IWDE
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: IWDE
Ik ga het nu voor de derde en laatste keer zeggen: naast de kosten maak je een structureel tekort door het mechanisme waarop de hedging steunt.B7H4long schreef: ↑12 juli 2022, 19:03De echte kosten zijn klein.VLblokpate schreef: ↑12 juli 2022, 18:51 Hedging als belegger is goed voor korte tijd.
Als het deel uitmaakt van je strategie, geef je elk jaar enkele procenten rendement weg
Het resultaat hangt enkel af van de evolutie van de wisselkoersen, en de verschillen in de rentes. Het kan zijn dat je jaren winst maakt - bvb 2000-2008 zou je een goede winst opgeleverd hebben
Zolang je dit hedging mechanisme niet in detail bestudeert, dan kun je dit niet begrijpen. Maar dan moet je daar ook geen mening over hebben. Het is niet omdat je denkt dat je weet wat hedging is, dat je weet hoe het werkt in een specifiek geval.
Het is trouwens hetzelfde mechanisme waardoor een short ETF, en nog meer ingeval van een short*2 of short*3, je structureel geld doet verliezen als je ze langere tijd aanhoudt.
Voilà. Nu zwijg ik erover (tot grote blijdschap van velen, maar als je niet wilt bijleren, moet je het maar weten; verlies dan maar geld )
Inverse fondsen bestaan meestal enkel uit derivatives, en hebben meestal degradation omdat ze meestal dagelijks moeten worden aangekocht.VLblokpate schreef: ↑12 juli 2022, 19:26 Zolang je dit hedging mechanisme niet in detail bestudeert, dan kun je dit niet begrijpen. Maar dan moet je daar ook geen mening over hebben. Het is niet omdat je denkt dat je weet wat hedging is, dat je weet hoe het werkt in een specifiek geval.
Het is trouwens hetzelfde mechanisme waardoor een short ETF, en nog meer ingeval van een short*2 of short*3, je structureel geld doet verliezen als je ze langere tijd aanhoudt.
Voilà. Nu zwijg ik erover (tot grote blijdschap van velen, maar als je niet wilt bijleren, moet je het maar weten; verlies dan maar geld )
De foreign currency forward exchange mechanismen die gebruikt worden bij currency hedging zijn niet hetzelfde als de derivatives door short funds. Er is geen nood om deze dagelijks te herzetten.
Dus wat je schrijft is incorrect, zoals nog andere elementen in deze thread.
Als je meer wil bestuderen kan je misschien hier beginnen:
https://www.justetf.com/en/news/etf/why ... arity.html
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Helemaal mee eens, maar ik hoop dat dit niet meer is dan die TER 0,35%. En zelfs dan praat je na 10 jaar over 3.5%.VLblokpate schreef: ↑12 juli 2022, 18:18Stel. Je belegt vandaag 100.000 euro in IWDA, en 100.000 euro in IWDE. De EUR is nu 1,0063 USD.
De dollar gaat stijgen en dalen, elke dag het ene op het andere. Soms in een dalende trend soms in een stijgende trend
Als over 5 of 10 jaar de EUR weer 1,0063 USD staat, dan zal jouw IWDE belegging meerdere procenten minder waard zijn dan jouw IWDA.