Holdings
TIP
Re: Holdings
is de datum van die coupon trouwens al gekend?
zal niet voor november zijn aangezien dit nog moet goedgekeurd worden. Indien de koers wat herstelt kunnen particulieren dus mogelijks nog verkopen aan koersen vergelijkbaar met die van gisteren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als het aandeel verder onder 200 euro zou zakken, is het dan geen goed moment om aan te kopen voor mensen die nog niet aan het maximum bedrag van vrijstelling op het dividend zitten?
Dat hangt uitsluitend samen met de verdere koersontwikkeling, die onvoorspelbaar is.
Kereltje!
Laat ons wel wezen,D'ieteren is in mijn ogen één van de beste Belgische dividendaandelen.
Wie 5 jaar geleden instapte,heeft zijn inleg maal 4 !! gedaan.(ondanks rv op dividend)
Natuurlijk zijn er zaken om in de gaten te houden (schuldenlast,moeilijke automarkt) maar bij verdere verzwakking lijkt kopen,mij geen slechte beslissing.
Ter info/illustratie:
Tijdje terug, in mijn "speel-/zandbak", bij wijze van experiment beperkte positie genomen in D'ieteren.
- Maart 2021: 10 stuks gekocht à 80€
- September 2021: 10 stuks verkocht à 140€
- Oktober 2021: 13 stuks gekocht à 128€
Ontvangen netto dividend tot op vandaag 99.99€
Ik voel me er niet slecht bij en denk dat ik positie behoud en het op til zijnde dividend gewoon laat uitbetalen om er eens een pintje mee te gaan drinken.
Tijdje terug, in mijn "speel-/zandbak", bij wijze van experiment beperkte positie genomen in D'ieteren.
- Maart 2021: 10 stuks gekocht à 80€
- September 2021: 10 stuks verkocht à 140€
- Oktober 2021: 13 stuks gekocht à 128€
Ontvangen netto dividend tot op vandaag 99.99€
Ik voel me er niet slecht bij en denk dat ik positie behoud en het op til zijnde dividend gewoon laat uitbetalen om er eens een pintje mee te gaan drinken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben niet helemaal mee in het verhaal rond d'Ieteren (ik ben ook geen aandeelhouder).
***EDIT***
OK, De Standaard legt het uit, het is zoals ik dacht. Vooral heel bizar, maar bon.
***EDIT***
OK, De Standaard legt het uit, het is zoals ik dacht. Vooral heel bizar, maar bon.
Nicolas D’Ieteren haalt de cash voor het uitkopen van zijn neef en het verwerven van de alleencontrole over D’Ieteren bij de groep D’Ieteren zelf. De holding D’Ieteren gaat een speciaal dividend uitkeren van 4 miljard euro of 74 euro per aandeel. Nicolas D’Ieteren, die de helft van D’Ieteren zal bezitten, ontvangt de helft (2 miljard) en kan er zijn neef mee betalen.
en waarom is de kleine belegger de dupe bij D'Ieteren ?
is dat omdat we 74€ krijgen per aandeel en er 30% wegspoelt terwijl het aandeel op die dag wel 74€ zal zakken normaal ?
ik blijf zitten in ieder geval
is dat omdat we 74€ krijgen per aandeel en er 30% wegspoelt terwijl het aandeel op die dag wel 74€ zal zakken normaal ?
ik blijf zitten in ieder geval
Hoeveel krijg jij netto per aandeel fwybo? Tenzij je geen Roerende VHF moet betalen in een vennootschapsstructuur uiteraard.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Omdat het bedrijf in totaal net geen 5 miljard gaat lenen om dat dividend te betalen? En dat op een beurswaarde van dik 11 miljard.
Dat betekent niet dat D'Ieteren nu plots een slecht bedrijf is, maar het komt erop neer dat alle cash uit het bedrijf gehaald is en er miljarden aan schulden gemaakt worden om de eigenaar meer macht te geven. Goede bedrijfsvoering kan ik dat niet noemen...
De enige winnaar die ik zie is is Perier, en in mindere mate D'Ieteren zelf. De grote verliezer lijkt me toch de kleine aandeelhouder... De kleine aandeelhouder was gigantisch véél beter afgeweest als D'Ieteren het geld om Perier uit te kopen simpelweg geleend zou hebben.
dat begrijp ik maar puur financieel wanneer het dividend wordt uitbetaald en pak dat het aandeel zijn waarde behoudtJebus4life schreef: ↑10 september 2024, 20:46Omdat het bedrijf in totaal net geen 5 miljard gaat lenen om dat dividend te betalen? En dat op een beurswaarde van dik 11 miljard.
Dat betekent niet dat D'Ieteren nu plots een slecht bedrijf is, maar het komt erop neer dat alle cash uit het bedrijf gehaald is en er miljarden aan schulden gemaakt worden om de eigenaar meer macht te geven. Goede bedrijfsvoering kan ik dat niet noemen...
De enige winnaar die ik zie is is Perier, en in mindere mate D'Ieteren zelf. De grote verliezer lijkt me toch de kleine aandeelhouder... De kleine aandeelhouder was gigantisch véél beter afgeweest als D'Ieteren het geld om Perier uit te kopen simpelweg geleend zou hebben.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt volledig, eigenlijk een schande dat men openlijk zo'n constructie kan opzetten in zo'n groot bedrijf om een familielid uit te kopen ..Jebus4life schreef: ↑10 september 2024, 20:46Omdat het bedrijf in totaal net geen 5 miljard gaat lenen om dat dividend te betalen? En dat op een beurswaarde van dik 11 miljard.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben je zeker dat je het begrijpt? Jebus4life legt net uit waarom het een veel minder aantrekkelijk aandeel is geworden en je dus minder ‘garantie’ hebt dat het zijn waarde behoudt of groeit. Zijn waarde behoudt het overigens sowieso niet. Wanneer de coupon wordt geknipt gaat er een stuk vanaf.fwybo schreef: ↑10 september 2024, 20:50dat begrijp ik maar puur financieel wanneer het dividend wordt uitbetaald en pak dat het aandeel zijn waarde behoudtJebus4life schreef: ↑10 september 2024, 20:46
Omdat het bedrijf in totaal net geen 5 miljard gaat lenen om dat dividend te betalen? En dat op een beurswaarde van dik 11 miljard.
klopt maar hoeveel aandelen zie je niet dat na het knippen van de coupon het aandeel in de komende dagen herstelt en dan heb je toch mooi een superdividend ontvangen