE: XS2897327131 -Reeks N288)
Zoek op via zoekterm "aanbod van de maand BNP" , de dochter banken nemen trouwens ook deel.
Wie voor een langere tijd van deze historische rentes wil genieten kan zich best op de 18 maanden minimum inschrijven.
Het is zeer waarschijnlijk dat als de ECB en de FED de rentes blijft verlagen, dat de emmitent (BNP) het product vroegtijdig zal stopzetten.
Heb je het geld toch vroeger nodig dan de maturiteits datum na "6 jaar". Kan je het product verhandelen op de secundaire markt.
Stijgen de rentes toch, erg onwaarschijnlijk, dan zal BNP de obligaties aanhouden.
Kun je me vertellen wat voor iets je nu hebt gevonden? Want ik zie niet iets dergellijke op de site van bnp. Ook die ISIN codes komen nergens mee overeen.impulselr schreef: ↑4 september 2024, 20:25 BNP komt dan alsnog met een concurrent alternatief!
2 Notes
Kijk dan eens bij FintroFinny10 schreef: ↑4 september 2024, 21:19Kun je me vertellen wat voor iets je nu hebt gevonden? Want ik zie niet iets dergellijke op de site van bnp. Ook die ISIN codes komen nergens mee overeen.impulselr schreef: ↑4 september 2024, 20:25 BNP komt dan alsnog met een concurrent alternatief!
2 Notes
Gestructureerde obligatie BNP Paribas Fortis Funding (LU) Callable 4% Cumulative Note 2030/2 Reeks N288 XS2897327131
Gestructureerde obligatie BNP Paribas Fortis Funding (LU) Callable Cumulative Note 2030 Reeks N287 XS2897325945
https://www.fintro.be/public/nl/public/ ... ssies-2024
Laatst gewijzigd door Torro op 4 september 2024, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zucht, kijk eens in de rubriek FORTIS onder 15.55 uur.
Dit is niets nieuws. Dit is ellende. Zelfs de looptijd kunnen ze iedere keer veranderen.
Ik heb het idee dat jullie totaal niet weten wat het is en alleen maar kijken naar die z.g. 4+ procent.
Afijn kijk maar eens bij de rubriek Fortis hier.
Lees toch alsjeblieft de kleine lettertjes eerst eens.
Dit is niets nieuws. Dit is ellende. Zelfs de looptijd kunnen ze iedere keer veranderen.
Ik heb het idee dat jullie totaal niet weten wat het is en alleen maar kijken naar die z.g. 4+ procent.
Finny10, ik voel je enthousiasme over dit topic en geef je daarom graag wat meer uitleg.Finny10 schreef: ↑4 september 2024, 22:50 Zucht, kijk eens in de rubriek FORTIS onder 15.55 uur.
Als de emittent opzegt voor het einde van de minimum looptijd. Betalen zij u voor die bedoelde minimale looptijd alsnog intresten. Daarna mits een vroeger opzegging dan de maturiteits datum, opzegging mogelijk door emittent elke 6 maanden. Dan zal je betaald worden voor elke VERSTREKEN 6 maanden.
Dit is nog altijd langer dan dat alle andere Termijnrekeningen je aanbieden.
Quote info fiche
De kans is zeer groot dat de emittent vervroegd terugbetaalt vanaf het einde van het derde semester als de marktrente daalde of stabiel bleef. In dat geval ontvangt de belegger de minimale eenmalige brutocoupon van 6% (4% op jaarbasis toegepast op 18 maanden), dat is een eenmalige nettocoupon
End quote
Berekening voorbeelden op basis van de 18 minimum optie:
Op semester basis:
(stel je doet 10.000,00 EUR * 1.4% netto) * 3 (want 18 maanden zijn 3 semesters) = 420,00 EUR
Op jaarbasis starten met netto rente
(stel je doet 10.000,00 EUR * 2,8% netto) / 12 maanden * 18 maanden = 420,00 EUR
Op jaarbasis starten met bruto rente
(Stel je doet 10.000,00 EUR * 4%) / 12 * 18 maanden = 600
* 0,7 (30% roerende voorheffing) = 420,00 EUR
Bedankt voor de bijdrage!Finny10 schreef: ↑4 september 2024, 22:50 Zucht, kijk eens in de rubriek FORTIS onder 15.55 uur.
Bron OBLIS.
De Duitse energienet-operator E.ON heeft twee nieuwe obligatielijnen in coupures van 1.000.
De eerste obligatie loopt tot 5 september 2038 en biedt een coupon van 3,875%. De tweede is vergezeld van een coupon van 3,125% en vervalt op 5 maart 2030. Beide leningen kregen een BBB+ rating mee van Standard & Poor’s en zijn dus van investment-gradekwaliteit.
De Duitse energienet-operator E.ON heeft twee nieuwe obligatielijnen in coupures van 1.000.
De eerste obligatie loopt tot 5 september 2038 en biedt een coupon van 3,875%. De tweede is vergezeld van een coupon van 3,125% en vervalt op 5 maart 2030. Beide leningen kregen een BBB+ rating mee van Standard & Poor’s en zijn dus van investment-gradekwaliteit.