nieuwe federale regering
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Als we onder Europese curatele zullen geplaatst worden zullen de "zwakkeren" waar jij zogezegd zo graag voor opkomt nog veel minder gespaard blijven van armoede ...
Make Spaargids " Great Again ! "
++voorheenCP1234 schreef: ↑4 september 2024, 22:29Als we onder Europese curatele zullen geplaatst worden zullen de "zwakkeren" waar jij zogezegd zo graag voor opkomt nog veel minder gespaard blijven van armoede ...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Binnenkort zijn we allemaal zwakkeren en zitten we allemaal in de armoede … een mooi communistisch principe.
Iedereen gelijk, maar ook iedereen arm en onder de knoet (behalve de partijbonzen natuurlijk).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
++VincentVega schreef: ↑4 september 2024, 23:10Binnenkort zijn we allemaal zwakkeren en zitten we allemaal in de armoede … een mooi communistisch principe.
Iedereen gelijk, maar ook iedereen arm en onder de knoet (behalve de partijbonzen natuurlijk).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En mijn woorden zijn nog niet koud of één van die topafgunstigen bewijst zijn totale wereldvreemdheid:
Twitter lag natuurlijk plat van te lachen met zo'n wereldvreemdheid
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Een bedrijf verbieden van te sluiten???CarpeNoctem schreef: ↑8 september 2024, 10:18En mijn woorden zijn nog niet koud of één van die topafgunstigen bewijst zijn totale wereldvreemdheid:
Twitter lag natuurlijk plat van te lachen met zo'n wereldvreemdheid
Maar als ze dat vrijdagnamiddag doen dan kunnen de werknemers van dat bedrijf niet naar huis gaan om van een rustig weekend te genieten.
Ik zeik hier in mijn broek. Wat een sukkelaar.
Ik snap dit stukje niet goed.
Vrijdagnamiddag sluiten ? Vrijdagnamiddag verbieden om te sluiten ?
In eender welk geval : waarom kunnen de werknemers niet naar huis ?
Het moet enorm grappig zijn als we Kwak geloven maar ik krijg er geen glimlach van op mijn gezicht.
Dat van bedrijven verbieden om te sluiten is dan weer zo triest en stom dat ik er ook al niet kan mee lachen.
We verbieden audi Vorst om te sluiten ? Iedereen tijdelijk maar toch definitief aan den dop dan.. en er komt nog altijd geen nieuw model om te produceren.
Bovenstaande impliceert wel dat het de schuld van de vakbonden is dat Vorst sluit.
Dat is dan weer even dom en triest maar het komt van T Scheldt... niet echt een goede bron als je geen opgeklopte werkelijkheid verlangt. Mantras met weinig inhoud die wel opgeklopt worden tot een groter volume in de sauspan zijn ook maar dat.
Een algemene sluitingsdag op vrijdag lijkt me een goed idee. Dit past perfect in de plannen van mr Magnette voor een 4 dagen week zonder loonverlies en komt de mentale gezondheid ten goede.
Ik wou ook dat ik kon meelachen.haelewyn schreef: ↑8 september 2024, 12:23Ik snap dit stukje niet goed.
Vrijdagnamiddag sluiten ? Vrijdagnamiddag verbieden om te sluiten ?
In eender welk geval : waarom kunnen de werknemers niet naar huis ?
Het moet enorm grappig zijn als we Kwak geloven maar ik krijg er geen glimlach van op mijn gezicht.
Het moet toch fijn zijn in het leven als je van uitmuntend intellectueel niveau bent dat je dan bijgevolg overal plezier in hebt.
Nu had ik toch ook gedacht/gehoopt dat bronnen hier van een iets kwalitatiever niveau waren ....haelewyn schreef: ↑8 september 2024, 12:23
Bovenstaande impliceert wel dat het de schuld van de vakbonden is dat Vorst sluit.
Dat is dan weer even dom en triest maar het komt van T Scheldt... niet echt een goede bron als je geen opgeklopte werkelijkheid verlangt. Mantras met weinig inhoud die wel opgeklopt worden tot een groter volume in de sauspan zijn ook maar dat.
"Vakbondsman die bedrijf voortdurend gesloten heeft"
De afgelopen jaren hebben we innderdaad wekelijks moeten vernemen dat er een staking gaande was in audi Vorst ....
Ja jong CN...
de ene heeft misschien last van jeugdig positivisme...
daarnaast staat dan blijkbaar een andere die last heeft van alzheimer of schizofrenie....
Laatst gewijzigd door KV op 8 september 2024, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Wekelijkse staking ? Dat moet me ontgaan zijn.
Even opgezocht en voor dit jaar vind ik een sluiting door een staking bij een toeleverancier en een keertje dit >>>
https://www.hln.be/brussel/medewerkers- ... ~a75e316c/
De directie had te laat verwittigd dat de fabriek sloot en deed zelf de deuren dicht.
Behalve deze staking in september (aankondiging sluiting) zie ik geen stakingen in 2024. Heeft er iemand een lijst ?
Even opgezocht en voor dit jaar vind ik een sluiting door een staking bij een toeleverancier en een keertje dit >>>
https://www.hln.be/brussel/medewerkers- ... ~a75e316c/
De directie had te laat verwittigd dat de fabriek sloot en deed zelf de deuren dicht.
Behalve deze staking in september (aankondiging sluiting) zie ik geen stakingen in 2024. Heeft er iemand een lijst ?
Ik vind ook niet dat de 2 zaken / bedrijven met 1 op 1 met elkaar te vergelijken zijn.
BelGan, is een faillissement.
Helaas geen investeerder gevonden.
Deze ochtend op de radia : "verontrustende vaststelling Nationale Bank, 50 op de 200 strategische sectoren reeds in Chinese handen"
Gelukkig hebben we hier een liberale vrije markt , waarbij inmenging van overheid niet toegelaten is.
Het gevolg blijkt dan echter wel te zijn dat net door die insteek een andere (Chinese) overheid meer en meer voet aan de grond krijgt overal.
Vermoedelijk ligt het aan het feit dat ik over onvoldoende basiskennis economie beschik om dit goed te begrijpen
Audi Vorst, totaal geen faillissement.
Een bedrijf dat moet herstructureren wegens marktomstandigheden. Dit net om een eventueel later faillissement te vermijden.
Dat de VW groep uiteraard eerder de0 buitenlandse vestigingen in het oog heeft om de eigen binnenlandse deels te ontzien is begrijpelijk.
(Hoewel men ook die lijn overschrijdt en ook binnenlandse vestigingen in het vizier heeft)
Het is natuurlijk heel sneu te noemen dat de Europese visie van Klimaatneutraliteit , EV etc ... waarbij net één van de vestigingen uit die groep die het meest ontwikkeld is voor de transformatie van EV nu een sluiting voor ogen heeft. (uiteraard is de reden daarvan de continue-aanhoudende stakingen van de vakbonden daar )
BelGan, is een faillissement.
Helaas geen investeerder gevonden.
Deze ochtend op de radia : "verontrustende vaststelling Nationale Bank, 50 op de 200 strategische sectoren reeds in Chinese handen"
Gelukkig hebben we hier een liberale vrije markt , waarbij inmenging van overheid niet toegelaten is.
Het gevolg blijkt dan echter wel te zijn dat net door die insteek een andere (Chinese) overheid meer en meer voet aan de grond krijgt overal.
Vermoedelijk ligt het aan het feit dat ik over onvoldoende basiskennis economie beschik om dit goed te begrijpen
Audi Vorst, totaal geen faillissement.
Een bedrijf dat moet herstructureren wegens marktomstandigheden. Dit net om een eventueel later faillissement te vermijden.
Dat de VW groep uiteraard eerder de0 buitenlandse vestigingen in het oog heeft om de eigen binnenlandse deels te ontzien is begrijpelijk.
(Hoewel men ook die lijn overschrijdt en ook binnenlandse vestigingen in het vizier heeft)
Het is natuurlijk heel sneu te noemen dat de Europese visie van Klimaatneutraliteit , EV etc ... waarbij net één van de vestigingen uit die groep die het meest ontwikkeld is voor de transformatie van EV nu een sluiting voor ogen heeft. (uiteraard is de reden daarvan de continue-aanhoudende stakingen van de vakbonden daar )
Tja, het is lastig om een staking te organiseren wanneer het werkvolk thuis op economische werkloosheid zit, beetje nutteloos ook, iedereen wordt reeds betaald om niks te doen