Holdings
TIP
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Is wel een klein verschil tussen een normaal dividend uitbetaald op de jaarwinst of een super dividend omwille van een rare constructie als in dit geval.
Make Spaargids " Great Again ! "
Analisten zijn nochtans redelijk positief. Of zijn jullie ook analisten ?
Fwybo, doe je het ervoor of wat? Hoe kan je het nu plezant vinden om 10% van uw belegging te zien verdampen? Omdat er dan euro’s op uw bankrekening bijkomen? Als dat uw doel is dan verkoop je best al uw aandelen. Veel euro’s op je bankrekening dan.
Paul D’Hoore zegt eens iets nuttig. “Laten we het zeggen zoals het is: het is niet om de belegger te plezieren dat dit gebeurt. De kas van het bedrijf wordt gebruikt om een interne familieregeling te treffen.”
En nog:
“Voor een kleine belegger in D’Ieteren zou het veel interessanter zijn als de tak van Nicolas D’Ieteren zijn geld bij de bank zou gaan lenen, in de plaats van de kas van het bedrijf te ‘plunderen’. Het bedrijf D’Ieteren zou dan het geld in kas houden en daarmee iets waardevols kunnen doen voor álle aandeelhouders, groot en klein. Zoals nóg een bedrijf aan hun investeringsportefeuille toevoegen.”
Heeft iemand het artikel hierover van paul d'hoore aub
Oo
Dierickx-Leys heeft zelfs een verkoopadvies gegeven nu, en dat gebeurt heeeel zelden dat zij zeggen om een aandeel te verkopen...
Meestal zeggen ze houden bij de minste twijfel
Laatst gewijzigd door Aerolla op 11 september 2024, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Begrijp ook niet dat er nog kleine aandeelhouders content zijn met deze constructie.
- veel meer schulden
- geen middelen meer om in opportuniteiten te investeren
- in plaats van een inkoopprogramma, krijgen we de komende 5 jaren verkoopdruk door een grote verkopende partij.
- kleine aandeelhouders betalen 30% RV op het dividend. Bij een structureel dividend bouw je dit in in jouw beleggingsthesis bij hun geldallocatie maar dergelijk scenario voorzie ik niet.
De risico's zijn nu dus veel groter dan ervoor, de opportuniteiten kleiner geworden. Als alles goed blijft lopen, is er geen probleem.
Conclusie: Voor de kleine aandeelhouders komen er enkel risico's bij en geen bijhorende positieve upside.
- veel meer schulden
- geen middelen meer om in opportuniteiten te investeren
- in plaats van een inkoopprogramma, krijgen we de komende 5 jaren verkoopdruk door een grote verkopende partij.
- kleine aandeelhouders betalen 30% RV op het dividend. Bij een structureel dividend bouw je dit in in jouw beleggingsthesis bij hun geldallocatie maar dergelijk scenario voorzie ik niet.
De risico's zijn nu dus veel groter dan ervoor, de opportuniteiten kleiner geworden. Als alles goed blijft lopen, is er geen probleem.
Conclusie: Voor de kleine aandeelhouders komen er enkel risico's bij en geen bijhorende positieve upside.
Er komen inderdaad wel wat extra risicos om de hoek kijken.
Mede door mijn zeer geringe betrokkenheid lig ik daar niet zo van wakker.
Bovendien handhaven Kepler Cheuvreux, KBC Securities en Degroof Petercam hun kopen advies met nog steeds een koersdoel tussen 250 en 280€.
Bovendien handhaven Kepler Cheuvreux, KBC Securities en Degroof Petercam hun kopen advies met nog steeds een koersdoel tussen 250 en 280€.
Na of voor die info geupdate?plemmens schreef: ↑11 september 2024, 10:15 Er komen inderdaad wel wat extra risicos om de hoek kijken.
Volgens mij ervoor...
Het is een regeling tussen Nicolas en diens neef, Olivier Périer. En de aandeelhouder betaalt deze regeling. Geniaal om dit te verbergen onder een dividend, verhuld als cadeau.
Kereltje!
Waarom denk je dat er kleine aandeelhouders content zijn?
Ik ben er ook zo een. Het is een s**t situatie, we worden geslachtofferd. Maar ondertussen moeten we leven met de situatie zoals die is. Ik had ook liever op 226€ verkocht dan ze nu nog hebben, maar die keuze ligt er niet meer. Dus we moeten het beste ervan maken.
'Vertrouwen in het management' is voor mij een heel belangrijke factor bij een investering in een holding, en dat heeft nu een serieuze deuk opgelopen. Dus ik denk dat de aandelen er op termijn wel uitgaan, maar ik zie het nog even aan.
Onze Paul spreekt van een "familie vete".
Daaronder versta ik ruzie,miserie,verschil van standpunten en mening.
Dat er nu 1 partij uitgekocht wordt ,kan voor het toekomstig beleid een plus zijn. De manier om een reuzendividend daarvoor te gebruiken is inderdaad niet positief voor de kleine belegger.
Daaronder versta ik ruzie,miserie,verschil van standpunten en mening.
Dat er nu 1 partij uitgekocht wordt ,kan voor het toekomstig beleid een plus zijn. De manier om een reuzendividend daarvoor te gebruiken is inderdaad niet positief voor de kleine belegger.
Bron: ABM Financial News B.V. op 10-09 om 14.39uAerolla schreef: ↑11 september 2024, 10:50Na of voor die info geupdate?plemmens schreef: ↑11 september 2024, 10:15 Er komen inderdaad wel wat extra risicos om de hoek kijken.
Volgens mij ervoor...
Is dat erna of ervoor?
Ze zeggen "handhaven", dan zou ik denken erna.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoe vaak heb jij al meegemaakt dat zo’n koersdoel binnen het jaar ook effectief wordt gehaald? Ik niet vaak, maar ik maak misschien gewoon slechte keuzes