Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat na staatsbon?
In de prospectus lezen we: "De effecten zijn tot EUR 1,000,000,000 Callable 4% Cumulative Note 2030/2 met vervaldatum 4 oktober 2030".
Kereltje!
Aan gestructureerde beleggingsproducten verdient voornamelijk de bank goed.
Kosten van gestructureerde producten
Op nieuwe gestructureerde producten kan vaak zonder kosten worden ingetekend. Dat wil niet zeggen dat deze producten ook gratis zijn. Voor niets gaat alleen de zon op.
Banken en uitgevende instellingen verdienen aan gestructureerde financiële producten in het algemeen veel geld. Deze kosten zitten versleuteld in de prijs waarvoor het product wordt aangeboden. Het loont daarom altijd de moeite om een nieuw gestructureerd product na te rekenen of om te bekijken of het met bestaande financiële producten is na te bootsen of te verbeteren.
Ieder ‘aantrekkelijk’ element van een product heeft een prijs die de koper betaalt. Realiseer je dat deze kosten een aanzienlijke impact kunnen hebben op je verwachte rendement. Vermijd daarom dure producten.
Op nieuwe gestructureerde producten kan vaak zonder kosten worden ingetekend. Dat wil niet zeggen dat deze producten ook gratis zijn. Voor niets gaat alleen de zon op.
Banken en uitgevende instellingen verdienen aan gestructureerde financiële producten in het algemeen veel geld. Deze kosten zitten versleuteld in de prijs waarvoor het product wordt aangeboden. Het loont daarom altijd de moeite om een nieuw gestructureerd product na te rekenen of om te bekijken of het met bestaande financiële producten is na te bootsen of te verbeteren.
Ieder ‘aantrekkelijk’ element van een product heeft een prijs die de koper betaalt. Realiseer je dat deze kosten een aanzienlijke impact kunnen hebben op je verwachte rendement. Vermijd daarom dure producten.
+evita schreef: ↑5 september 2024, 10:00 Aan gestructureerde beleggingsproducten verdient voornamelijk de bank goed.
Ik krijg een notificatie dat iemand mij hier geciteerd had op 3 september, maar ik kan het niet lezen? Geschrapt door mod? Wat was het nu weer allemaal, zucht?
Mod is hier idd weer langs geweest. Opstootje tussen Finny/Sammy/Rhijnvis en mij. Wrs zat er ook een bericht van u tussen ,mver. Was weer een klassieke tussenkomst: wat posts verwijderen zonder uitleg.
Gaat dit "draadje" afgesloten worden na de inschrijvingsperiode en bekendmaking van de opbrengst van de "nieuwe" staatsbonbon? Gaat er dan iemand ook de verdere opvolging verzekeren van de "nieuwe bon"? Lijkt toch veel aanhangers/liefhebbers te interesseren. Wat mij persoonlijk interesseert, is: hoeveel heeft de staat nu hieraan verdiend? Wat wordt er verwezenlijkt met al dat geld?
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nu de beurzen reeds een paar dagen gezakt zijn, lijkt het me niet gek om wat te gaan kopen.
Vooral de wereldwijde (Industrial world) etf IWDA en aanverwante zijn goede alternatieven voor Staatsbons en termijnrekeningen.
Bang van de brokerskosten (makelaarskosten/transactiekosten)?
Stuur me een pb en ik geef u mijn petersschapslink voor 3md gratis brokerskosten (max 100€) bij Saxo.
Hun normale brokerskosten zijn trouwens ook erg laag (0,08%)
Enkel voor nieuwe Saxo-klanten.
Try it out!
Vooral de wereldwijde (Industrial world) etf IWDA en aanverwante zijn goede alternatieven voor Staatsbons en termijnrekeningen.
Stuur me een pb en ik geef u mijn petersschapslink voor 3md gratis brokerskosten (max 100€) bij Saxo.
Hun normale brokerskosten zijn trouwens ook erg laag (0,08%)
Enkel voor nieuwe Saxo-klanten.
Try it out!
IWDA een goed alternatief voor een risicoloze staatsbon of termijnrekeningspaarfreakje schreef: ↑8 september 2024, 23:00
Dat je komt bedelen voor wat gratis transactie tot daar aan toe maar doe dat niet met dergelijke uitspraken
-
- Hero Member
- Contacteer:
Elke bank die zich respecteert vermeldt bij hun termijnrekeningen (en bij alle vastrentende beleggingen) het risico op geldontwaarding.
Er is maar 1 middel waarmee je de geldontwaarding kunt proberen te counteren en dat is IWDA en aanverwanten (als je ze koopt tijdens correctieperiodes, zoals nu).
Uiteraard moeten mensen eerst 6 (tot 12 md) inkomen opzij zetten op een spaarrekening en daarvoor is het Franse systeem Livret A volgens mij het best geschikt.
De rest beleg je beter: in een eigen woonst en via IWDA.
Termijnrek op meer dan 1j, zijn in mijn ogen, niet productief; zomin als Staatsbons, kasbons, obligaties of Tak 21.
Tenminste als je niet blind bent voor de inflatie (gemiddeld 3% op lange termijn).
Dat gefoefel met de nulcoupons lijkt mij ook maar een tijdelijk achterpoortje.
Aan de lezer om te oordelen.
Er is maar 1 middel waarmee je de geldontwaarding kunt proberen te counteren en dat is IWDA en aanverwanten (als je ze koopt tijdens correctieperiodes, zoals nu).
Uiteraard moeten mensen eerst 6 (tot 12 md) inkomen opzij zetten op een spaarrekening en daarvoor is het Franse systeem Livret A volgens mij het best geschikt.
De rest beleg je beter: in een eigen woonst en via IWDA.
Termijnrek op meer dan 1j, zijn in mijn ogen, niet productief; zomin als Staatsbons, kasbons, obligaties of Tak 21.
Tenminste als je niet blind bent voor de inflatie (gemiddeld 3% op lange termijn).
Dat gefoefel met de nulcoupons lijkt mij ook maar een tijdelijk achterpoortje.
Aan de lezer om te oordelen.
Ik zal dat als lezer eens beoordelen
-Inflatie of geldontwaarding geldt voor iedere belegging en voor elke som geld
-termijn rekeningen en de eenjarige staatsbon zijn korte termijn met kapitaal en rendementsgarantie, IWDA en aandelen hebben dat niet en zijn niet geschikt voor wie op korte termijn kapitaal en wat rendement wil zeker stellen. Dus totaal geen alternatief, eerder het tegendeel, wie een etf koopt moet een veel langere horizon hebben en het risico op kapitaal verlies aanvaarden.
-Op korte termijn volstaan de huidige termijnrekeningen om de verwachtte inflatie te counteren, die zekerheid op korte termijn heb je hoegenaamd niet met IWDA
-Misschien moet B7 zijn IWDA cursussen nog eens herhalen want er is precies niet veel van blijven hangen
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Vreemd. Nog niet zo heel lang geleden stond de beurs op hetzelfde niveau en toen vond iedereen de beurs overgewaardeerd. Het verschil is enkel dat we vandaag van een hoger niveau wat naar beneden gekomen zijn en dat we toen een nieuwe ATH bereikten. Maar in essentie is er geen enkel verschil.spaarfreakje schreef: ↑9 september 2024, 08:49 Er is maar 1 middel waarmee je de geldontwaarding kunt proberen te counteren en dat is IWDA en aanverwanten (als je ze koopt tijdens correctieperiodes, zoals nu).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vermits algemeen erkend wordt dat de rentes gaan zakken, zal de beurs toch stijgen?
Overgewaardeerd zou intrinsiek kunnen maar dat is vastgoed ook en dat zal om een andere reden (schaarste) toch verder stijgen... tot men beslist om meer hoogbouw toe te laten, zelfs op villagrond...
Overgewaardeerd zou intrinsiek kunnen maar dat is vastgoed ook en dat zal om een andere reden (schaarste) toch verder stijgen... tot men beslist om meer hoogbouw toe te laten, zelfs op villagrond...
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Aangezien iedereen verwacht dat de rente gaat zakken, is de beurs reeds gestegen. Hetgeen iedereen verwacht zit al ingecalculeerd. Het enige dat nu nog kan verrassen is dat de rente toch niet zakt, of niet zo veel of niet zo snel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
we'll see...