Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ja ik snap dat het lastig kan zijn wanneer je op je hypocriete gedrag gewezen wordt.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik voel me niet aangesproken. Jij wel denk ik want je kent dat hypocriet gevoel blijkbaar heel goed. Ben je nog steeds een grote believer in fossiele brandstoffen?!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Het is niet omdat ik zeg dat ik iets snap dat ik er ook ervaring mee heb. Ik snap bijvoorbeeld ook dat twee mannen op elkaar verliefd kunnen worden maar ik heb geen ervaring met de herenliefde. Snappie?
Ik kan wel uit je bericht afleiden dat jij en woz alter-ego's zijn gezien ik het over zijn hypocriet gedrag had en jij zegt dat je je niet aangesproken voelt. Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen want ik had het niet over jou maar over woz, tenzij jullie één en dezelfde zijn natuurlijk. Snappie?
Ik kan wel uit je bericht afleiden dat jij en woz alter-ego's zijn gezien ik het over zijn hypocriet gedrag had en jij zegt dat je je niet aangesproken voelt. Je hoeft je ook niet aangesproken te voelen want ik had het niet over jou maar over woz, tenzij jullie één en dezelfde zijn natuurlijk. Snappie?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 11 jan 2024
- Contacteer:
Re: Rijden met EV vs ICE
Hypocriet op en top, maar zo zijn de meeste linkse betweters nu éénmaal ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Re: Rijden met EV vs ICE
precies een stel 12-jarigen onder mekaar.
Re: Rijden met EV vs ICE
Een mens moet zich aanpassen aan het niveau van de rest hé.
Er mag hier van de moderator naar hartelust getrold worden. Er mogen zelfs via pb omfloerste bedreigingen geuit worden of scheldpartijen verstuurd worden. Als er toch niets aan gedaan wordt speel ik graag mee maar nu ga ik eerst genieten van een fietstochtje in dit mooie weer.
Er mag hier van de moderator naar hartelust getrold worden. Er mogen zelfs via pb omfloerste bedreigingen geuit worden of scheldpartijen verstuurd worden. Als er toch niets aan gedaan wordt speel ik graag mee maar nu ga ik eerst genieten van een fietstochtje in dit mooie weer.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik zal het nog een keer herhalen in het topic met de naam 'ice VS ev' : Mijn mening is dat , alle voor- en nadelen afgewogen, een ev een betere auto is dan een ice. En dat dus de trend van steeds meer ev's zich gewoon zal verderzetten.
Dat jullie zich daardoor aangevallen voelen en reageren met woorden zoals 'trol', 'hypocriet', 'links',... zegt meer over jullie dan over mij.
Dat jullie zich daardoor aangevallen voelen en reageren met woorden zoals 'trol', 'hypocriet', 'links',... zegt meer over jullie dan over mij.
Re: Rijden met EV vs ICE
Nog niet zolang geleden was ik hier een "hypocriet" omdat ik geen auto gebruikte om mij te verplaatsen als gepensioneerde. Nu is woz een hypocriet omdat hij een auto nodig heeft en gebruikt om zich te verplaatsen voor zijn werk.Kwakkie schreef: ↑20 september 2024, 09:56 Een mens moet zich aanpassen aan het niveau van de rest hé.
Er mag hier van de moderator naar hartelust getrold worden. Er mogen zelfs via pb omfloerste bedreigingen geuit worden of scheldpartijen verstuurd worden. Als er toch niets aan gedaan wordt speel ik graag mee maar nu ga ik eerst genieten van een fietstochtje in dit mooie weer.
Ga jij maar alvast een fietstochtje maken.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Een vaccin is daar niet voor gemaakt zeker, voor dergelijke verstandsvertroebeling ?voorheenCP1234 schreef: ↑20 september 2024, 00:06
Hypocriet op en top, maar zo zijn de meeste linkse betweters nu éénmaal ...
Allemaal de schuld van haatzaaiers. Moet bdw wel zijn.
Ja Carpe ! Zet maar nog een streepje bij !
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat wordt moeilijk voor een benzinewagen. Tenzij je een hoge herstelkost spendeert per jaar.Woz schreef: ↑19 september 2024, 20:43
Mijn huidige benzinewagen heeft nu 200.000km (7j oud, tweedehands gekocht voor 14k in 2020 met 52.000km).
Zonder tegenslag door ongeval of grote defecten (hout vasthouden) hoop ik nog door te rijden tot 300k. En dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een ev. Zelfs al heb ik niet de mogelijkheid om thuis te laden.
Misschien kom je niet toe met 2500 jaarlijks.
Je mag altijd privé of publiek delen welke auto het is. Ik ben curieus....
Re: Rijden met EV vs ICE
Mazda3 bj2017 1.5L benzine 100pk
Re: Rijden met EV vs ICE
Vreemd. Ik ken meerdere personen die met een benzinewagen 300.000 km haalden. En dan spreek ik niet over een 2.0/2.5 liter oid maar een 'gewone' 1.3/1.5/1.6.haelewyn schreef: ↑20 september 2024, 22:04Dat wordt moeilijk voor een benzinewagen.Woz schreef: ↑19 september 2024, 20:43 Mijn huidige benzinewagen heeft nu 200.000km (7j oud, tweedehands gekocht voor 14k in 2020 met 52.000km).
Zonder tegenslag door ongeval of grote defecten (hout vasthouden) hoop ik nog door te rijden tot 300k. En dan wordt het hoogstwaarschijnlijk een ev. Zelfs al heb ik niet de mogelijkheid om thuis te laden.
En bij diegenen die het niet haalden was meestal niet de motor de oorzaak. Als je maar 5.000 km/jaar rijdt, duurt het 60 jaar voor je 300.000 aantikt. Op een bepaald moment is het niet verantwoord meer om bvb en schokdempers en uitlaat en rem(leidingen) en defecte airco en roest te laten herstellen.
Zijnde?Tenzij je een hoge herstelkost spendeert per jaar.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik kan bevestigen dat mijn benzineauto 1.8 liter momenteel 250.000 km gereden heeft. Enige kost buiten het reguliere onderhoud tot nu toe was een nieuwe batterij. En banden uiteraard.
Re: Rijden met EV vs ICE
Dan is het voor het milieu het best dat je er nog zo lang mogelijk mee door rijdt.
Het stinken bij het bouwen van een nieuwe auto in die kolen gestookte fabrieken en het delven van de grondstoffen daarvoor is n.l. veel erger dan dat hele kleine beetje stinken van jouw auto.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik speel met het idee om ergens in een koude periode in januari eens een tweetal weken een ev te huren om er mee te gaan werken.
Ik rij ongeveer 3000km/maand voor het werk. Gemiddeld 150km/dag, variërend tussen 10km/dag en 300km/dag, geen vast patroon.
Ik moet toch al elke dag mijn kilometers noteren, ik kan dat nog aanvullen met aantal kWh, €/kWh, hoeveel keer laden,...
Thuis kan ik op geen enkele manier laden dus het zal altijd onderweg moeten gebeuren. Veel klanten waar ik kom hebben wel al laadpalen op hun parkings. Onderweg een halfuurtje snelladen en tegelijk wat administratie doen of middagpauze nemen is ook een optie.
Dan kan ik eens mooi de prijs/km berekenen en vergelijken met die van mijn huidige wagen.
Ik rij ongeveer 3000km/maand voor het werk. Gemiddeld 150km/dag, variërend tussen 10km/dag en 300km/dag, geen vast patroon.
Ik moet toch al elke dag mijn kilometers noteren, ik kan dat nog aanvullen met aantal kWh, €/kWh, hoeveel keer laden,...
Thuis kan ik op geen enkele manier laden dus het zal altijd onderweg moeten gebeuren. Veel klanten waar ik kom hebben wel al laadpalen op hun parkings. Onderweg een halfuurtje snelladen en tegelijk wat administratie doen of middagpauze nemen is ook een optie.
Dan kan ik eens mooi de prijs/km berekenen en vergelijken met die van mijn huidige wagen.
Laatst gewijzigd door Woz op 21 september 2024, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.