Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Nulcoupons overzicht
Er circuleren Excels op dit forum waarmee je het rendement van een zero bond kan berekenen.guest0306 schreef: ↑2 september 2024, 21:39Ik vind het best een ingewikkeld product, online vind ik er ook niet heel duidelijke uitleg over en ik zie bijvoorbeeld bij Bolero niet hoeveel het rendement en de kosten zijn, bijvoorbeeld bij het einde van de obligatie.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑1 september 2024, 09:41 In tijden dat mensen alternatieven zoeken voor de Staatsbon wil ik dit product toch ook even in de kijker zetten. Met een beetje moeite kan je jouw vrijgekomen geld zonder enige RV beleggen in een nulcoupon …
Voor de kosten moet ik je doorverwijzen naar de broker.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wie zich niet aan de Euro houdt, weet dat hij ook een wisselkoersrisico loopt.tooQt schreef: ↑2 september 2024, 21:48 Hier mexicaanse peso , ook al betere tijden gekend :-(
JulusCesar schreef: ↑1 september 2024, 14:42 Foei van Bolero. het lijkt wel een redenering vanuit de politiek.
Bij mij gaat het om nog andere noord Europese obligaties.
Ik hoop daar op een betere munt positie bij afloop.
Anderzijds ben ik wel blij dat ik ze heb aangekocht(bij Bolero en elders) en dit met verscheidende looptijden.
Het vet is immers van de soep, en ondertussen al flinke winst op de langere looptijden.
Alle andere aanbiedingen van banken en verzekeraars zijn ofwel maar voor een jaartje verder hinkelen ofwel moeilijk verkoopbaar indien voor langere termijn.
OK mijn obligaties kunnen ook dalen mocht de inflatie en rente weer flink stijgen.
Aan alles een voor en een na....Johan wist dit al.
Iemand die zich waagt aan niet Europese munten ? Zelf heb ik een enorme kater van turkse Lira's
Voor een stabiele munt zoals USD, CAD, AUD of NZD vallen de koersschommelingen tegenover de Euro mee. Wie in meer “exotische munten” belegt, loopt een veel groter wisselkoersrisico.
Als ik hier nu al die topics zie over de termijnrekeningen voor 1 jaar na het aflopen van de staatsbon, dan ben ik toch tevreden dat ik 1 jaar tot 1,5 jaar geleden veel geld gestoken heb in allerhande obligaties met looptijd van +5 jaar aan netto rendementen van +4%. Binnen een jaar kan je die nieuwe termijnrekeningen misschien nog maar aan 2% ofzo herbeleggen omdat de centrale banken in september gaan beginnen met een rondje rente verlagen (ECB is al bezig). Eigenlijk is de beste moment om in obligaties te beleggen op het moment dat de centrale banken voor de laatste keren de rente verhogen. Vele obligaties noteren dan maar aan pakweg 70% of 80% van hun intrinsieke waarde. Mogelijk biedt er zich ook nog een goede verkoopkans aan binnen een jaar of 2 als de centrale banken voor de laatste keer de rente verlagen. Dat bezien we tegen dan nog wel eens.
Netto rendementen van 4%, dat zullen geen AAA overheidsobligaties zijn.piejer schreef: ↑4 september 2024, 14:44 Als ik hier nu al die topics zie over de termijnrekeningen voor 1 jaar na het aflopen van de staatsbon, dan ben ik toch tevreden dat ik 1 jaar tot 1,5 jaar geleden veel geld gestoken heb in allerhande obligaties met looptijd van +5 jaar aan netto rendementen van +4%. Binnen een jaar kan je die nieuwe termijnrekeningen misschien nog maar aan 2% ofzo herbeleggen omdat de centrale banken in september gaan beginnen met een rondje rente verlagen (ECB is al bezig). Eigenlijk is de beste moment om in obligaties te beleggen op het moment dat de centrale banken voor de laatste keren de rente verhogen. Vele obligaties noteren dan maar aan pakweg 70% of 80% van hun intrinsieke waarde. Mogelijk biedt er zich ook nog een goede verkoopkans aan binnen een jaar of 2 als de centrale banken voor de laatste keer de rente verlagen. Dat bezien we tegen dan nog wel eens.
Eerder bedrijfsobligaties met bijhorende risico's.
Uiteraard. Maar sowieso debiteurs die investment grade hebben. De absolute brol blijf ik ook ver van weg.TrX schreef: ↑4 september 2024, 15:49Netto rendementen van 4%, dat zullen geen AAA overheidsobligaties zijn.piejer schreef: ↑4 september 2024, 14:44 Als ik hier nu al die topics zie over de termijnrekeningen voor 1 jaar na het aflopen van de staatsbon, dan ben ik toch tevreden dat ik 1 jaar tot 1,5 jaar geleden veel geld gestoken heb in allerhande obligaties met looptijd van +5 jaar aan netto rendementen van +4%. Binnen een jaar kan je die nieuwe termijnrekeningen misschien nog maar aan 2% ofzo herbeleggen omdat de centrale banken in september gaan beginnen met een rondje rente verlagen (ECB is al bezig). Eigenlijk is de beste moment om in obligaties te beleggen op het moment dat de centrale banken voor de laatste keren de rente verhogen. Vele obligaties noteren dan maar aan pakweg 70% of 80% van hun intrinsieke waarde. Mogelijk biedt er zich ook nog een goede verkoopkans aan binnen een jaar of 2 als de centrale banken voor de laatste keer de rente verlagen. Dat bezien we tegen dan nog wel eens.
Eerder bedrijfsobligaties met bijhorende risico's.
DE0001141828 (vervaldatum 10/10/2025, issue price 103,56) ontbreekt in de lijst
Wat is naar jullie persoonlijk mening de top 3 beste 0 coupon obligaties met een maximale looptijd van 12 maanden?
Ik ben aan het twijfelen tussen de ing 4% termijnrekening op 12 maanden of een 0 coupon.
Hoe kan ik ook vinden op bolero of bv saxo hoeveel het beschikbare aantal is voor aankoop?
Dit zou gaan om een bedrag van +50k
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp!
Ik ben aan het twijfelen tussen de ing 4% termijnrekening op 12 maanden of een 0 coupon.
Hoe kan ik ook vinden op bolero of bv saxo hoeveel het beschikbare aantal is voor aankoop?
Dit zou gaan om een bedrag van +50k
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat is op dit moment de interessantste nulcoupon?
Moeilijke ( gezien het aanbod, bijna onmogelijke) vraag.
Valuta? Termijn? Rating? Coupure? Broker?
Valuta? Termijn? Rating? Coupure? Broker?
Met volgende 0% coupon staatsobligaties nog 3% à 3,10% netto op jaarbasis te behalen:
DE0001141810 (Germany 0% 11 Apr 2025)
AT0000A2QRW0 (Republic of Austria 0% 20 Apr 2025)
ES0000012K38 (Spain 0% 31 May 2025)
-
- Newbie
- Contacteer:
Daarvoor bestaat geen eenduidig antwoord: het hangt o.a. af van je risicobereidheid, termijn, kwaliteit emittent …
Ikzelf ben momenteel heel voorzichtig met de automobielsector - omwille van de transitie naar EV’s - en in het bijzonder met VW.
Op welke beurzen wordt die Spaanse verhandeld? En weet je ook of hij boven of aan pari is uitgegeven?
Bij voorbaat dank
Uitgifteprijs 100,010 klopt dat?
Niet enorm interessant, maar ik heb gisteren XS1619567677 (overheidsobligatie Litouwen, rating A+, vervaldatum 26 mei 2027) gekocht met een nettorendement na kosten van 2,323% op jaarbasis. Drie jaar leek mij een goede termijn voor obligaties op dit moment, en ik vind het belangrijk dat er een mogelijkheid bestaat de obligatie tussentijds te verkopen (in tegenstelling tot bij termijnrekeningen).
Ik vind er momenteel niet direct met A rating die nog 3% netto opbrengen met 1jaar+ looptijd?