nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Dan zijn er dus ook geen wekelijkse stakingen als oorzaak van het sluiten van een fabriek.
En geen grote schuld van de vakbonden.
Maar dit is er wel aan de hand :
https://www.autofans.be/nieuws/varia/55 ... -te-redden
Ik had dit al eens gepost maar ik weet dat veel mensen geen posts lezen met een niet-rechtse insteek dus kauw ik het deze keer maar even voor.
""""De Volkswagen Groep zit in slechte papieren, maar de realiteit klinkt misschien nog veel erger. Volgens Arno Antlitz, financieel directeur van de groep, heeft het merk nog "één, misschien twee jaar om het tij te keren"."""""
En dan gebeurt er al eens iets als het sluiten van een fabriek.
Voila inderdaad.haelewyn schreef: ↑8 september 2024, 14:31 Dan zijn er dus ook geen wekelijkse stakingen als oorzaak van het sluiten van een fabriek.
En geen grote schuld can de vakbonden.
Maar dit is er wel aan de hand :
https://www.autofans.be/nieuws/varia/55 ... -te-redden
Ik had dit al eens gepost maar ik weet dat veel mensen geen posts lezen met een niet-rechtse insteek dus kauw ik het deze keer maar even voor.
""""De Volkswagen Groep zit in slechte papieren, maar de realiteit klinkt misschien nog veel erger. Volgens Arno Antlitz, financieel directeur van de groep, heeft het merk nog "één, misschien twee jaar om het tij te keren"."""""
En dan gebeurt er al eens iets als het sluiten van een fabriek.
Dit is wat aan het gebeuren is.
En daar zijn , zoals hierboven beschreven meerdere redenen voor.
Ik zie geen redenen om te moeten concluderen : Audi Vorst heeft zich de afgelopen jaren kapot gestaakt
Op SG doen sommigen die vaststellingen blijkbaar wel, graag had ik geweten op wat gebaseerd dan (hopelijk leest er een journalist van 't scheldt mee)
Inderdaad gelukkig, stel je voor dat het allemaal overheids bedrijven waren met 700 politiek benoemde directeuren, megalomane projecten, miljarden overheids geld en het toch nog presteren om een steeds slechtere service te bieden met steeds slechter onderhouden materiaal en infrastructuur
vortex schreef: ↑8 september 2024, 14:40Inderdaad gelukkig, stel je voor dat het allemaal overheids bedrijven waren met 700 politiek benoemde directeuren, megalomane projecten, miljarden overheids geld en het toch nog presteren om een steeds slechtere service te bieden met steeds slechter onderhouden materiaal en infrastructuur
Inderdaad hè
En dankzij o.a. datgene hebben we het geluk dat Chinezen al 50 van de 200 strategische sectoren in handen hebben als we de nationale bank mogen geloven
Misschien moeten we onze loonkost nog verhogen, nog meer overheids regulities invoeren die het vooral de eigen industrie onmogelijk maakt, nog hogere klimaat doelstellingen invoeren, nog meer overheidsbeslag en onze productiviteit nog verder afbouwen. Misschien wordt het allemaal beter wanneer we nog een decennia voort doen met links bepamperen van passieven en het kapot belasten van bedrijven en werknemers
vortex schreef: ↑8 september 2024, 15:13Misschien moeten we onze loonkost nog verhogen, nog meer overheids regulities invoeren die het vooral de eigen industrie onmogelijk maakt, nog hogere klimaat doelstellingen invoeren, nog meer overheidsbeslag en onze productiviteit nog verder afbouwen. Misschien wordt het allemaal beter wanneer we nog een decennia voort doen met links bepamperen van passieven en het kapot belasten van bedrijven en werknemers
Goed plan!
Als werknemer stel ik inderdaad vast dat ik :
- te weinig verdien (of veel te veel belast word)
- volgens nota de wever ik nog meer btw zal moeten betalen op voeding
- volgens nota de wever ik helaas nog minder zal verdienen door nachtarbeid
- volgens nota de wever er potentieel veel meer mogelijkheden zullen zijn dat mijn arbeidsregimes heel flexibel zouden moeten worden.
- als toemaatje moet ik dit volgens nota de wever nog allemaal veel langer volhouden, want pensioen is eigenlijk een vies woord
We moeten misschien de lonen zo drastisch verlagen dat ze op niveau van China komen.
Voor mij en voor vortex maakt het toch niet veel meer uit.
Ocharme de jeugd. Dat wordt nog erger dan de pensioenlast dragen en de schulden van de staat betalen.
We kunnen werklozen dwingen om gratis aan de slag te gaan met behoud van (lagere) uitkering en daar een verhaaltje rond breien dat het goed is voor hen.
Voor hun gevoel van eigenwaarde en sociaal contact bv..
Alles zou zoveel beter zijn dan....
Liefst ook de euro zo sterk maken dat je met 1 euro terug overal een brood koopt.
Ik heb veel euro's gespaard, dat lijkt me een heel goed idee.
Maar als de Poolse zloty, Roemeense dinges (Lei ?) of Thaise baht nog altijd meer waar voor geld geeft ben ik toch nog weg naar daar.
Is dat dan links of rechts ?
En daarna hebben we geen concurrentienadeel meer tov China, als we tenminste staken of protesteren direct kunnen beteugelen en korte metten maken met een sterkere politiemacht... of het leger.
10 uren per dag werken voor 1/4 van vroeger? Staken mag niet van Bartje !! Blij zijn dat je een job hebt en je vooral niet uitlaten over hardvochtige politici.
Voor mij en voor vortex maakt het toch niet veel meer uit.
Ocharme de jeugd. Dat wordt nog erger dan de pensioenlast dragen en de schulden van de staat betalen.
We kunnen werklozen dwingen om gratis aan de slag te gaan met behoud van (lagere) uitkering en daar een verhaaltje rond breien dat het goed is voor hen.
Voor hun gevoel van eigenwaarde en sociaal contact bv..
Alles zou zoveel beter zijn dan....
Liefst ook de euro zo sterk maken dat je met 1 euro terug overal een brood koopt.
Ik heb veel euro's gespaard, dat lijkt me een heel goed idee.
Maar als de Poolse zloty, Roemeense dinges (Lei ?) of Thaise baht nog altijd meer waar voor geld geeft ben ik toch nog weg naar daar.
Is dat dan links of rechts ?
En daarna hebben we geen concurrentienadeel meer tov China, als we tenminste staken of protesteren direct kunnen beteugelen en korte metten maken met een sterkere politiemacht... of het leger.
10 uren per dag werken voor 1/4 van vroeger? Staken mag niet van Bartje !! Blij zijn dat je een job hebt en je vooral niet uitlaten over hardvochtige politici.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De nota van De Wever is inderdaad een slag in het gezicht van elke werkende mens die zonder speciale constructie zijn geld verdient met te werken !KV schreef: ↑8 september 2024, 15:21vortex schreef: ↑8 september 2024, 15:13
Misschien moeten we onze loonkost nog verhogen, nog meer overheids regulities invoeren die het vooral de eigen industrie onmogelijk maakt, nog hogere klimaat doelstellingen invoeren, nog meer overheidsbeslag en onze productiviteit nog verder afbouwen. Misschien wordt het allemaal beter wanneer we nog een decennia voort doen met links bepamperen van passieven en het kapot belasten van bedrijven en werknemers
Goed plan!
Als werknemer stel ik inderdaad vast dat ik :
- te weinig verdien (of veel te veel belast word)
- volgens nota de wever ik nog meer btw zal moeten betalen op voeding
- volgens nota de wever ik helaas nog minder zal verdienen door nachtarbeid
- volgens nota de wever er potentieel veel meer mogelijkheden zullen zijn dat mijn arbeidsregimes heel flexibel zouden moeten worden.
- als toemaatje moet ik dit volgens nota de wever nog allemaal veel langer volhouden, want pensioen is eigenlijk een vies woord
Spijtig genoeg zullen er weer vele idioten op 13 oktober op deze debiel stemmen en achteraf de rekening dik gepresenteerd krijgen ..
Anderzijds zorgen partijen als PVDA, Groen en Achteruit er voor dat we met de dag het nieuwe Griekenland aan de Noordzee worden, wat hoogstwaarschijnlijk nog slechter is.
De vorige regering heeft de genadeslag aan onze industrie/ economie gegeven en dit grotendeels door hun verzuiling en de vakbonden die werklozen gewoon als extra klanten zien !
Make Spaargids " Great Again ! "
Het was misschien ironisch, maar in de uk zijn ze goed op weg (eerst de weg vrijmaken met juiste wetgeving).
Eerst van rechts (al langer bezig) vb:
https://m.youtube.com/watch?v=eOSpKymVbDY
En nu ook van wat als links doorgaat, vb:
https://m.youtube.com/watch?v=73U1YfII2JE
Mond toe of klop. Vrijheid van meningsuiting? Van geen tel meer voor zowel links als rechts aldaar.
Soms denk ik: goed dat ik geen kinderen heb en al naar de 7tig ga.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
1/4 van wat ? Van het loon van vroeger? Van de koopkracht van vroeger?
Klagen en zagen maar terwijl ik in mijn BMW stap om naar het reisbureau te rijden om onze volgende vakantie naar een exotische bestemming te boeken, stapt mijn vrouw in haar Tesla 3 om onze kinderen naar de kinderopvang te brengen en vervolgens te gaan shoppen. Ondertussen doet de kuisvrouw de was en de plas, en zorgt de tuinman voor mijn tuin.
We zijn er echt veel op achteruit gegaan tegenover vroeger …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Maar jij bent dan ook een harde "werker", dat werk kunnen we hier dagelijks zien op het forum...VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 18:01...
Klagen en zagen maar terwijl ik in mijn BMW stap om naar het reisbureau te rijden om onze volgende vakantie naar een exotische bestemming te boeken, stapt mijn vrouw in haar Tesla 3 om onze kinderen naar de kinderopvang te brengen en vervolgens te gaan shoppen. Ondertussen doet de kuisvrouw de was en de plas, en zorgt de tuinman voor mijn tuin.
...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik begrijp dat mijn situatie er iets anders uitziet dan die van jou
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Hij heeft vaker van die fantasieën. Zoals toen hij zijn ervaringen aan de goede kant van de werkloosheid wou aantonen of etaleren.
Dat "werk" : zou iemand daar voor willen betalen ?
Je fantasie vooral.VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 18:28
De vraag te stellen is of die BMW en die Tesla daar staan op zijn persoonlijke naam zijn ingeschreven op firma.haelewyn schreef: ↑8 september 2024, 18:28Hij heeft vaker van die fantasieën. Zoals toen hij zijn ervaringen aan de goede kant van de werkloosheid wou aantonen of etaleren.
Dat "werk" : zou iemand daar voor willen betalen ?
VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 18:28
Je fantasie vooral.
Idem voor de poetsvrouw …
Ah wacht nee , vermoedelijk via de weg van dienstencheques
(En neen dit heeft niets met afgunst te maken want ik rijd zelf met een auto door ter beschikking gesteld door de WG)
Proficiat aan uw dame voor haar keuze voor de Tesla model 3. Prachtige wagen , enige nadeel is de sympathie van Mr Musk voor Trump.