Rijden met EV vs ICE
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Oei, die kost ruim 58.470 euro (zonder opties).
En de Tesla 3 is het instapmodel en behoort tot het middenklasse segment.
https://www.tesla.com/nl_be/model3/design#overview
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Het "milieu" verdient hierop...VincentVega schreef: ↑7 september 2024, 17:08Oei, die kost ruim 58.470 euro (zonder opties).
En de Tesla 3 is het instapmodel en behoort tot het middenklasse segment.
https://www.tesla.com/nl_be/model3/design#overview
Re: Rijden met EV vs ICE
Exact, zo is het. Wat hebben de andere partijen verwezenlijkt? Kan op een postzegel geschreven worden. NIETS! Zij zijn meegegaan in de waanzin; waarschijnlijk goed gecasht.voorheenCP1234 schreef: ↑6 september 2024, 23:15We zullen binnen een jaar de verkoopcijfers bij particulieren van EV's eens gaan bekijken als ze geen 5000 euro subsidie meer ontvangen ...Nipo schreef: ↑6 september 2024, 23:08 De bedrijfswereld investeert in oplossingen die geld opleveren, inderdaad met zo weinig mogelijk emotie. De reden waarom groene investeringen en transitie naar EV geld opleveren ligt in het stevig subsidiëren ervan.
De kiezers bepalen of er een politieke meerderheid is om die gulle subsidies te blijven betalen. Ik stel vast dat de ecologisten bij verschillende verkiezingen in meerdere landen zetels verliezen, en dat er specifiek in ons land formatie-onderhandelingen zonder groenen worden gevoerd.
We zullen snel genoeg merken of de bedrijfswereld nog bereid gaat zijn om geld te pompen in groene investeringen als ze dat zonder tussenkomst van de belastingbetaler moeten doen.
En inderdaad bedrijven investeren in wat ze moeten of wat hun het meeste voordeel oplevert, zonder al te veel emotie; enerzijds gelukkig, anderzijds de reden waarom de ene firma na de andere hier de deuren sluit en weggaat ... Onze "groene" vrienden kunnen toch pronken dat zij het meeste hebben verwezenlijkt van al de partijen in hun 2 periodes aan de macht; de totale vernietiging van onze industrie ...
Re: Rijden met EV vs ICE
Met zo'n gedachtengang zijn de tegenstanders van de evolutie naar elektrisch rijden ook mede-verantwoordelijk voor de opmars van elektrisch rijden want ze declameren heel luid en duidelijk hun bezwaren tegen elektrisch rijden. Waarmee de fabrikanten dan weer aan de slag gaan om die bezwaren weg te werken.vortex schreef: ↑7 september 2024, 07:43Je kan natuurlijk ook even simplistisch doen alsof EV's al die fossiel verbrande en uitgestrooide moleculen gaan op stofzuigen. Face it, het klimaat zal verder opwarmen, verwoestijning zet voort, bossen branden af waarbij nog meer CO2 vrijkomt, smeltende permafrost zet methaan vrij, een nog sterker broeikas gas, energie consumptie en CO2 uitstoot van de wereldbevolking blijft toenemen, enz... Je kan jezelf een wit zieltje aanpraten door een EV (+500kg extra grondstoffen) te kiezen die onder de streep misschien net iets minder CO2 over zijn volledige levenscyclus veroorzaakt, toch blijft ook jouw CO2 bijdrage veel te groot, plooi dat belerend vingertje maar rap weer in een vuistje. Je beseft het allicht niet maar hoe meer klimaat (schijn)heiligen doordrammen hoe groter de afkeer tegen gans die noodzakelijke omschakeling. Met andere woorden jij bent hier mede verantwoordelijk voor het verzet tegen verduurzaming, jouw bijdrage tegen de klimaat opwarming is dus echt niet positief.Woz schreef: ↑6 september 2024, 20:19 Er is tenminste het potentieel om batterijen te recycleren.
Bij uitlaatgassen is dat potentieel er helemaal niet. De fossiele verbrande moleculen zijn over de volledige aardbol uitgestrooid.
En dan heb je natuurlijk maar 1 simplistische optie over: doen alsof er geen probleem is.
Voor de rest doe ik niet aan fatalisme. Ik ben meer de combinatie van techno-optimist en individuele keuzes richting eenvoud, ik heb elke dag plezier met al die dingen die ik niet hoef te bezitten.
Re: Rijden met EV vs ICE
Jij spreekt je zo tegen dat het pijn doet aan de oren. Merk je dit niet zelf? Die "opmars" naar elect rijden gaat verwateren. De neergang van de autofabrikanten in de EU is ingezet. De Grootste constructeur gaat fabrieken sluiten, en dit VW in de EU. Ooit bijna grootste constructeur wereldwijd, na Toyota, gaat in zijn moederland wellicht 2 fabrieken moeten sluiten. Audi-Bruxzele gaat toe, ondanks het gewelde succes van de A1. En dit ontzettende, kleinschalige land, Belgie genaamd, heeft de wijsheid in pacht, dat het "electro-mobi"l het Walhalla is??? No way; de belgische EV markt leef enkel en alleen op staatssubsidies. PS Waar zijn de vakbendes om de sluiting van Audi tegen te gaan? Zie Ford Genk; eigen postjes eerst. In de politiek gestapt: Meyram.Woz schreef: ↑8 september 2024, 00:28Met zo'n gedachtengang zijn de tegenstanders van de evolutie naar elektrisch rijden ook mede-verantwoordelijk voor de opmars van elektrisch rijden want ze declameren heel luid en duidelijk hun bezwaren tegen elektrisch rijden. Waarmee de fabrikanten dan weer aan de slag gaan om die bezwaren weg te werken.vortex schreef: ↑7 september 2024, 07:43
Je kan natuurlijk ook even simplistisch doen alsof EV's al die fossiel verbrande en uitgestrooide moleculen gaan op stofzuigen. Face it, het klimaat zal verder opwarmen, verwoestijning zet voort, bossen branden af waarbij nog meer CO2 vrijkomt, smeltende permafrost zet methaan vrij, een nog sterker broeikas gas, energie consumptie en CO2 uitstoot van de wereldbevolking blijft toenemen, enz... Je kan jezelf een wit zieltje aanpraten door een EV (+500kg extra grondstoffen) te kiezen die onder de streep misschien net iets minder CO2 over zijn volledige levenscyclus veroorzaakt, toch blijft ook jouw CO2 bijdrage veel te groot, plooi dat belerend vingertje maar rap weer in een vuistje. Je beseft het allicht niet maar hoe meer klimaat (schijn)heiligen doordrammen hoe groter de afkeer tegen gans die noodzakelijke omschakeling. Met andere woorden jij bent hier mede verantwoordelijk voor het verzet tegen verduurzaming, jouw bijdrage tegen de klimaat opwarming is dus echt niet positief.
Voor de rest doe ik niet aan fatalisme. Ik ben meer de combinatie van techno-optimist en individuele keuzes richting eenvoud, ik heb elke dag plezier met al die dingen die ik niet hoef te bezitten.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Met het radicalisme dat jij en Spaarplan ten toon spreiden, helpen jullie “de goede zaak” niet. Integendeel, bij mij wekt zoiets juist tegenstand op. Je bereikt meer met goede argumenten dan met extremisme …Woz schreef: ↑8 september 2024, 00:28Met zo'n gedachtengang zijn de tegenstanders van de evolutie naar elektrisch rijden ook mede-verantwoordelijk voor de opmars van elektrisch rijden want ze declameren heel luid en duidelijk hun bezwaren tegen elektrisch rijden. Waarmee de fabrikanten dan weer aan de slag gaan om die bezwaren weg te werken.vortex schreef: ↑7 september 2024, 07:43
Je kan natuurlijk ook even simplistisch doen alsof EV's al die fossiel verbrande en uitgestrooide moleculen gaan op stofzuigen. Face it, het klimaat zal verder opwarmen, verwoestijning zet voort, bossen branden af waarbij nog meer CO2 vrijkomt, smeltende permafrost zet methaan vrij, een nog sterker broeikas gas, energie consumptie en CO2 uitstoot van de wereldbevolking blijft toenemen, enz... Je kan jezelf een wit zieltje aanpraten door een EV (+500kg extra grondstoffen) te kiezen die onder de streep misschien net iets minder CO2 over zijn volledige levenscyclus veroorzaakt, toch blijft ook jouw CO2 bijdrage veel te groot, plooi dat belerend vingertje maar rap weer in een vuistje. Je beseft het allicht niet maar hoe meer klimaat (schijn)heiligen doordrammen hoe groter de afkeer tegen gans die noodzakelijke omschakeling. Met andere woorden jij bent hier mede verantwoordelijk voor het verzet tegen verduurzaming, jouw bijdrage tegen de klimaat opwarming is dus echt niet positief.
Voor de rest doe ik niet aan fatalisme. Ik ben meer de combinatie van techno-optimist en individuele keuzes richting eenvoud, ik heb elke dag plezier met al die dingen die ik niet hoef te bezitten.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Het is inderdaad zo dat de doorsnee consument een dikke middelvinger heeft opgestoken naar elektrisch rijden en dat de fabrikanten nu druk aan de slag zijn om EV productie af te bouwen, fabrieken te sluiten en zich noodgedwongen weer toeleggen op ICE. Gezond verstand en economics winnen het op termijn altijd van politieke waan en onrealistische doelstellingen. Het zal je nog niet opgevallen zijn maar Europa is dezer dagen oorverdovend stil wat het klimaat en de auto industrie betreft terwijl fabrikanten nu toch eigenhandig de EU doelstellingen van tafel hebben geveegd.Woz schreef: ↑8 september 2024, 00:28
Met zo'n gedachtengang zijn de tegenstanders van de evolutie naar elektrisch rijden ook mede-verantwoordelijk voor de opmars van elektrisch rijden want ze declameren heel luid en duidelijk hun bezwaren tegen elektrisch rijden. Waarmee de fabrikanten dan weer aan de slag gaan om die bezwaren weg te werken.
Dat realisme niet echt jouw wereld is, was al lang duidelijk
Re: Rijden met EV vs ICE
Gelukkig ben ik geen doorsnee consument die een middelvinger opsteekt. Ik steek mijn duim op voor mijn geniale Dacia Spring ! Met een burnout lacht men trouwens niet , ik ben er door gestopt met werken.
Laatst gewijzigd door Brembos op 8 september 2024, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Met het radicalisme dat jij en Spaarplan ten toon spreiden, helpen jullie “de goede zaak” niet. Integendeel, bij mij wekt zoiets juist tegenstand op.Woz schreef: ↑8 september 2024, 00:28
Met zo'n gedachtengang zijn de tegenstanders van de evolutie naar elektrisch rijden ook mede-verantwoordelijk voor de opmars van elektrisch rijden want ze declameren heel luid en duidelijk hun bezwaren tegen elektrisch rijden. Waarmee de fabrikanten dan weer aan de slag gaan om die bezwaren weg te werken.
Voor de rest doe ik niet aan fatalisme. Ik ben meer de combinatie van techno-optimist en individuele keuzes richting eenvoud, ik heb elke dag plezier met al die dingen die ik niet hoef te bezitten.
Het argument van “kapitaalvernietiging” bijvoorbeeld omdat een ICE wagen maar 5% van de tijd actief gebruikt wordt en de rest van de tijd niet actief is. Dat argument geldt ook voor EV’s (eigenlijk nog meer voor EV.s dan voor ICE want EV.s kosten een pak meer). En eigenlijk is het geen argument: ik heb een wagen om mij ten allen tijde te KUNNEN verplaatsen indien nodig …
Idem voor jullie eenzijdige kijk op EV’s waarbij jullie blijkbaar blind zijn voor de vele gebreken die EV’s nog vertonen: zoals de beperkte autonomie, de duurtijd van het laden, technisch gezien de zware en nog niet op punt staande, accu en ecologisch gezien voetprint van het productieproces (inclusief batterij). Ik ben er vast en zeker nog een paar vergeten …
Worden EV’s de toekomst? Misschien wel, vroeger dacht ik 100% zeker van wel maar de laatste tijd twijfel ik daar meer en meer aan. Dat de huidige ICE wagens niet blijven bestaan is duidelijk. Maar dat is meer om van onze afhankelijkheid van Rusland en OPEC af te geraken dan om ecologische reden. Of we over 10 of 20 jaar allemaal met een EV zullen rijden weet ik niet zeker. Mogelijk rijden we dan met een verbrandingsmotor op “clean fuels”, of waterstof of …
In ieder geval, je zou meer kunnen bereiken met goede argumenten dan met dogmatisch extremisme …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 8 september 2024, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.autovisie.nl/nieuws/onderzo ... %20procent.
Duitsland is alvast de wozzen, Spaarplans en elektrische trollen kotsbeu.
Duitsland is alvast de wozzen, Spaarplans en elektrische trollen kotsbeu.
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat is een bijzonder rationeel argument, ik neem aan dat je even een helder momentje hadWoz schreef: ↑8 september 2024, 00:28
Met zo'n gedachtengang zijn de tegenstanders van de evolutie naar elektrisch rijden ook mede-verantwoordelijk voor de opmars van elektrisch rijden want ze declameren heel luid en duidelijk hun bezwaren tegen elektrisch rijden. Waarmee de fabrikanten dan weer aan de slag gaan om die bezwaren weg te werken.
Voor de rest doe ik niet aan fatalisme. Ik ben meer de combinatie van techno-optimist en individuele keuzes richting eenvoud, ik heb elke dag plezier met al die dingen die ik niet hoef te bezitten.
De mensen die vandaag skeptisch zijn over het op grote schaal omschakelen naar EV’s hebben daar goede redenen voor, ze zijn al uitvoerig opgesomd in voorgaande posts. En een verstandige constructeur zal inderdaad heel erg goed naar die mensen moeten luisteren als die meer kopers voor batterijwagens wil aantrekken.
Misschien moet je dat ook eens proberen? Want eindeloos herhalen dat jij best tevreden bent met wat er vandaag op de markt is en dat die 90% anderen gewoon “het licht nog niet gezien hebben” zal niets opleveren.
Re: Rijden met EV vs ICE
Audi Vorst heeft geen toekomst. Er is nu eenmaal geen markt voor technologisch middelmatige veel te dure EV zoals die Q8.
Re: Rijden met EV vs ICE
90000 euro voor een EV, was dat als grap bedoeld? Geef mij dan maar een Japanse, euh sorry, Chinese goedkope ev.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 21 jan 2022
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Ja, want die worden op een milieuvriendelijke wijze en zonder overheidssubsidie geproduceerd
#cynisme
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik geloof er niks van. Ik hoorde lang geleden een baas van Ford zeggen: we produceren liever auto's voor miljonairs... daar maken we meer winst op. Goe bezig, en dan maar klagen over de chinezen.
90000 euro x 5 procent = 4500 euro. 4500 euro wil ik er wel voor geven.
90000 euro x 5 procent = 4500 euro. 4500 euro wil ik er wel voor geven.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen