Obligatie ETF's?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Obligatie ETF's?
Waarschijnlijk Bruto zonder kosten, met de best mogelijke koers genomen om klanten te overhalen een transactie te doen?
Doet er niet echt toe, volg niet blindelings je broker.
Doet er niet echt toe, volg niet blindelings je broker.
Ik heb een erfenis gedaan en zou wat willen investeren ook met een deel meer veiligheid dan de aandelen en ETFs waar ik ook mee bezig ben.
2,65% ofte 149 euro met 10.000 eur op 208 dagen, is dat ok als rendement in dit obligatie-milieu? Lijkt me zelfde te zijn als KBC zijn termijnrekening (maar wil er niet speciaal klant voor worden).
2,65% ofte 149 euro met 10.000 eur op 208 dagen, is dat ok als rendement in dit obligatie-milieu? Lijkt me zelfde te zijn als KBC zijn termijnrekening (maar wil er niet speciaal klant voor worden).
Wanneer je kiest voor een kortlopende AAA-nulcoupon, weet je dat je niet veel rendement moet verwachten.
Termijnrekeningen hebben normaal gezien een nog lager rendement wegens 30%RV.
Termijnrekeningen hebben normaal gezien een nog lager rendement wegens 30%RV.
Die kost van 0,12% valt weg als je een account opent bij SaxoBank via een referral link.
Daarmee krijg je € 100 gratis transactietegoed.
Stuur mij gerust een bericht, dan bezorg ik de referral link.
Bedankt, maar ik ben al lid met zo een link en dus die 100 EUR.
Ik heb al ASML en CSSPX (ETF S&P 500) gekocht en dat marcheert goed moet ik zeggen...vind het pc-platform ook aangenaam en beter dan degiro en bolero vind ik...
Ik vind die opbrengst van 2,65% (met kosten ok en zonder voor mij als) toch wat mager...ik zou toch iets meer willen en ga eens wat rond zoeken en de posting nulobligaties hier wat opvolgen...ben toch bereid om ietske meer risico te nemen denk ik maar wil daarin ook niet overdrijven natuurlijk...
Mocht je iets op oog hebben/of raad? Ik wil op korte/middellange termijn mijn erfenis voor een deel ergens in investeren
Ik heb al ASML en CSSPX (ETF S&P 500) gekocht en dat marcheert goed moet ik zeggen...vind het pc-platform ook aangenaam en beter dan degiro en bolero vind ik...
Ik vind die opbrengst van 2,65% (met kosten ok en zonder voor mij als) toch wat mager...ik zou toch iets meer willen en ga eens wat rond zoeken en de posting nulobligaties hier wat opvolgen...ben toch bereid om ietske meer risico te nemen denk ik maar wil daarin ook niet overdrijven natuurlijk...
Mocht je iets op oog hebben/of raad? Ik wil op korte/middellange termijn mijn erfenis voor een deel ergens in investeren
ES0000012K38 - Kingdom of Spain 0% 31 May 2025CaesarDL schreef: ↑16 september 2024, 10:52 Bedankt, maar ik ben al lid met zo een link en dus die 100 EUR.
Ik begrijp niet goed waarom je het geërfde geld op korte termijn wil beleggen. Bij kortlopende obligaties gaat ge elk jaar moeten herbeleggen, en het ziet er naar uit dat de opbrengsten uit obligaties de volgende jaren gaan dalen.
AAA's hebben jarenlang amper 2% ( zelfs minder) opgebracht, daar lijkt het terug naartoe te gaan. Geen glazen bol hier, gewoon de marktvooruitzichten van vandaag.
AAA's hebben jarenlang amper 2% ( zelfs minder) opgebracht, daar lijkt het terug naartoe te gaan. Geen glazen bol hier, gewoon de marktvooruitzichten van vandaag.
2,78% met kosten saxo zonder tob
heb daarnet gebeld met mijn adviseur bij fortis en verteld dat er een serieuze som bijkomt en dat ik helemaal niet content ben van de opbrengsten van de producten van fortis...blabla willen bank niet in gevaar brengen enz...maar goed dan kwam ze met het volgende
callable 4% cumulative 2031 met dus een jaarlijkse coupon van 4% bruto 2,8% netto zonder in of uitstapkosten behalve als je zelf vroeger uitstapt dan 0,5%.
ze zegt dat het 99% zeker is; dat de bank dit al na 1 jaar gaat terugroepen.
is dat iets als klant van fortis iets gunstigs om in te beleggen?
Ah, ge hebt een adviseur bij Fortis? Dan hebt ge ons toch niet (meer) nodig?
Lol...ze kan nog geen 1% van wat jullie kunnen...
en serieus, ik vertrouw die voor geen haar..ze wou me een tijdje geleden fondsen aannaaien met 3 en meer % kosten..pfff...heb haar uitgelegd dat die tijd voor mij voorbij is en dat ze maar eens het fenomeen etf moet bestuderen...ze was nie content...
maar toch graag jullie advies over
callable 4% cumulative 2031 met dus een jaarlijkse coupon van 4% bruto 2,8% netto zonder in of uitstapkosten behalve als je zelf vroeger uitstapt dan 0,5%.
Lees de commentaren op dit fen andere fora ivm dit product.CaesarDL schreef: ↑16 september 2024, 13:22 maar toch graag jullie advies over
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zou mij niet comfortabel voelen met mijn geld uit te lenen aan BNP Paribas Fortis.CaesarDL schreef: ↑16 september 2024, 13:22Lol...ze kan nog geen 1% van wat jullie kunnen...
en serieus, ik vertrouw die voor geen haar..ze wou me een tijdje geleden fondsen aannaaien met 3 en meer % kosten..pfff...heb haar uitgelegd dat die tijd voor mij voorbij is en dat ze maar eens het fenomeen etf moet bestuderen...ze was nie content...
maar toch graag jullie advies over
Dan neem ik wel een iets lagere yield via Duitse of Franse staatsobligaties.
+ uw investering in S&P 500 vind ik ook riskant, je koopt aan een P/E ratio van 35..