De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
(Bloomberg) - Het Amerikaanse ministerie van Justitie stuurde dagvaardingen naar Nvidia Corp. en andere bedrijven omdat het bewijs zoekt dat de chipmaker de antitrustwetten heeft geschonden, een escalatie van zijn onderzoek naar de dominante leverancier van AI-processors.
De DOJ, die eerder vragenlijsten aan bedrijven had bezorgd, stuurt nu juridisch bindende verzoeken die ontvangers verplichten om informatie te verstrekken, volgens mensen die bekend zijn met het onderzoek. Dat brengt de regering een stap dichter bij het lanceren van een formele klacht.
Vanochtend De Tijd gelezen met een zure smaak - mijn oud-werkgever Tupperware "files for bankruptcy".
Ook al ben ik daar al 15 jaar geleden vertrokken na 7 jaar dienst omdat ik het totale mismanagement (GIGANTISCHE graaicultuur, het bedrijf leegplunderen, 'jeuj, iedereen is Director of Vice President, zuipen') & intussen aankoop - waar ik werkte - onder druk zette voor cheap / cheaper / cheapest / even more cheap / even more cheaper niet langer kon aanzien ben ik er vertrokken.
De excellente kwaliteit die het vroeger had, ging steeds meer bergafwaarts, maar de prijzen bleven onveranderd hoog en de bonussen & gratis opties voor het leger van de letterlijk honderden (!) Vice Presidents gingen door het dak. Tot de wal het schip keerde een paar jaar geleden en de collapse begon (aandeel /200 om maar iets te noemen).
Erg jammer voor de fijne collega's waarmee ik met veel plezier heb samengewerkt, ik voel met hen mee & hoop dat ze een goed sociaal plan krijgen en snel een nieuwe baan!
Ook al ben ik daar al 15 jaar geleden vertrokken na 7 jaar dienst omdat ik het totale mismanagement (GIGANTISCHE graaicultuur, het bedrijf leegplunderen, 'jeuj, iedereen is Director of Vice President, zuipen') & intussen aankoop - waar ik werkte - onder druk zette voor cheap / cheaper / cheapest / even more cheap / even more cheaper niet langer kon aanzien ben ik er vertrokken.
De excellente kwaliteit die het vroeger had, ging steeds meer bergafwaarts, maar de prijzen bleven onveranderd hoog en de bonussen & gratis opties voor het leger van de letterlijk honderden (!) Vice Presidents gingen door het dak. Tot de wal het schip keerde een paar jaar geleden en de collapse begon (aandeel /200 om maar iets te noemen).
Erg jammer voor de fijne collega's waarmee ik met veel plezier heb samengewerkt, ik voel met hen mee & hoop dat ze een goed sociaal plan krijgen en snel een nieuwe baan!
Laat nog maar eens zien tot wat mismanagement in staat is.VTEC schreef: ↑17 september 2024, 19:41 Vanochtend De Tijd gelezen met een zure smaak - mijn oud-werkgever Tupperware "files for bankruptcy".
Ook al ben ik daar al 15 jaar geleden vertrokken na 7 jaar dienst omdat ik het totale mismanagement (GIGANTISCHE graaicultuur, het bedrijf leegplunderen, 'jeuj, iedereen is Director of Vice President, zuipen') & intussen aankoop - waar ik werkte - onder druk zette voor cheap / cheaper / cheapest / even more cheap / even more cheaper niet langer kon
Doet me een beetje aan het vroegere Nyrstar terugdenken en vandaag aan Umicore.
Een ziekte van veel mature bedrijven, een steeds groeiend en vast geroest management, reageren niet of veel te laat op wijzigende situaties en vallen dan maar terug op besparingen op de werkvloer terwijl hun lamlendig leger telkens buiten schot blijft.VTEC schreef: ↑17 september 2024, 19:41
Tja, als aankoper heb je natuurlijk veel info aangaande prijzen en kosten. Een Tup potje dat laat ons zeggen 40€ kost, kost om te maken all in (labor, grondstoffen, extern gekochte componenten, alle afschrijvingen, de overhead van de fabriek waar het gemaakt wordt) zegge en schrijve 4-5€..
Van die 40€ retailprijs is uiteraard ca. 8€ BTW. De delta van 28€ ging op aan de algemene overhead, de marketing, het Mexicaans leger van sales persons, area sales managers, country sales manger, country VP, country senior VP en noem het allemaal maar op. Ik kan een boek schrijven over hoe het geld niet over de balk werd gegooid maar gewoon gekieperd.
Al bij al ben ik verbaasd dat het nog zo lang heeft geduurd, maar het is en blijft vooral een triest verhaal voor de medewerkers op de vloer. En niet te vergeten een belangrijke werkgever in de Aalsterse regio. Hopelijk komt er een doorstart en wordt er schoon schip gemaakt.
Van die 40€ retailprijs is uiteraard ca. 8€ BTW. De delta van 28€ ging op aan de algemene overhead, de marketing, het Mexicaans leger van sales persons, area sales managers, country sales manger, country VP, country senior VP en noem het allemaal maar op. Ik kan een boek schrijven over hoe het geld niet over de balk werd gegooid maar gewoon gekieperd.
Al bij al ben ik verbaasd dat het nog zo lang heeft geduurd, maar het is en blijft vooral een triest verhaal voor de medewerkers op de vloer. En niet te vergeten een belangrijke werkgever in de Aalsterse regio. Hopelijk komt er een doorstart en wordt er schoon schip gemaakt.
Het is meer een relic of the past, wat overbodig geraakt, zoals vele bedrijven. Vooral de sales methode was misschien ooit lang geleden een goed idee, maar in de periode van youtube/facebook/instagram en tiktok gedoemd om te falen. Ze hebben daar niet goed op ingespeeld. Dat zogenaamde graaien dat is in 80+% van de bedrijven, dus dat maakt het niet de uitzondering.
Geen enkele onderneming blijft eeuwig bestaan. Van zodra een onderneming een gevestigde waarde is, treedt er een vorm van zelfgenoegzaamheid en zelfs arrogantie in. In veel gevallen ziet men echter op tijd in dat de strategie moet bijgestuurd worden en vindt men de moed om de moeilijke beslissingen die nodig zijn eindelijk te nemen.
Dat is hier duidelijk niet gebeurd. En dat is jammer, in eerste instantie voor de werknemers.
Dat is hier duidelijk niet gebeurd. En dat is jammer, in eerste instantie voor de werknemers.
Kereltje!
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is absurd dat ze enerzijds zulke mooie website hebben, maar het anderzijds niet mogelijk maken om hun producten online te bestellen. Dan word je verplicht om naar pakweg Bol.com te gaan waar je de producten kan kopen maar onmiddellijk ook alternatieven te zien krijgt voor een fractie van de prijs...
Da's gewoon slecht beleid van een verouderd management.
Da's gewoon slecht beleid van een verouderd management.
Ik denk dat hier zowel on- als offline hebben bijgedragen tot het verval. Ketens zoals Ikea, Action, Jysk enzovoort staan ook op het speelveld.
Kereltje!
Re:
Toen ik met de heer Ballmer sprak leek hij zich van geen kwaad bewust omtrent de snelle ontwikkelingen op het vlak van zaktelefoons. Zijn inzicht kwam er pas vele jaren later. MSFT had genoeg financiele middelen om zich het mismanagement te kunnen veroorloven en greep tijdig in door de edele heer Ballmer aan de deur te zetten.
Bij Nike heeft men zich niet gerealiseerd wat de gevolgen hadden kunnen zijn van het terugtrekken uit de retail. De winkelruimte die vrijkwam doordat er geen Nike's meer werden geleverd, werd snel gevuld door Under Armour, Adidas, Puma, Hoka, Salomon en diverse kleinere merken. Met verlies van marktaandeel tot gevolg. De CEO overschatte de sterkte van de merknaam.
Kereltje!
Exact, en nu hebben ze bij Nike nog een belasting- douaneclaim van 1,5mrd € aan hun broek voor de site in Laakdal. (Iets met transfer pricing tussen business units).
Ik denk dat het legal department en een legertje topconsultants daar momenteel overuren draaien...
Ik denk dat het legal department en een legertje topconsultants daar momenteel overuren draaien...
LVMH duikt onder de 600 euro. Staat aan een korting van 20% t.o.v. jaat terug. Ik heb gisteren nog een pakketje bijgekocht.
Luxe was erg overgewaardeerd. Men dacht dat deze ondernemingen een eindeloze prijszettingsmacht hadden, tot men vaststelde dat de vraag naar luxe (voornamelijk in het Chinese land) afnam. Een inherent probleem met luxe is dat je de prijzen nooit meer kunt verlagen. Luxe mag immers niet gebradeerd worden, of het verliest zijn statuut als luxe.
Luxueus is het nieuwe vulgair.
Kereltje!