nieuwe federale regering
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Er hebben hier een paar SG’ers blijkbaar nog nooit van overdrijving als vorm van ironie gehoord.
Herman Brusselmans durft het ook al eens te gebruiken …
Voor alle droogstoppels :
De milde spot die ironie kenmerkt, wordt vaak bereikt door het tegenovergestelde te zeggen van wat men bedoelt, of door overdrijving. Er wordt de spot gedreven met iets of iemand, maar dit is niet erg serieus bedoeld: het is niet de bedoeling om te kwetsen.
O ja, de boodschap die ik wou geven: het is hier zo slecht nog niet, ook niet als werknemer
Herman Brusselmans durft het ook al eens te gebruiken …
Voor alle droogstoppels :
De milde spot die ironie kenmerkt, wordt vaak bereikt door het tegenovergestelde te zeggen van wat men bedoelt, of door overdrijving. Er wordt de spot gedreven met iets of iemand, maar dit is niet erg serieus bedoeld: het is niet de bedoeling om te kwetsen.
O ja, de boodschap die ik wou geven: het is hier zo slecht nog niet, ook niet als werknemer
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
We weten nog steeds niet voor wat die 1/4 staat … Loon? Koopkracht?VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 18:011/4 van wat ? Van het loon van vroeger? Van de koopkracht van vroeger?
Maak u geen zorgen om mij, ik ben gepensioneerd en geniet momenteel van mijn 16de week vakantie in het buitenland. Hoe doe je dat? Geen auto (of enkel 2dehands als het niet anders kan) en levenslang beneden je stand leven (niet besparen op je gezondheid!). Nog even vergeten, geen kinders uiteraard... maar dat wist je al.VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 18:28Ik begrijp dat mijn situatie er iets anders uitziet dan die van jou
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Net zoals we dit ook nog niet weten :VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 19:32We weten nog steeds niet voor wat die 1/4 staat … Loon? Koopkracht?VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 18:01
1/4 van wat ? Van het loon van vroeger? Van de koopkracht van vroeger?
KV schreef: ↑8 september 2024, 19:06
De vraag te stellen is of die BMW en die Tesla daar staan op zijn persoonlijke naam zijn ingeschreven op firma.
Idem voor de poetsvrouw …
Ah wacht nee , vermoedelijk via de weg van dienstencheques
(En neen dit heeft niets met afgunst te maken want ik rijd zelf met een auto door ter beschikking gesteld door de WG)
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bewijst net mijn punt (het doet er niet toe of het over mijn wagens en gezin of over jouw vele reizen gaat): het is hier nog niet zo slecht in België, ook niet als werknemer …Spaarplan schreef: ↑8 september 2024, 19:56Maak u geen zorgen om mij, ik ben gepensioneerd en geniet momenteel van mijn 16de week vakantie in het buitenland. Hoe doe je dat? Geen auto (of enkel 2dehands als het niet anders kan) en levenslang beneden je stand leven (niet besparen op je gezondheid!). Nog even vergeten, geen kinders uiteraard... maar dat wist je al.VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 18:28
Ik begrijp dat mijn situatie er iets anders uitziet dan die van jou
Ik bewijs alleen maar dat je dat kan als je beneden je stand leeft EN zonder auto (en ook na je pensionering blijft doen). Ook zonder kinderen... hoeveel mensen willen zo leven denk je? Juist!VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 20:53Je bewijst net mijn punt (het doet er niet toe of het over mijn wagens en gezin of over jouw vele reizen gaat): het is hier nog niet zo slecht in België, ook niet als werknemer …Spaarplan schreef: ↑8 september 2024, 19:56
Maak u geen zorgen om mij, ik ben gepensioneerd en geniet momenteel van mijn 16de week vakantie in het buitenland. Hoe doe je dat? Geen auto (of enkel 2dehands als het niet anders kan) en levenslang beneden je stand leven (niet besparen op je gezondheid!). Nog even vergeten, geen kinders uiteraard... maar dat wist je al.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat zijn persoonlijke keuzes … alleen blijven of niet … kinderen hebben of niet. Weliswaar met gevolgen, ook op financieel vlak.Spaarplan schreef: ↑8 september 2024, 22:04Ik bewijs alleen maar dat je dat kan als je beneden je stand leeft EN zonder auto (en ook na je pensionering blijft doen). Ook zonder kinderen... hoeveel mensen willen zo leven denk je? Juist!VincentVega schreef: ↑8 september 2024, 20:53
Je bewijst net mijn punt (het doet er niet toe of het over mijn wagens en gezin of over jouw vele reizen gaat): het is hier nog niet zo slecht in België, ook niet als werknemer …
En je hoeft echt niet “”beneden je stand” te leven om een mooi leven te kunnen hebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De directie van Audi Vorst is dat 'open luisteren' beu.
Nadat ze als bedanking om het personeel te betalen zonder te werken de sleutels van de voertuigen verdonkeremaand zagen is de maat meer dan vol:
Audi zet werknemers fabriek Vorst thuis zonder loon
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het effect van dat men al maanden signalen krijgt (ook vanuit Duitsland) dat er iets staat te gebeuren.CarpeNoctem schreef: ↑9 september 2024, 09:41De directie van Audi Vorst is dat 'open luisteren' beu.
Nadat ze als bedanking om het personeel te betalen zonder te werken de sleutels van de voertuigen verdonkeremaand zagen is de maat meer dan vol:
Audi zet werknemers fabriek Vorst thuis zonder loon
Het geduld van personeel geraakt begrijpelijk op als het open kaart spelen maar niet lijkt te lukken voor de directie.
Na veel gedoe heeft men uit de mond van de directie moeten sleuren dat er geen nieuw model meer voorzien is voor Audi Vorst (het kleinste kind weet uiteraard dat dat plan al veel langer op tafel ligt)
Dat dergelijke maandenlange houding vanuit de directie om iedereen in het ongewisse te laten dan leidt tot deze wanhoopsdaad om 200 sleutel te verstoppen in de fabriek kan ik begrijpen. Ook ik keur dat niet goed.
Het is wel heel cynisch in deze dat men vakbonden steevast en vaak onterecht het verwijt stuurt dat men werkwilligen niet laat gaan werken (hoewel ik datzelfde nog nooit meegemaakt heb).
En wat krijgen we nu te zien ?
Een directie die net de acties doet wat ze vakbonden verwijt…..
Uiteraard zal CN daar geen plaatje over vinden
Laatst gewijzigd door KV op 9 september 2024, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Een uitleg om van de directie van Audi Vorst een slachtoffer te maken daarentegen wel.
PFabriek van de Afgunst
PFabriek van de Afgunst
In Frankrijk beginnen ze er achter te komen dat het helemaal fout gaat.
De nieuwe rechtse premier Barnier wil zijn baan al weer terug geven. Na het bestuderen van de staatsfinancieën is hij er achter gekomen dat het er nog een stuk slechter voor staat dan gedacht. Kortom met de huidige partijen in de regering is er geen redden meer aan.
Bezuinigen ho maar. Maar wel nieuwe belastingen bedacht. Als het niet zo triest was zou je denken dat het een grap was.
- Een extra belasting op 2e-hands boeken.
- Een belasting op huishoudelijk afval berekend naar het aantal personen in het gezin.
Hiermee gaan ze Frankrijk vast redden. De oude ruilhandel zal wel weer in de mode komen daar.
België zal snel volgen overigens. Zoals Wünsch van de Centrale Bank al heeft gezegd: de supernota van de Wever bevat nog veel te weinig bezuinigingen.
Dus iedereen met gezond verstand zal begrijpen dat het in Frankrijk en België helaas niet meer goed komt.
De nieuwe rechtse premier Barnier wil zijn baan al weer terug geven. Na het bestuderen van de staatsfinancieën is hij er achter gekomen dat het er nog een stuk slechter voor staat dan gedacht. Kortom met de huidige partijen in de regering is er geen redden meer aan.
Bezuinigen ho maar. Maar wel nieuwe belastingen bedacht. Als het niet zo triest was zou je denken dat het een grap was.
- Een extra belasting op 2e-hands boeken.
- Een belasting op huishoudelijk afval berekend naar het aantal personen in het gezin.
Hiermee gaan ze Frankrijk vast redden. De oude ruilhandel zal wel weer in de mode komen daar.
België zal snel volgen overigens. Zoals Wünsch van de Centrale Bank al heeft gezegd: de supernota van de Wever bevat nog veel te weinig bezuinigingen.
Dus iedereen met gezond verstand zal begrijpen dat het in Frankrijk en België helaas niet meer goed komt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Sjarel did it againCarpeNoctem schreef: ↑10 september 2020, 09:44Ik steek hier vaak de draak met onze Vlaamse politici, maar te lang over het hoofd gezien:
het steenkolenengels van Sjarel Michel is toch echt wel hilarisch:
YOUOP IS A WARLD PAWER
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Even in Vlaanderen rondgekeken :
""""""“I fell off my stoel”: Antwerpse gemeenteraad lacht met gebrekkig Engels van Theo Francken, óók Bart De Wever en rest van N-VA"""""""" (HLN)
Tja, ook idioten kunnen in de politiek aan de slag é.
""""""“I fell off my stoel”: Antwerpse gemeenteraad lacht met gebrekkig Engels van Theo Francken, óók Bart De Wever en rest van N-VA"""""""" (HLN)
Tja, ook idioten kunnen in de politiek aan de slag é.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen …
“Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) en minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits zijn samen in Texas op handelsmissie. Bij de opening van de nieuwe lijn in Katoen Natie haalde Crevits haar beste Engels boven.
Crevits kreeg even het woord over de kleuren van Katoen Natie: rood en wit. ‘So I have my white T-shirt and red jacket and my minister-president has also his white hemd and red tie.’ His white shirt, bedoelde ze dus.”
“Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) en minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits zijn samen in Texas op handelsmissie. Bij de opening van de nieuwe lijn in Katoen Natie haalde Crevits haar beste Engels boven.
Crevits kreeg even het woord over de kleuren van Katoen Natie: rood en wit. ‘So I have my white T-shirt and red jacket and my minister-president has also his white hemd and red tie.’ His white shirt, bedoelde ze dus.”
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand die toegang heeft tot HLN die hiervan een korte samenvatting wil geven ? Mijn zoon heeft net een elektrische wagen op zijn werk gekregen en zou wel eens willen weten wat men hiermee bedoelt ?
Wie elektrische bedrijfswagen thuis laadt, hangt honderden euro’s extra belastingen boven het hoofd
https://www.hln.be/geld/wie-elektrische ... ~a1bfcae1/
Wie elektrische bedrijfswagen thuis laadt, hangt honderden euro’s extra belastingen boven het hoofd
https://www.hln.be/geld/wie-elektrische ... ~a1bfcae1/