Termijnrekening Belfius
TIP
Re: Termijnrekening Belfius
Die lange lijst aan speciale voorwaarden is toch niet niks. Van kleine lettertjes gesproken.
Er staat daar doodleuk en meermaals dat ze het bedrag gaan terugstorten op de gewone rekening als niet aan alle voorwaarden voldaan was, wat dus impliceert dat ze elke intekening nog gaan herbekijken en dat het met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt kan worden.
Wat een ingewikkeld en regelnevend gedoe toch eigenlijk.
Er staat daar doodleuk en meermaals dat ze het bedrag gaan terugstorten op de gewone rekening als niet aan alle voorwaarden voldaan was, wat dus impliceert dat ze elke intekening nog gaan herbekijken en dat het met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt kan worden.
Wat een ingewikkeld en regelnevend gedoe toch eigenlijk.
En tot wanneer kan dit nog?tuinder666 schreef: ↑5 september 2024, 11:39kan wel degelijk ook online afgesloten worden aan 3.8 bruto (6 maand of 1 jaar)Superspaarder schreef: ↑5 september 2024, 09:00 Termijnrekening - 1 jaar - Belfius :
- Met tijdelijke actie onder voorwaarden (kantoor) : 3,80% bruto
- Zonder (bv. met Belfius Direct Net) : 2,15% bruto
Hier is het verschil !
Gisteren ben ik nog voor die termijnrekening speciaal naar het kantoor moeten komen. Mooi allemaal....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ik denk dat er in de voorwaarden 29 september stond. Ik heb gisteren er eentje online aangemaakt voor 1 jaar aan 3.8% bruto.
Toen ik deze voormiddag hier las dat het ook online zou kunnen, heb ik een mailtje gestuurd naar mijn kantoor en iets erna bevestiging gekregen dat die termijnrekeningen inderdaad sinds gisteren online kunnen afgesloten worden...
Och, tot voor gisteren namiddag kon het niet, nu kan het nog wel, afwachten of het straks of morgen ook nog kan. Volgens mij waren er heel wat misnoegde (trouwe) klanten hun centen naar elders aan het verhuizen en zijn ze bij Belfius danig in een paniek geslagen. Getuigd in elk geval niet van doordacht beleid
Toch straf dat we dit nu via deze weg te weten komen, want ik had een afspraak voor volgende week en ik kreeg hierover geen bericht dat het ook online kon vanaf vandaag.
Ik heb nu zo ingetekend maar vind het raar dat ik de rekening nog niet zie staan. Het geld is wel afgehaald. Het systeem werkt blijkbaar nogal traag....
Ik heb nu zo ingetekend maar vind het raar dat ik de rekening nog niet zie staan. Het geld is wel afgehaald. Het systeem werkt blijkbaar nogal traag....
Inderdaad, niet echt goed beleid en communicatie van Belfius, wat de redenen ook zijn.mouche schreef: ↑5 september 2024, 14:51 Toch straf dat we dit nu via deze weg te weten komen, want ik had een afspraak voor volgende week en ik kreeg hierover geen bericht dat het ook online kon vanaf vandaag.
Het is normaal dat je niet onmiddellijk de termijnrekening ziet, normaal gezien morgen wel...
Ik heb ook een afspraak volgende week, maar ga online intekenen... misschien moeten we met zijn allen onze afspraken dan niet annuleren en onze kat sturen, zullen ze in de toekomst misschien twee keer nadenken...
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Gelukt ! Met Belfius Direct Net.
Oppassen : één jaar (3,80%) <-> 12 maanden !
Oppassen : één jaar (3,80%) <-> 12 maanden !
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als ik nu kijk staat de termijnrekening plots aan 2.1730 bruto op 12maanden!!!
Blij dat ik mijn geld overschreef naar elders!
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb me via de app van kbc vanochtend ingeschreven voor de termijnrekening. Ben al klant van kbc. Dus niet Belfius
Na het invullen van alle gegevens, keuze 13 maand, bedrag enz. werd mijn aanvraag aanvaard met de melding dat het bedrag tegen 16/9 op mijn zichtrekening moet staan wat nu al het geval is. Nu heb ik nergens een bevestiging van mijn inschrijving gekregen. Geen bericht, geen mail, niets.
Is dat normaal? Ik heb nu geen bewijs. Ze zouden zomaar mij toch geen termijnrek. kunnen geven en ik heb dus niets om mij daar tegen te 'verdedigen'.
Krijgen jullie bij Belfius wel een bewijs? (Als je via online hebt ingeschreven)
Na het invullen van alle gegevens, keuze 13 maand, bedrag enz. werd mijn aanvraag aanvaard met de melding dat het bedrag tegen 16/9 op mijn zichtrekening moet staan wat nu al het geval is. Nu heb ik nergens een bevestiging van mijn inschrijving gekregen. Geen bericht, geen mail, niets.
Is dat normaal? Ik heb nu geen bewijs. Ze zouden zomaar mij toch geen termijnrek. kunnen geven en ik heb dus niets om mij daar tegen te 'verdedigen'.
Krijgen jullie bij Belfius wel een bewijs? (Als je via online hebt ingeschreven)
Gwendoline1 schreef: ↑5 september 2024, 15:28 Als ik nu kijk staat de termijnrekening plots aan 2.1730 bruto op 12maanden!!!
Hahaha, wat een sukkels.
Je moet 1 jaar aanduiden en niet '12 maanden' om 3,80% bruto te krijgen! zie bericht hierbovenFinny10 schreef: ↑5 september 2024, 15:34Gwendoline1 schreef: ↑5 september 2024, 15:28 Als ik nu kijk staat de termijnrekening plots aan 2.1730 bruto op 12maanden!!!
Hahaha, wat een sukkels.
Nu ging het om zowat 22 miljard wat in aanmerking komt voor een herbelegging, denk dat door de promoties en vers geld acties het volgend jaar dubbel zo veel is. Volgend jaar misschien weer een strijd om onze centen, tenzij ze tegen dan wat kartel afspraken maken om gezamenlijk niks te geven. In elk geval is dit de gelegenheid om spaargeld wat een jaar gemist kan worden nog wat langer te laten renderen, ze staan heel zeker al te popelen om de rentes op spaarboekjes te laten zakken
Nee, heeft waarschijnlijk te maken met de promo van 3,80 waarvoor vers geld nodig is. Men zal de mogelijkheid laten om, indien je niet beschikt over 'vers' geld, toch nog een termijnrekening van een jaar af te sluiten. Hier zullen dan de voorwaarden mbt het 'vers' geld niet vermeld worden...