Wat na staatsbon?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Wat na staatsbon?
Hier zijn inmiddels alle financiële handelingen gesteld. Om te antwoorden op de vraag wat na de staatsbon:
58% - - > tak 21
18% - - > termijnrekening 1 jaar
10% - - > paar individuele aandelen
7% - - > termijnrekening 5 jaar
7% - - > obligatie die binnen het jaar vervalt
Een aantal producten werden aangekocht voor vervaldag staatsbon. Waardoor tijdelijk minder meteen beschikbare middelen maar ook geen afsprakenstress + ik had verwacht dat er tegen september al renteverlagingen zouden zijn & verwachtte niet dat de bankenstrijd zo fel zou zijn (ING heeft iets in gang gestoken denk ik)
58% - - > tak 21
18% - - > termijnrekening 1 jaar
10% - - > paar individuele aandelen
7% - - > termijnrekening 5 jaar
7% - - > obligatie die binnen het jaar vervalt
Een aantal producten werden aangekocht voor vervaldag staatsbon. Waardoor tijdelijk minder meteen beschikbare middelen maar ook geen afsprakenstress + ik had verwacht dat er tegen september al renteverlagingen zouden zijn & verwachtte niet dat de bankenstrijd zo fel zou zijn (ING heeft iets in gang gestoken denk ik)
Actie aan 3,20% bij Ethias is reeds afgelopen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Amai van 3,2 naar 2,75%...ben ik blij dat ik deze zomer niet getwijfeld heb...
Ikke afgelopen vrijdag nog net op tijd op afspraak kunnen gaan dan. Chance.
we zullen zien, ik heb vandaag een afspraak. Of die 3,2 % nog geldt. Anders is het patronale.....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik wou vooral schetsen hoe ik het aanpakt. Nl. binnen de categorie vaste looptijd/vast rendement proberen spreiden in producttype & looptijden (maar met overgewicht voor de langere looptijden). Met daarnaast ook een beperkte toevoeging van producten die meer risico dragen. Welke producten het exact zijn is m.i. minder interessant. Ik kijk regelmatig wat er aangeboden wordt, aan welke voorwaarden en dan teken ik in op het - voor mij, binnen mijn totaalportefeuille op dat moment - meest interessante aanbod. Ik zocht - bij wijze van spreken - al in sept. '23 naar mogelijkheden voor wat na de staatsbon. In juni zag ik het aanbod van Ethias verschijnen. Meerwaarde van spaargids.be is voor mij oa dat mensen elkaar laten kennismaken met verschillende producten en erna voor zichzelf de oefening maken of het in hun situatie daadwerkelijk interessant is, de moeite loont om te verkennen ect. Soms krijgen we hier - naar mijn aanvoelen - discussies waarbij gesteld wordt dat een bepaald product beter is dan een ander. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik over onvoldoende kennis beschik om 1 product aan te prijzen. In die zin is spreiding, voor mij een antwoord op onkunde (en een mogelijkheid om diverse zaken te verkennen)
Bij deze kan ik bevestigen dat al wie een afspraak maakte voor dinsdag jl nog de oude interest zijnde 3,2% nog krijgt.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
3.2% bruto op 9 jaar? Bij de Sossenbank/verzekeraar? Ik ben ook blij voor Ethias
Bescheiden succes van de "nieuwe bonbon"... 404 Miljoen; verwacht werd 4 miljard; miljaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat 'geniale' plan van die 'geniale' Van Peet was dus geen lang leven beschoren
Nee, nu zullen ze wel proberen het via belasting en boetes binnen te halen. En ze sparen natuurlijk rente uit zo.spaarfreakje schreef: ↑17 september 2024, 18:06 Dat 'geniale' plan van die 'geniale' Van Peet was dus geen lang leven beschoren