Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
15j geleden zat brederode nog hoofdzakelijk in banken.
""Het voorbije boekjaar verschrompelde de waarde van de effectenportefeuille, die 92 procent van de totale activa bedraagt, van 932 miljoen euro tot 354,2 miljoen euro. ""
Ackermans & van Haaren heeft zijn hoogste koers ooit bereikt. Dat is van januari 2022 geleden.
- MeneerParmentier
- Jr. Member
- Contacteer:
Vandaag een stevige aankooporder gedaan voor Berkshire B. Ik houd er van dat deze holding een stevige cashpositie bezit (waarop ze een mooie return krijgen). Op die manier hoef ik dat niet te doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
wat is de huidige korting?Kempen123 schreef: ↑9 februari 2024, 14:10 Ik houd een spreadsheetje bij over Peugeot Invest. Daaruit blijkt dat er vandaag 63% korting is.
Peugeot invest noteert 99-100€ en heeft per aandeel alleen al 155€ aan aandelen Stellantis. En dan nog 115 Euro per aandeel aan andere bezittingen.
Dit is echt wel het koopje van het jaar. Een korting voor een holding is OK, zelfs een grote korting in sommige omstandigheden. Maar 63% korting is echt te veel.
(zelfs als de korting terugloopt van 63% naar bijvoorbeeld 54%, wat nog steeds idioot hoog is historisch gezien (40-45% is normaal voor Peugeot invest), heb je al 25% winst zonder dat er ook maar iets met de onderliggende waarden gebeurt).
Het is dat ik er al tot over mijn limiet inzit, anders zou ik bijkopen.
Ik adviseer om niet meer aandacht aan de korting te verlenen dan het verdient. In het gegeven voorbeeld wordt er geinvesteerd in de automobielindustrie. Zelfs met een teruglopende korting kunnen de onderliggende waarden zorgen voor een nettoverlies.
Kereltje!
Volgens mijn berekeningen 62%. Maar wat maakt het uit, ik zit erin voor de lange termijn.doorwinterd schreef: ↑18 september 2024, 14:18wat is de huidige korting?Kempen123 schreef: ↑9 februari 2024, 14:10 Ik houd een spreadsheetje bij over Peugeot Invest. Daaruit blijkt dat er vandaag 63% korting is.
Peugeot invest noteert 99-100€ en heeft per aandeel alleen al 155€ aan aandelen Stellantis. En dan nog 115 Euro per aandeel aan andere bezittingen.
Dit is echt wel het koopje van het jaar. Een korting voor een holding is OK, zelfs een grote korting in sommige omstandigheden. Maar 63% korting is echt te veel.
(zelfs als de korting terugloopt van 63% naar bijvoorbeeld 54%, wat nog steeds idioot hoog is historisch gezien (40-45% is normaal voor Peugeot invest), heb je al 25% winst zonder dat er ook maar iets met de onderliggende waarden gebeurt).
Het is dat ik er al tot over mijn limiet inzit, anders zou ik bijkopen.
Da's een mooie. Je moet aan niets in het leven meer aandacht geven dan het verdient.
Je hebt natuurlijk gelijk met de onderliggende waarden, en zeker in dit geval, de autoindustrie is momenteel niet populair.
Maar ik houd me daar niet mee bezig. Die onzekerheid/onpopulairheid van de autoindustrie zit namelijk al 100% verwerkt in de koers van de onderiggende waarde.
Het is dan onterecht (en daarom een marktinefficientie/opportuniteit) om die onzekerheid/onpopulairheid nogmaals door te rekenen in de holding. Een holding kan om vele goede redenen een korting hebben, maar de verwachtingen van de onderliggende waarden is er daar NIET een van. Die verwachtingen hebben natuurlijk wel invloed op de koers van de holding en de toekomstverwachtingen van de holding, maar logischerwijs niet op de korting.
Even over Dieteren : Als Olivier Périer nog een belang heeft van 10,6% begrijp ik niet dat dit aandeel nu nog altijd op dit niveau zit ...Er zit dus altijd een grote verkoper op de loer die bij iedere koersstijging zijn zakken zal legen en in het beste geval het aandeel zal laten stagneren, waarom zou je hier nog inzitten ?
Périer heeft 5 jaar de tijd om zijn aandelen te verkopen en heeft er zelf geen belang bij dat de koers zakt. Zoveel koersdruk gaan die Périer aandelen dus niet veroorzaken, het is zelfs niet noodzakelijk dat hij op de beurs verkoopt, kan net zo goed dat het ganse pakket wordt overgenomen buiten de beurs om. Dit is nog de minste reden waarom je dit aandeel zou mijden, de toename van schuld op Belron, het handelen in eigenbelang van de meerderheidsaandeelhouder en de 30%RV op het met schuld gefinancierde superdividend wegen veel zwaarder.Danyvp schreef: ↑19 september 2024, 09:26 Even over Dieteren : Als Olivier Périer nog een belang heeft van 10,6% begrijp ik niet dat dit aandeel nu nog altijd op dit niveau zit ...Er zit dus altijd een grote verkoper op de loer die bij iedere koersstijging zijn zakken zal legen en in het beste geval het aandeel zal laten stagneren, waarom zou je hier nog inzitten ?
De korting varieert over de tijd, in relatief significante mate. Uitzonderlijke omstandigheden daargelaten, fluctueert de korting echter meestal langzaam. Of je dat volatiel wilt noemen is een kwestie van smaak, ik vind van niet.
Wat zijn 'betere picks'? Ik vind Stellantis al niet duur op zich, en via Peugeot Invest koop je het ook nog eens een keer voor minder dan de helft.
Een hoge korting is juist goed: dan krijg je veel onderliggende waarde, voor weinig geld. Natuurlijk moet je je altijd afvragen: waarom is die korting zo hoog, is daar misschien een reden voor. Bij Peugeot Invest is die er wel. (hoewel, 62% korting is wel heel veel, IMHO)
Heeft iemand een idee van de huidige discount Tubize?
Ondertussen mijn grootste positie, denk aan afbouwen, maar doe het niet bij hoge discounts....
Ondertussen mijn grootste positie, denk aan afbouwen, maar doe het niet bij hoge discounts....
https://spaarvarkens.be/korting-monoholdings
Als niemand een pasklaar antwoord heeft, zo kan je het zelf berekenen.
Als niemand een pasklaar antwoord heeft, zo kan je het zelf berekenen.
-
- Sr. Member
- Contacteer: