Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Deze nulcoupon loopt natuurlijk maar 9 maanden meer. Wat blijft er over na kosten en taksen, hoeveel krijg je netto?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Rente wordt steeds weergegeven op jaarbasis. Obligaties tot april 2025 (+/- 6 maanden) van 3% hebben eigenlijk maar een rendement van 1,5%.
De nieuwe termijnrekening van KBC op 6 maanden die 4% opbrengt, is ook maar 1,4% netto op 6 maanden.
De nieuwe termijnrekening van KBC op 6 maanden die 4% opbrengt, is ook maar 1,4% netto op 6 maanden.
Bij Saxo Bank kan je die aankopen zonder dat je 0,12% TOB moet betalenVincentVega schreef: ↑7 september 2024, 08:32Deze nulcoupon loopt natuurlijk maar 9 maanden meer. Wat blijft er over na kosten en taksen, hoeveel krijg je netto?
En als je daar een account opent met mijn referral link, krijg je nog 100 € transactietegoed: https://refer.saxo/ZS98D
Dus geen kosten op deze manier.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Neen, maar dankjewel. Ik heb voor een termijnrekening op 12 maanden bij ING (4% bruto of 2,8% netto) gekozen … bijna evenveel rendement en geen enkel risico.TrX schreef: ↑7 september 2024, 16:00Bij Saxo Bank kan je die aankopen zonder dat je 0,12% TOB moet betalenVincentVega schreef: ↑7 september 2024, 08:32
Deze nulcoupon loopt natuurlijk maar 9 maanden meer. Wat blijft er over na kosten en taksen, hoeveel krijg je netto?
En als je daar een account opent met mijn referral link, krijg je nog 100 € transactietegoed: https://refer.saxo/ZS98D
Neen,liever 2,55% bij CKV op 5 jaarVincentVega schreef: ↑7 september 2024, 17:11Neen, maar dankjewel. Ik heb voor een termijnrekening op 12 maanden bij ING (4% bruto of 2,8% netto) gekozen … bijna evenveel rendement en geen enkel risico.TrX schreef: ↑7 september 2024, 16:00
Bij Saxo Bank kan je die aankopen zonder dat je 0,12% TOB moet betalen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Op langere termijn zou ik voor de tak21 van Ethias gaan: netto 3,20% op 8 jaar en 1 dagGg70 schreef: ↑7 september 2024, 20:46Neen,liever 2,55% bij CKV op 5 jaarVincentVega schreef: ↑7 september 2024, 17:11
Neen, maar dankjewel. Ik heb voor een termijnrekening op 12 maanden bij ING (4% bruto of 2,8% netto) gekozen … bijna evenveel rendement en geen enkel risico.
Ken jij het verschil tussen 1 en 5 jaar? Er zijn obligaties op 30 jaar met een prima rendement...Gg70 schreef: ↑7 september 2024, 20:46Neen,liever 2,55% bij CKV op 5 jaarVincentVega schreef: ↑7 september 2024, 17:11
Neen, maar dankjewel. Ik heb voor een termijnrekening op 12 maanden bij ING (4% bruto of 2,8% netto) gekozen … bijna evenveel rendement en geen enkel risico.
Nee, net daarom dat ik niet zou gokken tegen de markverwachtingen in (dalende rentes) en meteen voor de langere looptijd zou kiezen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ga voor 3 jaar langer en je krijgt 3,20% netto per jaar ipv 2,55% …
Reken zelf je voordeel uit