Promo ING - 3,80% bruto op 12 maand
TIP
Re: Promo ING - 3,80% bruto op 12 maand
Sammy2 schreef: ↑5 september 2024, 20:07Ik betaal 1.90€ per maand voor mijn zichtrekening bij ING; maandelijks afgeboekt. Zal ik je uittreksels sturen?EScrooge schreef: ↑3 september 2024, 21:51
Ik lees hier - in deze draad - dat het gratis kan met ofwel Invest Account, ofwel Do More die uitzonderlijk voor 1 jaar gratis is. Dus die € 1,90/maand die je aanhaalt klopt alvast niet. Ik kan dus kiezen en ik kies Invest Account. En de "vlucht" naar ING? Twee woorden: vers geld. Bij Belfius kan ik niets extra storten op die termijnrekening, enkel hetgeen van de staatsbon komt.
Waarom ik bij Belfius zit? Die hebben me jaren geleden een lening gegeven met net iets betere voorwaarden dan ING. Die lening loopt nog. Ik doe er aan pensioensparen en heb er ook beleggingsverzekeringen en investeringsfondsen. Ik heb hier ooit gelezen dat Belfius hiervoor niet ideaal is, omdat ze een groot deel van de koek pakken, maar dit is voor langere termijn en vermits ik mijn investeringskapitaal (nog) niet terug heb zou ik wel gek zijn om die nu af te sluiten.
Als jij bij Bifidus klant bent en niet enkel om een goedkopere lening, zou je beter bij hen blijven. Jij bent in de val getrapt. Als er dan ook nog andere producten van deze "bank" werden aangepraat, moet je maar op de blaren zitten. PS Het kan toch niet zijn dat jij enkel omwille van een "goedkopere lening" bij hen bent toegetreden? Ken jij het verhaal van deze bank?
Bij het openen van de termijnrekening vandaag stond er in het finale overzicht 4% bruto en ook in de bevestigingsmail achteraf wordt nog eens 4% rentevoet vermeld.
Vreemd want ik had me vooraf niet geregistreerd.
Vreemd want ik had me vooraf niet geregistreerd.
Twee dingen die me opvallen:1) je blijft bij Belfius omdat je je investering er nog niet terug uit hebt? Ik zou je aanraden om eens te lezen rond het begrip "Sunk cost phalacy" (kort gezegd :is de neiging om vast te houden aan een beslissing of een plan, zelfs als het plan mislukt. Omdat we al waardevolle tijd, geld of energie hebben geïnvesteerd, voelt stoppen alsof deze middelen verspild zijn.... en 2) op de site van vermogensgids kan je berekenen wat je fondsen je op jaarbasis kosten. Wij hebben dat gedaan en blijkt dat wij voor een niet al te grote belegging in bankfondsen 800 eur PER JAAR betalen. Op 5 jaar tijd heeft ons dat 10% van ons rendement gekost.... Ook op fondsen die al stevig op verlies zitten betaal je die jaarlijkse kost.... Mijn advies: verkopen die handel en gelijkaardige ETF kopenEScrooge schreef: ↑3 september 2024, 21:51Ik lees hier - in deze draad - dat het gratis kan met ofwel Invest Account, ofwel Do More die uitzonderlijk voor 1 jaar gratis is. Dus die € 1,90/maand die je aanhaalt klopt alvast niet. Ik kan dus kiezen en ik kies Invest Account. En de "vlucht" naar ING? Twee woorden: vers geld. Bij Belfius kan ik niets extra storten op die termijnrekening, enkel hetgeen van de staatsbon komt.Sammy2 schreef: ↑3 september 2024, 19:41 Waarom niet eenvoudig een zichtrekening openen; 1.90€ per maand is de wereld niet. En voortaan kan je genieten van de topproducten die zij aanbieden. Waarom blijf jij eigenlijk bij Bifidus? Biedt Belfius betere producten aan? Waarschijnlijk niet; daarom de vlucht naar ING?
Waarom ik bij Belfius zit? Die hebben me jaren geleden een lening gegeven met net iets betere voorwaarden dan ING. Die lening loopt nog. Ik doe er aan pensioensparen en heb er ook beleggingsverzekeringen en investeringsfondsen. Ik heb hier ooit gelezen dat Belfius hiervoor niet ideaal is, omdat ze een groot deel van de koek pakken, maar dit is voor langere termijn en vermits ik mijn investeringskapitaal (nog) niet terug heb zou ik wel gek zijn om die nu af te sluiten.
Even een update. Vandaag de termijnrekening geopend. Alles is perfect gelopen, ik heb inderdaad de termijnrekening van 4% kunnen openen. De link wordt dus gemaakt met uw email adres van uw rekening en de email waarmee je de promo aangevraagd hebt.ova103 schreef: ↑30 augustus 2024, 12:44 Vandaag naar ING kantoor gegaan, geen afspraak nodig in de voormiddag. Ontvangen door een zeer competente jonge man.
Als je geen ING klant ben kan je online geen Invest rekening openen. Dat is inderdaad niet duidelijk op hun website.
Dat moet dus op kantoor. Dat heb ik dan maar gedaan.
Invest rekening is gratis
Je kan vanuit verschillende rekeningen (buiten ING) storten op de invest rekening. Maar andersom kan je slechts geld afhalen van de invest naar één tegenrekening buiten ING. Ik vind dit een veilige manier van doen. Een hacker kan je rekening dus niet leegplunderen.
Met de homebanking (inloggen via itsme) heb je toegang tot de rekening. Geen kaartlezer/digipass nodig. Het werkt.
De termijnrekening kan ik nu on-line openen. Maar pas dat kan pas gebeuren als er geld gestort is op de invest rekening. Ervoor kan niet. Dus nog enkele dagen wachten op het geld van de staatsbon. Wel zien dat je de termijnrekening met promo opent. Ben wel benieuwd of ik de 4% (ik had mij ingeschreven) of de 3,8% zal krijgen. Hoe weet het systeem dat ik ingeschreven ben? Dat ben ik vergeten te vragen. We zien wel.
Misschien allemaal wat gedoe, maar het valt toch wel heel goed mee. Als je niet bereidt ben om dit te doen moet je ook niet verwonderd zijn dan banken niet competitief handelen en hun interestvoeten laag houden.
Conclusie: ik was geen ing klant maar toch is het proces perfect verlopen. Ik wou geen Do More zichtrekening openen (gratis 12 maanden, maar je hebt wel een 13de maand nodig, en het is maar €1.90 als je minstens €700 per maand erop stort) maar heb een invest rekening geopend. Totaal gratis. Dat openen moet wel op kantoor voor een niet ING klant. Dan alles geregeld via de Home banking en Itsme. De termijn rekening openen gaat snel en de promo aanbieding was snel gevonden.
En ja misschien moet je wat moeite doen (naar kantoor gaan), maar dat is nu éénmaal het leven.
nieuwe klant, zichtrekening online geopend (de 1 jaar gratis do more), geld overgeschreven van onze huisbank, en probleemloos een termijnrekening geopend bij ING...en dan nog 4% gekregen ipv 3.8 zonder te registreren. Ik klaag niet...
-
- Hero Member
- Contacteer:
De Do More is gratis van sept 2024 tem sept 2025 (men telt met volledige kalendermaanden).
Als je dus niet wacht tot de laatste week van sept om de termijnrek te openen, moet het lukken
Ik ben dus NIET naar kantoor geweest
u hebt mijn quote aangepast. Ik heb nooit beweerd dat voor de do more rekening je naar kantoor moet gaan.
Dat van die volle kalendermaanden wist ik niet, dus het kan best mogelijk zijn om iets meer dan 365 dagen een gratis do more rekening te hebben.
Dat van die volle kalendermaanden wist ik niet, dus het kan best mogelijk zijn om iets meer dan 365 dagen een gratis do more rekening te hebben.
Net iets beter dan de staatsbonbon. 2.66% voor iedereen en 2.80% NETTO voor de vroege vogels. ING, doe zo verder, flink.
Liquidatie van een termijnrekening voor de vervaldatum.
Volgens de meeste voorwaarden is een bank niet verplicht om te accepteren, en als ze dat wel doet, zal er een boete worden opgelegd en zal de rente worden herzien ...
Toen ik echter de voorwaarden van de ING-promotie las, las ik dat als je de rekening voortijdig verlaat, je gewoon alle rente verliest. Dus je krijgt alleen je kapitaal maar zie ik het correct dat ING dus automatisch accepteert?
"Het openen, beheren en afsluiten van een ING Termijnrekening aan het einde van de opgegeven spaarperiode is volledig gratis. Je hebt het recht om je ING Termijnrekening kosteloos af te sluiten tot de vervaldag van de termijnrekening. Bij vervroegde afsluiting ontvang je de rente en extra bonus niet."
Volgens de meeste voorwaarden is een bank niet verplicht om te accepteren, en als ze dat wel doet, zal er een boete worden opgelegd en zal de rente worden herzien ...
Toen ik echter de voorwaarden van de ING-promotie las, las ik dat als je de rekening voortijdig verlaat, je gewoon alle rente verliest. Dus je krijgt alleen je kapitaal maar zie ik het correct dat ING dus automatisch accepteert?
"Het openen, beheren en afsluiten van een ING Termijnrekening aan het einde van de opgegeven spaarperiode is volledig gratis. Je hebt het recht om je ING Termijnrekening kosteloos af te sluiten tot de vervaldag van de termijnrekening. Bij vervroegde afsluiting ontvang je de rente en extra bonus niet."
Klopt, bij ING kun je er zonder meer uit, kost je wel de volledige opgebouwde rente, dus een goeie zaak voor de bank wanneer klanten vervroegd uitstappen.bc148 schreef: ↑9 september 2024, 09:15 Liquidatie van een termijnrekening voor de vervaldatum.
Keytrade is een ander voorbeeld waar je er op elk moment uit kunt, daar hebben ze deze formule om de kost te berekenen.
Code: Selecteer alles
Nominal * (Max(‘i-actual’ - ‘i-contract’,0%) + 0.50%) * (‘days’ /365)
bedankt!vortex schreef: ↑9 september 2024, 09:46 Keytrade is een ander voorbeeld waar je er op elk moment uit kunt, daar hebben ze deze formule om de kost te berekenen.Praktisch krijg je daar de opgebouwde intrest en betaal je 0,5% boete op de resterende looptijd (tenzij de herbeleggingsrente zou stijgen wat momenteel zeer onwaarschijnlijk is).Code: Selecteer alles
Nominal * (Max(‘i-actual’ - ‘i-contract’,0%) + 0.50%) * (‘days’ /365)
Interessant wat je me schrijft over Ktrade.
goed om te weten om niet al mijn eieren in één mandje te leggen