Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
... en na de dalende rentes, gaan de rentes nog verder dalen? En wat doen dan de beurzen? PS "Je zou kiezen..." dus jij hebt helemaal niet belegd en ijlt maar?
begin deze week voor 50K€ (49270 betaald) belegd in DE0001141810 - "Germany EUR 0% 11/04/2025"
Nu zie ik vandaag in mijn bolero dat die op -118,50€ staat.
Komt dit door de renteverlaging?
ga ik dan 11/04 50.000 - 118,50 terugkrijgen?
Nu zie ik vandaag in mijn bolero dat die op -118,50€ staat.
Komt dit door de renteverlaging?
ga ik dan 11/04 50.000 - 118,50 terugkrijgen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, tuurlijk niet. Je krijgt 50000€ als je hem tot einde looptijd gaat aanhouden.
Die -118,5€ die je ziet staan zijn is:
- mogelijke koersschommeling
- allicht voornamelijk makelaarskosten
Bolero geeft de actuele schommeling weer van je aankoop. Maar deze weergave is zelden accuraat bij obligaties. Niet teveel aandacht aan geven dus. Straks krijg je gewoon je 50k op je rekening gestort ( Geen RV, geen TOB, geen makelaarskost.)
- mogelijke koersschommeling
- allicht voornamelijk makelaarskosten
Bolero geeft de actuele schommeling weer van je aankoop. Maar deze weergave is zelden accuraat bij obligaties. Niet teveel aandacht aan geven dus. Straks krijg je gewoon je 50k op je rekening gestort ( Geen RV, geen TOB, geen makelaarskost.)
Nog een geluk dat er niks meer af gaat, anders was het wel een heel povere belegging, 1,48% op 7 maand (2,54% geanualiseerd) er waren betere termijnrekening op een half jaar, zelfs 2,66% of 2,52% netto op een jaar.
Mss is er wel een andere reden om precies je 50k voor 7 maanden te beleggen. Babsana kan ons allicht meer vertellen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je eerst iets koopt en dan pas vragen stelt, ben ik ook benieuwd naar de uitleg...
Obligaties schommelen dagelijks, korte termijn obligaties zoals deze zijn niet volatiel.
Gewoon bijhouden tot vervaldag 11/04/2025 en verder niet naar kijken.
Heeft er al eens iemand van zijn bank c.q. broker (KBC, de Giro, Saxo etc.) al eens een lijstje gehad over welke Europese staatsobligaties nu eigenlijk geen T.O.B. wordt geheven?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Bij Degiro zijn ze het nog steeds aan het onderzoeken.
Een tijdelijk oplossing is beurstaks in eigen beheer doen.Op dit moment doet onze desbetreffende afdeling nog nader onderzoek naar de ingehouden Belgische taks op beursverrichting voor obligaties.
Ja, dat doe ik ook. Ik vraag me alleen af welke ik veilig kan kopen buiten de Duitse en Franse.
Idd, heb een klacht lopen tegen DeGiro omdat ze TOB hadden aangerekend op een Duitse staatsobligatie.
Momenteel nog "in onderzoek", zou binnen dit en 4 weken meer weten.
Ten onrechte aangerekende beurstaks bij aan/verkoop van Nederlandse, Duitse, Franse overheidsobligaties op sec. markt :
Een tweetaI maanden geleden kreeg ik van Bolero een "standaardantwoord" dat ze de terugbetaling "on hold" hadden gezet tot ze meer duidelijkheid hadden verkregen van de overheid. Ik dacht dat wetgeving al zeer duidelijk was aangezien ze de taks momenteel zelf ook niet meer aanrekenen.. Intussen niets meer van gehoord.
Een tweetaI maanden geleden kreeg ik van Bolero een "standaardantwoord" dat ze de terugbetaling "on hold" hadden gezet tot ze meer duidelijkheid hadden verkregen van de overheid. Ik dacht dat wetgeving al zeer duidelijk was aangezien ze de taks momenteel zelf ook niet meer aanrekenen.. Intussen niets meer van gehoord.
Bij Bolero hebben ze mij die verkeerd aangerekende TOB op Franse en Duitse staatsobligaties terugbetaald. Opnieuw mailen / bellen naar hen.pereboom schreef: ↑27 september 2024, 19:13 Ten onrechte aangerekende beurstaks bij aan/verkoop van Nederlandse, Duitse, Franse overheidsobligaties op sec. markt :
Valt ook weinig over te discussiëren.
Artikel 126^1, Wetboek Diverse Rechten en Taksen
Zijn van de taks vrijgesteld:
6° de verrichtingen met als voorwerp schatkistcertificaten of lineaire obligaties uitgegeven door de Belgische Staat of met als voorwerp de schatkistcertificaten of obligaties analoog aan de Belgische lineaire obligaties, uitgegeven door een lidstaat van de Europees Economische Ruimte.
Artikel 126^1, Wetboek Diverse Rechten en Taksen
Zijn van de taks vrijgesteld:
6° de verrichtingen met als voorwerp schatkistcertificaten of lineaire obligaties uitgegeven door de Belgische Staat of met als voorwerp de schatkistcertificaten of obligaties analoog aan de Belgische lineaire obligaties, uitgegeven door een lidstaat van de Europees Economische Ruimte.