Bij welke bank ben je klant en waarvoor gebruik je het?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij welke bank ben je klant en waarvoor gebruik je het?
Er bestaat reeds een topic waarin men kan stemmen bij welke bank men klant is. Ik denk dat het misschien interessant is om even een apart topic te openen waarin men duidelijk kan aangeven waarvoor men klant is bij juist deze bank.
Bij mij is het als volgt:
-Argenta: voornamelijk voor de zichtrekening en de gratis kredietkaart.
-Deutsche bank: louter en alleen voor de spaarrekening.
-Binck: voor te handelen in effecten.
Ik denk dat ik op deze manier zowat het beste gecombineerd heb wat er te vinden is
Ik denk erover na om nog een account bij keytrade te openen en hiervan mijn 'hoofdbank' te maken. Argenta zal dan gebruikt worden als 'reservebank' en omdat ik nood heb aan een fysieke bank (voor bankcheques, een grote som cash af te halen of te storten, eventueel om beter voorwaarde te krijgen bij een hypotheek).
De reden waarom keytrade voor mij (in mijn perfecte 'bankenmix') een plaatsje kan hebben, is door het feit dat ik gemakkelijk kan inspelen op veranderingen op de beurs, terwijl ik bij binck eerst nog een storting moet doen (constant geld op deze rekening laten staat is ook niet rendabel...). De 5cent-actie is voor mij niet echt een pluspunt. Ten eerste zou dit maar neerkomen op 10 euro per jaar en ten tweede is dit maar tijdelijk en is het dus perfect mogelijk dat deze actie volgend jaar wordt stopgezet (de reden waarom het dit jaar verlengd werd is omdat Axa een gelijkaardige actie op poten zette).
Bij mij is het als volgt:
-Argenta: voornamelijk voor de zichtrekening en de gratis kredietkaart.
-Deutsche bank: louter en alleen voor de spaarrekening.
-Binck: voor te handelen in effecten.
Ik denk dat ik op deze manier zowat het beste gecombineerd heb wat er te vinden is
Ik denk erover na om nog een account bij keytrade te openen en hiervan mijn 'hoofdbank' te maken. Argenta zal dan gebruikt worden als 'reservebank' en omdat ik nood heb aan een fysieke bank (voor bankcheques, een grote som cash af te halen of te storten, eventueel om beter voorwaarde te krijgen bij een hypotheek).
De reden waarom keytrade voor mij (in mijn perfecte 'bankenmix') een plaatsje kan hebben, is door het feit dat ik gemakkelijk kan inspelen op veranderingen op de beurs, terwijl ik bij binck eerst nog een storting moet doen (constant geld op deze rekening laten staat is ook niet rendabel...). De 5cent-actie is voor mij niet echt een pluspunt. Ten eerste zou dit maar neerkomen op 10 euro per jaar en ten tweede is dit maar tijdelijk en is het dus perfect mogelijk dat deze actie volgend jaar wordt stopgezet (de reden waarom het dit jaar verlengd werd is omdat Axa een gelijkaardige actie op poten zette).
Re: Bij welke bank ben je klant en waarvoor gebruik je het?
Voor overschrijvingen en een deeltje sparen: Keytrade
Sparen: Ethias
Beurstransacties: Binckbank
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Slimme zet om ondanks je rekening bij keytrade toch te kiezen voor binckbank voor de beurstransactie.Steekel schreef: Voor overschrijvingen en een deeltje sparen: Keytrade
Heb de prijzen nog eens even bekeken en... wat zijn die duur!!!
Zelf Argenta is voor bedragen hoger dan 2.500 euro goedkoper....
Bij argenta betaal je minimum 15 euro (anders 0.6%) voor transacties op de euronext. Wil je bijvoorbeeld bij keytrade voor 2.600 euro aandelen kopen van shell, dan betaal je hiervoor bijna 25 euro (24.95 euro) en bij argenta 15.6 euro
Schandalig eigenlijk voor een internetbank die zich richt op beleggers. Gelukkig is er nog binck
Dexia: zichtrekening, internet spaarrekening, kasbons, fondsen
Binckbank: effecten
Deutsche Bank: Mastercard
Binckbank: effecten
Deutsche Bank: Mastercard
Laatst gewijzigd door Campzie op 11 december 2009, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Keytrade: Zichtrekening & Debetkaart + Fund Savings Plan
Citibank: Visa Gold
Credit Europe: 2 Termijnrekeningen
CKV: Spaarrekening
Binck: Effecten
Argenta: Voor op congé (en ge weet het e, als het maar is om periodiek te profiteren, ziet dan maar da ge uwen eurocent ni elk jaar vergeet over te schrijven he! )
Argenta: Voor op congé (en ge weet het e, als het maar is om periodiek te profiteren, ziet dan maar da ge uwen eurocent ni elk jaar vergeet over te schrijven he! )
Laatst gewijzigd door phase op 9 december 2009, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Credit Europe: termijnrekening
Rabobank: termijnrekening + klein beetje spaargeld
Keytrade: spaargeld
KBC: lopende rekening (is momenteel nog gratis, maar wanneer dit niet meer het geval zou zijn, zal ik waarschijnlijk weggaan bij KBC en overschakelen naar Keytrade).
Argenta: staat vrijwel leeg (net niet leeg genoeg om last te kunnen hebben van hun boete voor onrendabele rekeningen)
Rabobank: termijnrekening + klein beetje spaargeld
Keytrade: spaargeld
KBC: lopende rekening (is momenteel nog gratis, maar wanneer dit niet meer het geval zou zijn, zal ik waarschijnlijk weggaan bij KBC en overschakelen naar Keytrade).
Argenta: staat vrijwel leeg (net niet leeg genoeg om last te kunnen hebben van hun boete voor onrendabele rekeningen)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
CKV is momenteel ook gene vette. Ik vermoed dat je deze spaarrekening prefereert boven die van keytrade voor de getrouwheidspremie?phase schreef: Keytrade: Zichtrekening & Debetkaart + Fund Savings Plan
Wel, als je CKV gene vette vindt, welke rekening dan wel? Nergens trekt het aanbod nog op iets, dank u ECB, maar in totaal komt er niks boven uit voor het ogenblik, maar ja wie weet hoe lang dat nog gaat duren. Eerder dit jaar had ik spaargeld van DHB naar CKV overgezet toen ze nog 2+1.5 boden, verder heb ik alleen spaarrekeningen bij enkele van de de huidige 2+0.5 banken. Keytrade gebruik ik voor mijn dagdagelijkse zaken, alles wat niet mag gespendeerd worden moet dus absoluut naar een andere rekening en wel de moment dat het arriveert... Niet dat ik het impulsief ga opdoen ofzo, maar het vertroebelt mijn zicht op het budget dat er nog beschikbaar is.
Fortis: zichtrekening
Deutsche Bank: Mastercard en spaarrekening
Binckbank: beurstransacties
Deutsche Bank: Mastercard en spaarrekening
Binckbank: beurstransacties
-
- Full Member
- Contacteer:
Dan heb je geen bankkaart?Steekel schreef: Voor overschrijvingen en een deeltje sparen: Keytrade
keytrade zicht+fondsen
axa loket
DB sparen+masterkaart
axa loket
DB sparen+masterkaart
Dexia: (eerste bank van vroeger) zichtrekening, debetkaart. Klein beetje spaargeld .
Rabobank: spaarrekening (ook van vroeger, gaat er binnenkort weg), fondsen
Deutsche Bank: (reserve)zichtrekening, & debetkaart, mastercard, spaarrekening (blijft)
Keytrade ga ik binnenkort openen. Vooral sparen + zal 'reserve'rol van DB overnemen voor debetkaart.
Deutsche Bank: (reserve)zichtrekening, & debetkaart, mastercard, spaarrekening (blijft)
Keytrade ga ik binnenkort openen. Vooral sparen + zal 'reserve'rol van DB overnemen voor debetkaart.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lijkt mij niet direct een voorbeeld van eenvoudgrm schreef: Dexia: (eerste bank van vroeger) zichtrekening, debetkaart. Klein beetje spaargeld .
Je zal dus over drie zichtrekeningen en bijhorende debetkaarten beschikken.
Inderdaad goede opmerking. Het is nu eenmaal zo dat keytrade en DB bijvoorbeeld mijns insziens toch wel goede (spaar)voorwaarden bieden, en je krijgt er automatisch je zichtrekening + kaarten bij...je kan ze moeilijk weglaten, hoewel je ze maar zelden gebruikt.jawadde001 schreef:Lijkt mij niet direct een voorbeeld van eenvoudgrm schreef: Dexia: (eerste bank van vroeger) zichtrekening, debetkaart. Klein beetje spaargeld .
Je zal dus over drie zichtrekeningen en bijhorende debetkaarten beschikken.
Ik vind het wél handig dat ik naast mijn dexia debetkaart ook nog een tweede heb, voor het geval de eerste eens niet werkt of door omstandigheden leegraakt.
Een derde (Keytrade) erbij is niet echt nodig, maar daar ik hier de 5 cent actie eigenlijk echt wel tof vind, vermoed ik dat deze de kaart zal worden voor dagelijkse betalingen, terwijl ik de DB (reserve) kaart uit mijn portefeuille zal halen en DB voornamelijk voor sparen zal gebruiken.
Het rabobank principe (zonder kaarten) is in dat opzicht nog zo slecht niet. Zoals in eerste post gezegd wil ik Rabo vooral verder voor fondsen gebruiken. Ben van plan mijn spaargeld er nu, na 2 jaar weg te halen, maar nu beginnen ze natuurlijk weer te interest te verhogen...net wat ze willen natuurlijk, twijfel over al dan niet je geld er weghalen.
Laatst gewijzigd door grm op 4 januari 2010, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.