Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik ben elke dag op de baan voor mijn werk.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2024, 20:47+1Kwakkie schreef: ↑5 september 2024, 20:42
Ik denk dat het eerder moeilijk discussiëren is met mensen die hun roze of groene bril niet willen afzetten.
Zoals eerder gezegd, de realiteit is wat ze is en dat is dat het grote publiek geen EV lust en al zeker niet voor de prijzen die ze ervoor vragen en alle ongemakken die erbij komen kijken.
en dat heeft niets met "clickbait" te maken maar met de gewone werkelijkheid !
ga eens op een parking staan van een colruyt, lidl of aldi voor een uur en tel het totaal aantal gepasseerde voertuigen en het aantal ev's; dan zie je de echte werkelijkheid van de gewone werkende mens
Doe eens de denkoefening en denk bijvoorbeeld eens terug naar het jaar 2014 en vergelijk eens met 2024.
Geen verandering gemerkt in amper 10 jaar tijd?
Dat is een dooddoener die ik regelmatig hoor vermelden door mensen die vinden dat we moeten stoppen met allemaal een eigen auto te kopen. Ja, een auto staat meestal stil, maar dat is ook waar voor een stofzuiger, fiets, grasmaaier, microgolf, paraplu enz…
Mensen kopen zich een auto (en al die andere dingen) niet omdat ze die heel de dag door actief zullen gebruiken, maar omdat ze die heel de dag door willen kunnen gebruiken, wanneer het hen past, en zolang het nodig is, zonder daarvoor vooraf te moeten reserveren, bestellen, enz…
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ach zo, je bent gewoon tegen alle auto’s, zowel ICE als EVWoz schreef: ↑5 september 2024, 20:50 Een onstabiele peiler die bij het minste zuchtje economische tegenwind komt huilen om subsidies.
En ik denk zelfs dat de autofabrikanten zich nog veel meer zorgen maken om de zelfrijdende robotaxi die er zit aan te komen dan over de elektrificatie.
Er rekening mee houdende dat de gemiddelde auto 94% van de tijd stilstaat. Pure kapitaalsvernietiging die nu gelukkig op zijn einde aan het lopen is.
Een basispeiler die er nooit een geweest is. Tijd om wakker te worden.
Ik was je groene en communistische trekje vergeten
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Meer auto's op de baan?Woz schreef: ↑5 september 2024, 20:59Ik ben elke dag op de baan voor mijn werk.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2024, 20:47
+1
ga eens op een parking staan van een colruyt, lidl of aldi voor een uur en tel het totaal aantal gepasseerde voertuigen en het aantal ev's; dan zie je de echte werkelijkheid van de gewone werkende mens
Doe eens de denkoefening en denk bijvoorbeeld eens terug naar het jaar 2014 en vergelijk eens met 2024.
Ja, iedereen is op van de stress en doet mee aan de ratrace. Ze doen maar, ik heb er geen last van. Ik rij trouwens zelden auto. Ik doe zoveel mogelijk met de fiets en motorfiets. Geen last van files en geen parkeerproblemen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Mijn gewone fiets staat 99% van de tijd stil, mijn koersfiets zowat 96% van de tijd.
En mijn vrouw haar elektrische fiets gemiddeld 98% van de tijd.
Hoog tijd dat die onrendabele en kapitaalvernietigende krengen de deur uitvliegen
Ik heb geen emotionele band met auto's, dat klopt.
Een ev is voor mij een iets betere auto dan een ice.
Net zoals een ledlamp een betere lamp is dan een gloeilamp, een flatscreen een beter beeldscherm dan een beeldbuis.
Waarbij er trouwens net dezelfde soort discussies waren tijdens de respectievelijke transitieperiodes van de lampen en de televisies.
Net zoals een ledlamp een betere lamp is dan een gloeilamp, een flatscreen een beter beeldscherm dan een beeldbuis.
Waarbij er trouwens net dezelfde soort discussies waren tijdens de respectievelijke transitieperiodes van de lampen en de televisies.
Net als vandaag reden er in 2014 ook een boel wagens rond (ik had er zelf een) die door de overheid werden gesubsidieerd omwille van hun relatief gunstige klimaat-impact. Het grote verschil is dat het toen diesels waren en nu batterijwagens.
Die diesels bleken achteraf toch niet zo geweldig, wegens fijn stof en sjoemelsoftware enzo…. We zullen zien wat de toekomst ons gaat leren over de ev’s.
Welke ongemakken ? Het feit dat je niet in 1 ruk naar Zuid Frankrijk kan rijden maar 2 laadstops van 40 minuten/20 euro moet inlassen ?
Woz schreef: ↑5 september 2024, 21:16 Ik heb geen emotionele band met auto's, dat klopt.
Propaganda van zuiverste kaliteit.
Voor welke lobby werk je weer? Of ben je lid van de Europese "nullen" in het EU-parlement?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen emotionele noch een ander band, vrees ik (gebaseerd op jouw voorgaande commentaren).Woz schreef: ↑5 september 2024, 21:16 Ik heb geen emotionele band met auto's, dat klopt.
Je vergelijkt auto’s met lampen of televisies. Helaas is het probleem met dat soort van vergelijkingen dat die vaak niet opgaan. Kan je auto’s vergelijken met lampen of televisies?
Ik vrees trouwens dat de EV’s maar een tijdelijk fenomeen zijn. Net zoals dvd’s dat waren in de overgang van videocassettes naar “content on demand” platforms, zoals Netflix.
Haja, want sommigen zitten met het idee dat de auto-industrie een basispeiler is van de Europese industrie.Nipo schreef: ↑5 september 2024, 21:26Net als vandaag reden er in 2014 ook een boel wagens rond (ik had er zelf een) die door de overheid werden gesubsidieerd omwille van hun relatief gunstige klimaat-impact. Het grote verschil is dat het toen diesels waren en nu batterijwagens.
Die diesels bleken achteraf toch niet zo geweldig, wegens fijn stof en sjoemelsoftware enzo…. We zullen zien wat de toekomst ons gaat leren over de ev’s.
.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
touché, wat een argumenten sommige toch gebruiken ...Kwakkie schreef: ↑5 september 2024, 20:57Een EV die stil staat is nog meer kapitaalvernietiging dan een ICE die stil staat. Een EV is immers een pak duurder en de batterij loopt ook leeg wanneer je stil staat.Woz schreef: ↑5 september 2024, 20:50 Een onstabiele peiler die bij het minste zuchtje economische tegenwind komt huilen om subsidies.
En ik denk zelfs dat de autofabrikanten zich nog veel meer zorgen maken om de zelfrijdende robotaxi die er zit aan te komen dan over de elektrificatie.
Er rekening mee houdende dat de gemiddelde auto 94% van de tijd stilstaat. Pure kapitaalsvernietiging die nu gelukkig op zijn einde aan het lopen is.
Een basispeiler die er nooit een geweest is. Tijd om wakker te worden.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Zeker en vast, 10 jaar geleden zagen de meeste mensen toen ze over EV's te horen kregen een wish om er één te hebben en zeker te kopen; 10 jaar later staan ze te rotten op parkings omdat geen enkele particulier ze koopt ...Woz schreef: ↑5 september 2024, 20:59Ik ben elke dag op de baan voor mijn werk.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2024, 20:47
+1
Make Spaargids " Great Again ! "
VincentVega schreef: ↑5 september 2024, 21:35Geen emotionele noch een ander band, vrees ik (gebaseerd op jouw voorgaande commentaren).Woz schreef: ↑5 september 2024, 21:16 Ik heb geen emotionele band met auto's, dat klopt.
Je vergelijkt auto’s met lampen of televisies. Helaas is het probleem met dat soort van vergelijkingen dat die vaak niet opgaan. Kan je auto’s vergelijken met lampen of televisies?
Ik vrees trouwens dat de EV’s maar een tijdelijk fenomeen zijn. Net zoals dvd’s dat waren in de overgang van videocassettes naar “content on demand” platforms, zoals Netflix.