Medirect termijnrekening
TIP
Medirect termijnrekening
Medirect lijkt wel de beste aanbieding te hebben momenteel van de termijnrekeningen, met op 3 maanden een netto rendement van 2.87%, en op 6 maanden 2,80%.
Zelf nog geen klant bij Medirect, zijn er valstrikken bij deze bank? Al dan niet ikv termijnrekeningen?
Doen ze lastig met terugstorten van grote gelden naar een andere bank na het verlopen van de termijnrekening bijvoorbeeld?
Zelf nog geen klant bij Medirect, zijn er valstrikken bij deze bank? Al dan niet ikv termijnrekeningen?
Doen ze lastig met terugstorten van grote gelden naar een andere bank na het verlopen van de termijnrekening bijvoorbeeld?
Re: Medirect termijnrekening
Die % is voor een jaar maar de termijn is dus wel maar op 3 of 6 maanden he. Je krijgt dus maar 1/4 van 2.87% en 1/2 van die 2.80%.ProFiat schreef: ↑5 september 2024, 16:07 Medirect lijkt wel de beste aanbieding te hebben momenteel van de termijnrekeningen, met op 3 maanden een netto rendement van 2.87%, en op 6 maanden 2,80%.
Laatst gewijzigd door davleema op 5 september 2024, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je zo een termijnrekening bij Medirect wil openen:
- eerst het nodige doen om klant te worden: zie https://www.medirect.be/nl-be/
- normaal gezien daarna best een heel klein bedrag (minimum € 1) overmaken naar je geldrekening (= zichtrekening) die voor jou is aangemaakt en geactiveerd.
- als dat in orde is (d.w.z. overgemaakt bedrag staat op je geldrekening), dan moet je in functie van het bedrag waarvoor je een termijnrekening bij Medirect wenst voldoende naar je geldrekening bij Medirect overschrijven
- Je kan dan de gewenste termijnrekening openen met maximaal het bedrag dat op je geldrekening bij Medirect staat. Hopelijk is dat voor jou nog mogelijk vóór 14/9 want dit is een tijdelijke actie, tot 13/9, voor deze termijnrekeningen op 3 en 6 maanden bij Medirect
- Bij het einde van de termijn wordt dan het kapitaal dat je op de termijnrekening geplaatst hebt samen met de intrest hierop automatisch terug naar je geldrekening bij Medirect overgeboekt
- Je kan vervolgens zonder probleem via het internet bankieren zelf online tot maximaal € 50000 per werkdag (wel beperkter bedrag via de app) terug overschrijven naar een andere bank (zie hun FAQ, onder "Rekeningen", waar ook te lezen is dat je hen via een bericht in je online-bankomgeving bij Medirect kan vragen de limieten uitzonderlijk te verhogen. Uit ervaringen uit het verleden weet ik dat antwoorden van Medirect op je berichten doorgaans wel enkele dagen op zich laten wachten)
Bedankt voor de info!!
Is er een catch aan die 3 maand, zie niet direct het voordeel voor de bank.
Of wordt die netto rente die ik ontvang gedeeld door 4(trimesters), dus ipv 2,87% ->0,72% dat ik ontvang?
Is er een catch aan die 3 maand, zie niet direct het voordeel voor de bank.
Of wordt die netto rente die ik ontvang gedeeld door 4(trimesters), dus ipv 2,87% ->0,72% dat ik ontvang?
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Zelf tevreden van Medirect!
Alleen zie ik 't voordeel als vrij beperkt om een termijnrekening van 3 of 6 maand aan te gaan als hun gereglementeerde spaarrekening ook 2+0.8 rente oplevert.
Of inderdaad misschien als je al boven de belastingvrije som van intresten komt met je spaarrekening(en). Dan kan 't voordelig zijn.
Alleen zie ik 't voordeel als vrij beperkt om een termijnrekening van 3 of 6 maand aan te gaan als hun gereglementeerde spaarrekening ook 2+0.8 rente oplevert.
Of inderdaad misschien als je al boven de belastingvrije som van intresten komt met je spaarrekening(en). Dan kan 't voordelig zijn.
Die is inderdaad goed, daar is de maximum inleg wel 25000 euros en daar zat ik reeds aan.miljonairtje schreef: ↑7 september 2024, 00:37 Zelf tevreden van Medirect!
Alleen zie ik 't voordeel als vrij beperkt om een termijnrekening van 3 of 6 maand aan te gaan als hun gereglementeerde spaarrekening ook 2+0.8 rente spaarrekening(en).
Die interest kan ook gaan zakken, dat zit er wel aan te komen vermoed ik.
De kans is groot dat ze volgend jaar ook je gereglementeerde spaarrekening aan 30% zullen belasten en dan ben je wel beter af met een termijnrekening.miljonairtje schreef: ↑7 september 2024, 00:37 Zelf tevreden van Medirect!
Hoe groot is de kans? Hebben wij tegen dan een "echte regering"? PS Ik heb voor de Termijnrekening bij MD, 2.52% netto voor 1 jaar geopteerd; als spreiding van het ING-aanbod op één jaar met bonus 2.80% NETTO.Torro schreef: ↑7 september 2024, 10:54De kans is groot dat ze volgend jaar ook je gereglementeerde spaarrekening aan 30% zullen belasten en dan ben je wel beter af met een termijnrekening.miljonairtje schreef: ↑7 september 2024, 00:37 Zelf tevreden van Medirect!
Hoe groot is de kans? Hebben wij tegen dan een "echte regering"? PS Ik heb voor de Termijnrekening bij MD, 2.52% netto voor 1 jaar geopteerd; als spreiding van het ING-aanbod op één jaar met bonus 2.80% NETTO.
[/quote]
Mag ik vragen waarom je niet voor de 3 of 6 maand gaat bij MD? Geeft toch een netto van 2,87% dan of zie ik het verkeerd?
[/quote]
Mag ik vragen waarom je niet voor de 3 of 6 maand gaat bij MD? Geeft toch een netto van 2,87% dan of zie ik het verkeerd?
Uiteraard ontvang je maar 0,72% op 3 maand.
Grootste nadeel voor die zeer korte termijn is dat je na drie maand het geld opnieuw op een termijn of spaarboekje moet zetten en dat zal aan een aanzienlijk lagere rente zijn.
MeDirect stopt als eerste met de actie op termijnrekening.
Nu maar hopen dat al dat duur geld hun niet zuur zal opbrekenDe actie wordt stopgezet nadat klanten de voorbije dagen en masse hadden ingetekend op de nieuwe termijnrekeningen, valt te horen bij de bank.
Het is een goede manier om in het nieuws te komen, en om nieuwe klanten te lokken.vortex schreef: ↑9 september 2024, 13:29 MeDirect stopt als eerste met de actie op termijnrekening.Nu maar hopen dat al dat duur geld hun niet zuur zal opbrekenDe actie wordt stopgezet nadat klanten de voorbije dagen en masse hadden ingetekend op de nieuwe termijnrekeningen, valt te horen bij de bank.
De winst zit hem in de 10-40% van het kapitaal wat bij hun blijft "plakken" nadat die termijnrekeningen weer vrijkomen.
Dat zijn weer enkele 10 tallen miljoenen die men voor +- 2% meer kan wegzetten, dan dat men ervoor betaald.
Ik weet niet wat precies de kost is voor het aantrekken van een nieuwe "gemiddelde" klant. Maar dat zal wel +500 euro zijn.
Voor wie nog wil, snel zijn is de boodschap want wegens het grote succes worden de termijnrekeningen morgen vervroegd stopgezet
Op de website van MeDirect vind ik hier niets over.
Hopelijk heb ik nog even de tijd, want tegen morgen zou ik een bedrag vrijkrijgen dat ik voor een jaartje kan missen.
Het staat toch duidelijk bij hun tarieven. https://www.medirect.be/nl-be/sparen/termijnrekening/