e-depo rekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: e-depo rekening
Nog een vraagje. Bij het afsluiten van het dossier zie ik de verdiende rente staan. Is dat het bedrag dat op mijn rekening komt of moet daar nog 30% vanaf? (Netto of bruto bedrag bedoel ik.)
Je kunt toch nog wel een beetje rekenen neem ik aan.MountainTop schreef: ↑3 september 2024, 10:57 Nog een vraagje. Bij het afsluiten van het dossier zie ik de verdiende rente staan. Is dat het bedrag dat op mijn rekening komt of moet daar nog 30% vanaf? (Netto of bruto bedrag bedoel ik.)
dat is het netto bedrag, de 30% RV is dus al in mindering gebrachtMountainTop schreef: ↑3 september 2024, 10:57 Nog een vraagje. Bij het afsluiten van het dossier zie ik de verdiende rente staan. Is dat het bedrag dat op mijn rekening komt of moet daar nog 30% vanaf? (Netto of bruto bedrag bedoel ik.)
het gras is altijd groener aan de overkant
-
- Full Member
- Contacteer:
Perfect. Dank u @Kweeni.
-
- Newbie
- Contacteer:
Iemand een idee hoe je enkel de interesten opvraagt.
Bij mij blijft er € 0 als beschikbare interesten staan. Wanneer ik op het "i" (informatie) icoontje klik, krijg ik wel te zien hoeveel interesten ik krijg bij afsluiten dossier.
Hoe vraag ik louter de interesten op? Als ik het volledige dossier afsluit, moet ik immers weer een jaar wachten vooraleer het geplaatste kapitaal in aanmerking komt voor interesten.
Bij mij blijft er € 0 als beschikbare interesten staan. Wanneer ik op het "i" (informatie) icoontje klik, krijg ik wel te zien hoeveel interesten ik krijg bij afsluiten dossier.
Hoe vraag ik louter de interesten op? Als ik het volledige dossier afsluit, moet ik immers weer een jaar wachten vooraleer het geplaatste kapitaal in aanmerking komt voor interesten.
Wacht tot 2 januari?
Waarschijnlijk ingetekend na 1 januari 2023?
Waarschijnlijk ingetekend na 1 januari 2023?
Intresten kan je alleen opvragen in januari. Bij afsluiten krijg je ook de intresten mee, toch als je dossier minstens 1 jaar oud is en per volledige extra maand.TheFourHorsemen schreef: ↑13 september 2024, 11:18 Iemand een idee hoe je enkel de interesten opvraagt.
Je gaat naar beschikbare acties, kies voor terugbetaling vragen en in het daaropvolgende scherm kan je of het volledige dossier afsluiten (kapitaal + interesten) of een deel kapitaal opvragen of een bedrag aan interesten opvragen. Succes! Dit hoeft niet noodzakelijk in januari te zijn. Het kan ook in een andere maand.
Als daar bij jou nog intresten opvraagbaar zijn, ben je zo dom geweest om die niet op te vragen in januari en heb je de overheid een renteloos cadeau gedaan, intresten zijn namelijk niet kapitaliserendDieteren schreef: ↑19 september 2024, 08:26 Je gaat naar beschikbare acties, kies voor terugbetaling vragen en in het daaropvolgende scherm kan je of het volledige dossier afsluiten (kapitaal + interesten) of een deel kapitaal opvragen of een bedrag aan interesten opvragen. Succes! Dit hoeft niet noodzakelijk in januari te zijn. Het kan ook in een andere maand.
Zoals anderen al schreven wordt de opgebouwde intrest eenmalig in januari beschikbaar gesteld. Wil je bv de intrest van de afgelopen 8 maand, dan zul je het volledige dossier moeten afsluiten.
Als vraagsteller zijn/haar interesten heeft opgebouwd, ze - om gelijk welke reden - nog niet eerder opvroeg (ik laat in het midden of dit al dan niet dom is, ze kapitaliseren inderdaad niet) en deze alsnog wil opvragen dan kan dat nu nog. Als er al een opvraging plaatsvond (maar ik zie niet in waarom vraagsteller hier de vraag dan nog zou stellen) en je wil de interest voor de voorbije 8 maanden opvragen dan moet je inderdaad alles afsluiten (of wachten tot januari).
Misschien eens lezen en begrijpen wat de vraagsteller schreef?Dieteren schreef: ↑19 september 2024, 09:16 Als vraagsteller zijn/haar interesten heeft opgebouwd, ze - om gelijk welke reden - nog niet eerder opvroeg (ik laat in het midden of dit al dan niet dom is, ze kapitaliseren inderdaad niet) en deze alsnog wil opvragen dan kan dat nu nog. Als er al een opvraging plaatsvond (maar ik zie niet in waarom vraagsteller hier de vraag dan nog zou stellen) en je wil de interest voor de voorbije 8 maanden opvragen dan moet je inderdaad alles afsluiten (of wachten tot januari).
Bedankt voor de fijne suggestie Vortex. Als ze niet beschikbaar zijn, zijn ze niet beschikbaar. Ik wou vooral brengen dat ze - eens beschikbaar - op gelijk welk moment opvraagbaar zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb dinsdag avond een gedeeltelijke opvraging gedaan. Geen mail van gehad tot op heden. Kan op dit moment niet kijken want geraak even niet binnen, maar hoveel dagen duurt het gemiddeld eer het geld terug op je tegenrekening staat?
Mijn ervaring. Tot 4 werkdagen
En intresten stonden er 1 dag vroeger
En intresten stonden er 1 dag vroeger
-
- Full Member
- Contacteer:
Wel even dus. Bedankt voor je antwoord, Thony!