Afhalen cash gelimiteerd, welke zichtrekening niet?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Afhalen cash gelimiteerd, welke zichtrekening niet?
De antwoorden hier zijn wat naast de kwestie. Je mag zo’n bedrag niet cash betalen. Max is 3000 euro.vtrke schreef: ↑29 juli 2024, 14:40 lang verhaal kort, ik heb een tweedehands wagen aangekocht (oldtimer). Moet hem volgende zaterdag gaan halen. De prive persoon in kwestie op voorhand met overschrijving betalen vind ik persoonlijk riskant. Dus liever handje contantje. Bel naar de Bank (BNP Paribas) om mijn limiet tijdelijk te laten verhogen voor afhalen naar 15.000 euro. Bank meld dat dit niet gaat omdat ik een Hello Zichtrekening heb en daar kan je maar 5000 euro cash maximaal afhalen per week, na afspraak in kantoor.
Nergens online vind ik die info dat er een limiet is van 5000 euro per week na afspraak in kantoor. Ben dus op zoek naar een zichtrekening waar dit wel kan voor de toekomst. Alvast bedankt.
https://news.economie.fgov.be/164319-ca ... 3-000-euro
Doe een instantoverschrijving wanneer je hem gaat ophalen.
3000 is de limiet bij betalen aan een bedrijf. Privé mag wel volgens wat ik weet.Barryke schreef: ↑4 augustus 2024, 22:36De antwoorden hier zijn wat naast de kwestie. Je mag zo’n bedrag niet cash betalen. Max is 3000 euro.vtrke schreef: ↑29 juli 2024, 14:40 lang verhaal kort, ik heb een tweedehands wagen aangekocht (oldtimer). Moet hem volgende zaterdag gaan halen. De prive persoon in kwestie op voorhand met overschrijving betalen vind ik persoonlijk riskant. Dus liever handje contantje. Bel naar de Bank (BNP Paribas) om mijn limiet tijdelijk te laten verhogen voor afhalen naar 15.000 euro. Bank meld dat dit niet gaat omdat ik een Hello Zichtrekening heb en daar kan je maar 5000 euro cash maximaal afhalen per week, na afspraak in kantoor.
Nergens online vind ik die info dat er een limiet is van 5000 euro per week na afspraak in kantoor. Ben dus op zoek naar een zichtrekening waar dit wel kan voor de toekomst. Alvast bedankt.
https://news.economie.fgov.be/164319-ca ... 3-000-euro
Doe een instantoverschrijving wanneer je hem gaat ophalen.
Ik betaal ter plaatse met instantoverschrijving of QR code, geen risico's, geen cash ... Weet wel niet of 15k€ mogelijk is in één overschrijving met mobiele app.
Die info is rap gevonden als je wil he ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zelf gebruik ik de easy banking app van BNP voor mijn Hello rekening.
Vermoedelijk hetzelfde met de app van Hello Bank zelf.
25000 gewoon overschrijven per dag / per gebruiker.
Flitsoverschrijvingen beperkt tot 5000 per dag / per gebruiker.
Vermoedelijk hetzelfde met de app van Hello Bank zelf.
25000 gewoon overschrijven per dag / per gebruiker.
Flitsoverschrijvingen beperkt tot 5000 per dag / per gebruiker.
Al onderzocht, jij mag eens proberen een instant overschrijving te doen van 15.000 euro...lukt gewoonweg niet...een gewone overschrijving wel maar daar gaat de verkoper natuurlijk niet tevreden mee zijn. Ik heb geen enkel probleem om niet cash maar digitaal te betalen maar dan moeten ze het ook mogelijk maken dat dit ook voor grotere bedragen INSTANT kan... trouwens niet iedere bank heeft instant overschrijvingen... probeer maar eens een instant overschrijving te doen naar een Keytrade bank zichtrekening...lukt gewoonweg niet.
Kun je de limiet niet zelf instellen dan???
Ik las net nog iets over de limiet voor contactloos betalen. Die is vast volgens de uitleg en kan je niet instellen.
Enkel in de app gekeken ook. Misschien met webbanking is het anders...
Enkel in de app gekeken ook. Misschien met webbanking is het anders...
Ik vraag altijd of ze KBC of ING hebben. 15k is uiteraard hoog maar je kan de limieten (bij KBC nochtans) verhogen in de app. De app zal ook ITSME openen wanneer het nodig is (hogere bedragen ....). Mijn hoogste bedrag met instant overschrijving was 8k€.vtrke schreef: ↑2 september 2024, 16:42Al onderzocht, jij mag eens proberen een instant overschrijving te doen van 15.000 euro...lukt gewoonweg niet...een gewone overschrijving wel maar daar gaat de verkoper natuurlijk niet tevreden mee zijn. Ik heb geen enkel probleem om niet cash maar digitaal te betalen maar dan moeten ze het ook mogelijk maken dat dit ook voor grotere bedragen INSTANT kan... trouwens niet iedere bank heeft instant overschrijvingen... probeer maar eens een instant overschrijving te doen naar een Keytrade bank zichtrekening...lukt gewoonweg niet.
Instantoverschrijvingen binnen Europa gaan een verplichting worden (2025) en ook voor grote bedragen (100 000€), zelf meer als de betrokken deelnemende banken hogere limieten bepalen. Zie info hier: https://www.europeanpaymentscouncil.eu/ ... cipants).vtrke schreef: ↑2 september 2024, 16:42
Al onderzocht, jij mag eens proberen een instant overschrijving te doen van 15.000 euro...lukt gewoonweg niet...een gewone overschrijving wel maar daar gaat de verkoper natuurlijk niet tevreden mee zijn. Ik heb geen enkel probleem om niet cash maar digitaal te betalen maar dan moeten ze het ook mogelijk maken dat dit ook voor grotere bedragen INSTANT kan... trouwens niet iedere bank heeft instant overschrijvingen... probeer maar eens een instant overschrijving te doen naar een Keytrade bank zichtrekening...lukt gewoonweg niet.
Concreet zou ik het volgende doen (vandaag):
- bij KBC: verhoging van overschrijvinglimiet met istme (van 10000€ naar bijvoorbeeld 15000€): aanvraag via KBC Live (is 7 dagen geldig)
- instantoverschrijving via KBC Mobile en bevestiging met Itsme
Instantoverschrijvingen werken maar als beide banken het systeem toepassen: bijvoorbeeld Keytrade kent nog altijd geen instantoverschrijvingen.
Hou er wel rekening mee dat een verhoging van de limieten niet per se instant wordt uitgevoerd. Bij bv ING is er een wachttijd van toepassing als beveiliging tegen fraude.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)