De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Is iedereen tevreden met de belangrijkste renteknip der recente historie?
Ik heb gezegd.
Re: De Beurs vandaag part 2
Euhm...
I dont really care,actually..
En belangrijkste renteknip is vooral omdat het de enige is in recente geschiedenis...
Vooral voor Europese beleggers is het een non-event, door de compensatie in de exchange rates.
Los daarvan vind ik de hoogte ervan getuigen van weinig lange termijnvisie van de FED.
Beide presidentskandidaten zullen de inflatie verhogen, dus mocht ik de fed zijn, ik had maar 25 basispunten gesneden.
I dont really care,actually..
En belangrijkste renteknip is vooral omdat het de enige is in recente geschiedenis...
Vooral voor Europese beleggers is het een non-event, door de compensatie in de exchange rates.
Los daarvan vind ik de hoogte ervan getuigen van weinig lange termijnvisie van de FED.
Beide presidentskandidaten zullen de inflatie verhogen, dus mocht ik de fed zijn, ik had maar 25 basispunten gesneden.
Re: De Beurs vandaag part 2
Voor grondstoffen en consument vertrouwen is dit wel positief. Wat het later gaat worden weet niemand.Aerolla schreef: ↑19 september 2024, 09:55 Euhm...
I dont really care,actually..
En belangrijkste renteknip is vooral omdat het de enige is in recente geschiedenis...
Vooral voor Europese beleggers is het een non-event, door de compensatie in de exchange rates.
Los daarvan vind ik de hoogte ervan getuigen van weinig lange termijnvisie van de FED.
Beide presidentskandidaten zullen de inflatie verhogen, dus mocht ik de fed zijn, ik had maar 25 basispunten gesneden.
Wat betreft "exchange rate" : Europa is ook de rente aan het verlagen dus ik zie geen probleem ....
Re: De Beurs vandaag part 2
In deze volg ik de leider.Rhijnvis schreef: ↑19 september 2024, 09:33Luxe was erg overgewaardeerd. Men dacht dat deze ondernemingen een eindeloze prijszettingsmacht hadden, tot men vaststelde dat de vraag naar luxe (voornamelijk in het Chinese land) afnam. Een inherent probleem met luxe is dat je de prijzen nooit meer kunt verlagen. Luxe mag immers niet gebradeerd worden, of het verliest zijn statuut als luxe.
Luxueus is het nieuwe vulgair.
Als Bernard Arnault voor 215 miljoen euro eigen aandelen inkoopt zegt dat voor mij voldoende.
Ik ben zelf ingestapt aan €617 maar blijf heel rustig zitten.
We stonden gisteren even onder de €600 maar inmiddels zijn we weer terug aan €618.
Mijn tweede favoriet waar ik altijd zal blijven inzitten blijft Microsoft.
Gaan ook weer voor 60 miljard eigen aandelen inkopen, niet te geloven.
Ik denk dat het geld daar sneller binnenstroomt dan het water in Polen momenteel.
Re: De Beurs vandaag part 2
Ben ik niet mee eens. Het is één van de weinig aandelen in mijn portefeuille die ik niet meteen ga verkopen. Luxe is één van de eerste dingen waar gesneden wordt, natuurlijk. Maar wat denk je dat al die Chinezen gaan doen als de economie terug deftig draait, luxe kopen natuurlijk.Rhijnvis schreef: ↑19 september 2024, 09:33Luxe was erg overgewaardeerd. Men dacht dat deze ondernemingen een eindeloze prijszettingsmacht hadden, tot men vaststelde dat de vraag naar luxe (voornamelijk in het Chinese land) afnam. Een inherent probleem met luxe is dat je de prijzen nooit meer kunt verlagen. Luxe mag immers niet gebradeerd worden, of het verliest zijn statuut als luxe.
Luxueus is het nieuwe vulgair.
Re: De Beurs vandaag part 2
Precies. Eigen luxe.
De investeringscasus voor luxe was nu net dat het niet onderhevig zou zijn aan economische schommelingen, omdat het doelpubliek altijd geld zat heeft voor dergelijke aankopen. Rijke Chinesen kopen deze artikelen niet meer, niet omwille van een economische realiteit, maar omdat hun preferentie gemuteerd is.
Laatst gewijzigd door Rhijnvis op 19 september 2024, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gezegd.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
Luxe is ook iets waar, zelfs als men geen cent heeft om zijn * te krabben, graag mee uitpakt.
In dat opzicht zal er altijd wel een markt zijn, maar men mag de invloed van steeds verbeterde namaak die nu gewoonweg online kan besteld worden ook niet wegcijferen. Men moet niet meer naar Turkije of dergelijke, men kan gewoon vanuit de luie zetel thuis online de meest perfecte namaak bestellen die enkel te onderscheiden valt door een expert.
In dat opzicht zal er altijd wel een markt zijn, maar men mag de invloed van steeds verbeterde namaak die nu gewoonweg online kan besteld worden ook niet wegcijferen. Men moet niet meer naar Turkije of dergelijke, men kan gewoon vanuit de luie zetel thuis online de meest perfecte namaak bestellen die enkel te onderscheiden valt door een expert.
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: De Beurs vandaag part 2
Dat was zo. Luxe was om te etaleren. Echte luxe, vandaag, is in de mogelijkheid zijn om luxe niet nodig te hebben. Het is een paradox. En Chinesen vinden het niet meer koel om luxe te etaleren.voorheenCP1234 schreef: ↑19 september 2024, 15:43 Luxe is ook iets waar, zelfs als men geen cent heeft om zijn * te krabben, graag mee uitpakt.
Ik heb gezegd.
Re: De Beurs vandaag part 2
Ben ik het ook niet mee eens.
Zie jij ooit een Chinese wagen de status van een Porche, Bentley, Ferrari halen, ik niet.
Bepaalde merken zullen steeds exclusief blijven en dat is wat LVMH aanbiedt en de hogere klassen zullen blijven kopen om zich te onderscheiden.
En de Wereld bestaat ook wel uit meer dan enkel China dacht ik zo. Kijk maar eens naar de markt in India bv.
Mijn gedacht en dat was gisteren nog op Canvas bij Leyers te zien gaan de middenklasse bedrijven veel meer schade ondervinden van China dan de luxe bedrijven waaronder in de auto-industrie bv een VW, BMW, Mercedes.
Re: De Beurs vandaag part 2
Ik heb het ook wel voor LVMH. Met regelmaat koop ik pakketjes bij. Het is natuurlijk wel een feit dat LVMH van 2 walletjes eet. Men spreekt hier van de middenklasse maar eigenlijk is LVMH ook wel een beetje de middenklassespeler (gedeeltelijk met bepaalde merken) op gebied van Luxe. En laat het nu net dat segment zijn dat even niet goed draait. Maar op andere momenten zal het dan weer goed uitdraaien. De pure luxe van een Hermes lijdt er niet onder want blijft zich richten tot de allerrijksten. Komt uiteraard allemaal wel goed. Als de Chinezen het niet willen nu, dan verslijten ze het wel ergens anders. Ooit bereik je een bodem en van daaruit bouwen ze weer op naar een ander publiek of op andere manier. Ze hebben genoeg arsenaalkarine schreef: ↑19 september 2024, 16:52Ben ik het ook niet mee eens.
Zie jij ooit een Chinese wagen de status van een Porche, Bentley, Ferrari halen, ik niet.
Bepaalde merken zullen steeds exclusief blijven en dat is wat LVMH aanbiedt en de hogere klassen zullen blijven kopen om zich te onderscheiden.
En de Wereld bestaat ook wel uit meer dan enkel China dacht ik zo. Kijk maar eens naar de markt in India bv.
Mijn gedacht en dat was gisteren nog op Canvas bij Leyers te zien gaan de middenklasse bedrijven veel meer schade ondervinden van China dan de luxe bedrijven waaronder in de auto-industrie bv een VW, BMW, Mercedes.
Re: De Beurs vandaag part 2
Vergis je niet, vroeger waren Japanse auto's, camera's etc. ook z.g. brol.karine schreef: ↑19 september 2024, 16:52Ben ik het ook niet mee eens.
Zie jij ooit een Chinese wagen de status van een Porche, Bentley, Ferrari halen, ik niet.
Bepaalde merken zullen steeds exclusief blijven en dat is wat LVMH aanbiedt en de hogere klassen zullen blijven kopen om zich te onderscheiden.
En de Wereld bestaat ook wel uit meer dan enkel China dacht ik zo. Kijk maar eens naar de markt in India bv.
Mijn gedacht en dat was gisteren nog op Canvas bij Leyers te zien gaan de middenklasse bedrijven veel meer schade ondervinden van China dan de luxe bedrijven waaronder in de auto-industrie bv een VW, BMW, Mercedes.
Jaren later de Japanse camera's de beste en is Toyota ook kwalitatief het beste automerk.
Schepen moesten vroeger ook in Nederland gebouwd worden. toen werd Japan er goed in en nu laten de reders Mega Schepen in China bouwen.
Nog sterker, het is zelfs de vraag of over 20 jaar VW, BMW, Mercedes etc. nog bestaan.
Re: De Beurs vandaag part 2
Trouwens vrijwel al die luxe producten komen vrijwel allemaal al tientallen jaren uit het verre Oosten.
Schoenen van 500 à 1.000 p.p. komen al uit dezelfde Chinese fabriek als schoenen van 19 euro.
Schoenen van 500 à 1.000 p.p. komen al uit dezelfde Chinese fabriek als schoenen van 19 euro.
Re: De Beurs vandaag part 2
Een luxe product heeft dan weer het nadeel dat je er vooral niet teveel van mag produceren. Exclusiviteit en massaproductie, dat gaat moeilijk samen.