Veranderen van Vision Max Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Veranderen van Vision Max Santander
Tot 3 x keer per jaar kan men veranderen van spaarrekeing binnen dezelfde bank met behoud van de opgebouwde getrouwheidspremie.
Toen de rente steeg maakte ik een nieuwe max vision aan en stortte ik mijn kapitaal naar deze nieuwe rekening met hogere rente.
Momenteel verwacht ik dat binnenkort de rentes zullen dalen.
Om dit op te vangen wou ik nu mijn kapitaal terug overhevelen naar een nieuwe rekening met het idee de getrouwheidspremie vast te zetten voor minsten 12 maanden.
Echter kan ik geen vision max meer aanmaken. De oude rekeningen bestaan nog en ik dacht waarom deze niet opnieuw te gebruiken.
Klopt mijn redenering?
Toen de rente steeg maakte ik een nieuwe max vision aan en stortte ik mijn kapitaal naar deze nieuwe rekening met hogere rente.
Momenteel verwacht ik dat binnenkort de rentes zullen dalen.
Om dit op te vangen wou ik nu mijn kapitaal terug overhevelen naar een nieuwe rekening met het idee de getrouwheidspremie vast te zetten voor minsten 12 maanden.
Echter kan ik geen vision max meer aanmaken. De oude rekeningen bestaan nog en ik dacht waarom deze niet opnieuw te gebruiken.
Klopt mijn redenering?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Veranderen van Vision Max Santander
Je kan inderdaad je geld naar je oude rekening overzetten. Je hebt in principe maar 2 rekeningen van hetzelfde type nodig waartussen je constant kan switchen. Het is niet nodig om elke keer opnieuw een nieuwe te openen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je behoudt je opgebouwde getrouwheidspremie maar toch niet de termijn. Als dat zo was, moest men telkens opnieuw een jaar wachten om die premie te krijgen. Ik denk niet dat door een nieuwe rekening te openen dit zou anders zijn, tenzij je vers geld hierop stort wel, maar dat geldt ook voor de bestaande rekeningen.
Maar je start dan toch een nieuwe periode van 1j? Dus dan heb je die getrouwheidspremie toch terug beet op die nieuwe rekening voor 1j? Of werkt dit zo niet? Interessante vraag.
Nee, je termijn blijft gewoon doorlopen.
Bv op 1 maart 24 stort je 10000 Euro op je Vision Max Nr 1 rekening aan 1.8%. Op 1 mei 24 verhoogt Santander de getrouwheidspremie op Vision Max rekeningen naar 1.9%
Als je dus op 1 mei 24 je 10000 Euro overschrijft van Vision Max Nr 1 naar een Vision Max Nr 2 rekening dan blijf je je opgebouwde getrouwheidspremie van je Nr 1 (1.80% op jaarbasis verrekend naar 2 maand, maart en april) behouden en begint je overgeschreven 10000 Euro op je Nr 2 rekening 1.9% op te brengen. Deze intrest (verrekend naar 10 maanden) zal verworven zijn op 1 maart 25 (je termijn die dus gestart was op 1 maart 24 op je Nr 1 rekening loopt dus gewoon door op je Nr 2 rekening voor die 10000 Euro)
Bv op 1 maart 24 stort je 10000 Euro op je Vision Max Nr 1 rekening aan 1.8%. Op 1 mei 24 verhoogt Santander de getrouwheidspremie op Vision Max rekeningen naar 1.9%
Als je dus op 1 mei 24 je 10000 Euro overschrijft van Vision Max Nr 1 naar een Vision Max Nr 2 rekening dan blijf je je opgebouwde getrouwheidspremie van je Nr 1 (1.80% op jaarbasis verrekend naar 2 maand, maart en april) behouden en begint je overgeschreven 10000 Euro op je Nr 2 rekening 1.9% op te brengen. Deze intrest (verrekend naar 10 maanden) zal verworven zijn op 1 maart 25 (je termijn die dus gestart was op 1 maart 24 op je Nr 1 rekening loopt dus gewoon door op je Nr 2 rekening voor die 10000 Euro)
Of simpel gezegd: een nieuwe termijn geldt enkel voor vers geld.