Nieuwe Vlaamse regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Hier heeft Mahdi gelijk in:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar in zijn hardnekkig verzet tegen verplichte gemeentefusies en daardoor ook tegen de afschaffing van de provincies, heeft hij objectief gesproken volkomen ongelijk.
En toch had NVA daarop toegegeven.
Volgens mij gaat NVA stemmen verliezen op 13 oktober en dat zal hun eigen schuld zijn, ze bedriegen hun kiezers (niet in het minst ook op communautair vlak = déja vu gevoel).
En toch had NVA daarop toegegeven.
Volgens mij gaat NVA stemmen verliezen op 13 oktober en dat zal hun eigen schuld zijn, ze bedriegen hun kiezers (niet in het minst ook op communautair vlak = déja vu gevoel).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vermoed ook dat CD&V op zijn strepen staat puur omdat Vooruit ook deel uitmaakt van de formatie.
Na 13 oktober kan het best snel gaan hoor. Campagne moet niemand dan meer voeren.
Tenzij we weer belanden bij regeringen die 5 jaar campagne maken in de regering zelf
Na 13 oktober kan het best snel gaan hoor. Campagne moet niemand dan meer voeren.
Tenzij we weer belanden bij regeringen die 5 jaar campagne maken in de regering zelf
Sammy Mehdi heeft dat goed gedaan. Iedereen die de N-VA een stok in het wiel gooit is a friend of mine for the next 24 hours.
- Vincent2018
- Full Member
Vlaamse Belastingsregering heeft nog meer in petto : Vlaamse onderhandelaars richten hun pijlen op fiscale achterpoortjes https://www.tijd.be/netto/analyse/belas ... 65761.html
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Iemand een idee wat er beslist is over de renovatie verplichting?
Artikel op Tijd.be zit achter de paywall.
Artikel op Tijd.be zit achter de paywall.
"...
Wie vandaag een woning koopt, moet die binnen vijf jaar renoveren tot het epc-label D. Het komende decennium zou dat verstrengd worden, tot uiteindelijk label A vanaf 2040. De onderhandelaars hebben afgesproken dat het bevroren wordt op label D, vernam De Tijd van meerdere bronnen. Al is niet uitgesloten dat het tijdens de legislatuur weer strenger moet op aandringen van Europa.
..."
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 66294.html
Typisch geval van kortetermijn denken in onze politiek. Met de Europese regelgeving is dat dus de mensen blaasjes wijsmaken. De volgende regeringen zullen dan nog strengere maatregelen moeten nemen.
Goed dat het voorlopig bevroren wordt op D, in veel gevallen zal een A label met renovatie niet haalbaar of betaalbaar zijn, sommige huizen zou men beter slopen en heropbouwen, beter daarvoor een regeling uitwerken dan renovatie kosten op te dringen die uiteindelijk toch niet zullen volstaan.
Afbreken en nieuw bouwen zou veel vaker moeten gebeuren. Nu worden er zogezegd volledige renovaties gedaan. 90% daarvan is nog geen halve renovatie. Meestal worden enkel de zichtbare delen onder handen genomen. Half werk dus.
Hetzelfde geldt voor openbare werken: tunnels, bruggen, wegen, ... Die gaan de volgende jaren ook bij bosjes in duigen vallen.
Hetzelfde geldt voor openbare werken: tunnels, bruggen, wegen, ... Die gaan de volgende jaren ook bij bosjes in duigen vallen.
Lap en tap werk inderdaad. Typisch Belgisch zeker.
Een zogezegde volledige renovatie kost veel te veel en dikwijls is het na 10 jaar al achterhaald omdat inderdaad alleen de zichtbare gedeeltes worden aangepakt.
Een zogezegde volledige renovatie kost veel te veel en dikwijls is het na 10 jaar al achterhaald omdat inderdaad alleen de zichtbare gedeeltes worden aangepakt.
Mee eens. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, geldt in dit geval.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
"You'll own nothing and you"ll be happy ..."Vincent2018 schreef: ↑26 september 2024, 19:01 Vlaamse Belastingsregering heeft nog meer in petto : Vlaamse onderhandelaars richten hun pijlen op fiscale achterpoortjes https://www.tijd.be/netto/analyse/belas ... 65761.html
Is dat niet de leuze van de Communisten van de PVDA?
Die zijn toch tegen alle privé-bezit en wlllen dat alles naar de staat gaat.
Alleen zijn de mensen niet happy in een communistisch regime want tegelijkertijd is het ook een dictatoriaal regime waarbij geen ruimte is voor oppositie.
Kijk naar Cuba, China of recentelijk nog Venezuela. Allemaal regimes die op één of andere manier door de PVDA verheerlijkt worden ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja, kijk ...
Sommigen zoeken graag naar constructieve oplossingen, hoe moeilijk ook, sommigen gooien anderen graag stokken in de wielen.
Ik weet alvast tot welke groep ik het liefst behoor.
Die groep met voorstellen waar geen barst mee bleek aan te vangen en die kompleet naast hun doel schoten zeker he ?
En dan maar zichzelf op de borst kloppen van hoe goed bezig ze toch wel waren.
Als het mislukt steken we het wel op ne Waal !
En dan maar zichzelf op de borst kloppen van hoe goed bezig ze toch wel waren.
Als het mislukt steken we het wel op ne Waal !
Ik ook. Die waar geen blaas in zit uit Antwerpen. Of liever nog : in geen enkele.EarthNvstr1 schreef: ↑27 september 2024, 19:42Tja, kijk ...
Sommigen zoeken graag naar constructieve oplossingen, hoe moeilijk ook, sommigen gooien anderen graag stokken in de wielen.
Ik weet alvast tot welke groep ik het liefst behoor.