Spaarverzekering tak 21 verkopen
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Spaarverzekering tak 21 verkopen
En je hebt niets gedaan intussen????pereboom schreef: ↑4 september 2024, 11:10 In januari 2024 tak 21 van Allianz afgekocht. Deze had bijna 10 jaar gelopen dus idd. geen RV en daar ik de som het volledige kalenderjaar 2023 had laten staan was ik in de overtuiging dat de normale "bonus" van 2023 mij zou toegekend worden. Ook de verzekeringsmakelaar zag dat zo. Uiteindelijk is het anders uitgedraaid : i.p.v. de normale bonus van 2,75% die toegekend werd (voor jaar 2023) op deze tak 21 kreeg ik slechts +/- 1%... Makelaar zou contact op nemen met Allianz om dat uit te klaren maar we zijn september 2024 en ik hoor er niets meer van..
En je hebt niets gedaan intussen????pereboom schreef: ↑4 september 2024, 11:10 In januari 2024 tak 21 van Allianz afgekocht. Deze had bijna 10 jaar gelopen dus idd. geen RV en daar ik de som het volledige kalenderjaar 2023 had laten staan was ik in de overtuiging dat de normale "bonus" van 2023 mij zou toegekend worden. Ook de verzekeringsmakelaar zag dat zo. Uiteindelijk is het anders uitgedraaid : i.p.v. de normale bonus van 2,75% die toegekend werd (voor jaar 2023) op deze tak 21 kreeg ik slechts +/- 1%... Makelaar zou contact op nemen met Allianz om dat uit te klaren maar we zijn september 2024 en ik hoor er niets meer van..
@Finny10
Idd U hebt gelijk, ik heb te lang het initiatief gelaten aan de makelaar. Die zou "commerciële tussenkomst" vragen aan de maatschappij en was er van overtuigd dat de bonus idd. zou uitgekeerd worden ev. wat later in 2024. Maar het is blijkbaar wachten op "Godot"..
Zelf vind ik in de voorwaarden nergens een ev. uitsluiting of vermindering v/d bonus indien je kort na het kalenderjaar opvraagt.
Idd U hebt gelijk, ik heb te lang het initiatief gelaten aan de makelaar. Die zou "commerciële tussenkomst" vragen aan de maatschappij en was er van overtuigd dat de bonus idd. zou uitgekeerd worden ev. wat later in 2024. Maar het is blijkbaar wachten op "Godot"..
Zelf vind ik in de voorwaarden nergens een ev. uitsluiting of vermindering v/d bonus indien je kort na het kalenderjaar opvraagt.
Merci voor het aanbrengen van dit aandachtspunt want daar moet ik dan zeker ook op letten bij eventuele afkoop van van mijn tak21-bkcp-spaarverzekering begin volgend jaar.pereboom schreef: ↑4 september 2024, 11:10 In januari 2024 tak 21 van Allianz afgekocht. Deze had bijna 10 jaar gelopen dus idd. geen RV en daar ik de som het volledige kalenderjaar 2023 had laten staan was ik in de overtuiging dat de normale "bonus" van 2023 mij zou toegekend worden. Ook de verzekeringsmakelaar zag dat zo. Uiteindelijk is het anders uitgedraaid : i.p.v. de normale bonus van 2,75% die toegekend werd (voor jaar 2023) op deze tak 21 kreeg ik slechts +/- 1%... Makelaar zou contact op nemen met Allianz om dat uit te klaren maar we zijn september 2024 en ik hoor er niets meer van..
De uiteindelijke opbrengst voor het afgelopen jaar laten ze me immers ieder jaar pas in maart van het daaropvolgend jaar weten, middels een document "jaarlijks overzicht", maar op dat jaarlijks overzicht staat dan telkens toch wel duidelijk:
waarde van uw levensverzekeringscontract en AFKOOPWAARDE op 1 januari
waarbij dan rekening gehouden is met de VOLLEDIGE winstdeelname voor het afgelopen jaar.
Maar waarschijnlijk is bij het begin van het jaar nog niet onmiddellijk geweten hoeveel (%) de winstdeelname voor het vorige jaar zal bedragen. Maar dan moeten ze me hiervoor later (maart-april) toch nog een saldo uitbetalen (= bijpassing van het verschil tussen de definitieve afkoopwaarde op 1 januari en wat me hiervoor al eerder in januari, bij ondertekening afkoop, al is uitbetaald).