De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
Pffff, er zijn toch makkelijker manieren om al je geld uit te geven.
Elk zijn goesting hé.
Mooi !! hoeveel tijd neemt die reis in beslag ? Dus van België tot Ijsland.Kwakkie schreef: ↑20 september 2024, 12:18 Tsja sammy. Voor mij is de reis ernaartoe even belangrijk als de bestemming. Eerst naar Hamburg, nachtje slapen, dan naar Hirsthals, daar de ferry op. Die doet een tussenstop op de Faeröer eilanden en zo verder naar IJsland. Een vlieger is saai. En dan moet je daar nog voor een schrikbarend hoge prijs een mini autootje huren terwijl ik met mijn grote monovolume alles kan meenemen wat ik wil
1 maand. 3 weken in IJsland zelf en de rest is heen en terugreis.
Misschien wat off-topic, maar heb dit zelf ook gedaan richting Finland (pyhätunturi). Auto richting Travemünde (7h) en daar de ferry op richting Helsinki (30h). Nadien met de nachttrein naar de eindbestemming (13h). Tot nu toe één van de beste autoreizen dat ik gedaan heb.
Dat staat ook nog op mijn verlanglijstje.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Leuk stukje reisverhaal, kan misschien afgesplitst worden door de moderator in een reistopic.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nike ontslaat zijn CEO en de koers veert (een beetje) op.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
De conclusies van menig analist, insider en iedereen die Nike volgt waren dan ook éénparig dat de ex-huidig CEO aan de basis ligt voor de rampzalige situatie waarin deze firma zich nu al jaren blijft bevinden. Het bijna vernietigen van hun goede retail relaties omdat hij dacht dat na Covid iedereen alleen nog maar online zou kopen was zo'n beslissing die ze nog altijd niet hebben kunnen goedmaken. Ondertussen hebben ze al een ontslagronde achter de rug en blijven andere merken marktaandeel afsnoepen.Charlesvdw schreef: ↑21 september 2024, 07:05 Nike ontslaat zijn CEO en de koers veert (een beetje) op.
De "nieuwe" CEO heeft alvast uitdagingen genoeg en ik denk persoonlijk dat hij de juiste man ervoor is; wens hem alvast veel geluk, zowel voor het personeel als mijn Nike aandelen ...
Re:
Zakelijk is dat omdat in veel gevallen ook gewoon zo werkt. Idem met gepaste kleding, er gezond uitzien, leeftijd, manier van spreken etc. Bijna iedereen zal geneigd zijn om zaken te doen met een net geklede welbespraakte man van 45 jaar oud in plaats van een overvlotte 22 jarige man in een driekwartsbroek en een t-short van Pikachu. Prive werkt het ook, maar meestal is het einddoel dan niet monetair, maar eerder parnetkeuze enzkarine schreef: ↑19 september 2024, 22:56Het blijft toch opvallend hoe belangrijk de status van een merk blijft in onze maatschappij.
Toyota is misschien beter dan een BMW maar toch wil niemand in een hogere functie ermee rondrijden.
Idem voor Apple, we weten allemaal dat de kwaliteit niets beter is dan van een deftige Android telefoon maar toch worden er misselijke bedragen voor betaald.
Mensen betalen grof geld voor het merk Mercedes terwijl ze met een Renault motor rondrijden.
Een groot deel van de mensen leeft nog steeds in een fake wereld waar ze bereidt blijven om hier grof geld voor neer te leggen.
Luxe en de onderscheiding ervan zal altijd blijven bestaan.
Dit laat nogmaals zien waarom topmanagers zoveel geld verdienen en waard zijn(vooral in US bedrijven).voorheenCP1234 schreef: ↑21 september 2024, 10:06De conclusies van menig analist, insider en iedereen die Nike volgt waren dan ook éénparig dat de ex-huidig CEO aan de basis ligt voor de rampzalige situatie waarin deze firma zich nu al jaren blijft bevinden. Het bijna vernietigen van hun goede retail relaties omdat hij dacht dat na Covid iedereen alleen nog maar online zou kopen was zo'n beslissing die ze nog altijd niet hebben kunnen goedmaken. Ondertussen hebben ze al een ontslagronde achter de rug en blijven andere merken marktaandeel afsnoepen.Charlesvdw schreef: ↑21 september 2024, 07:05 Nike ontslaat zijn CEO en de koers veert (een beetje) op.
De "nieuwe" CEO heeft alvast uitdagingen genoeg en ik denk persoonlijk dat hij de juiste man ervoor is; wens hem alvast veel geluk, zowel voor het personeel als mijn Nike aandelen ...
Doet me steeds terug denken aan Nyrstar, mooi bedrijf dat door één man die zeker was van zijn visie naar de afgrond is gegaan.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja en nee, op zich zou een raad van bestuur moeten toezien op de beslissingen van de CEO en dat ze opportuun zijn voor het bedrijf, in de realiteit nemen die net als de meeste politiekers gewoon een zitje in en incasseren ze hun zitpenning en onkostenvergoeding ...karine schreef: ↑22 september 2024, 14:59Dit laat nogmaals zien waarom topmanagers zoveel geld verdienen en waard zijn(vooral in US bedrijven).voorheenCP1234 schreef: ↑21 september 2024, 10:06
De conclusies van menig analist, insider en iedereen die Nike volgt waren dan ook éénparig dat de ex-huidig CEO aan de basis ligt voor de rampzalige situatie waarin deze firma zich nu al jaren blijft bevinden. Het bijna vernietigen van hun goede retail relaties omdat hij dacht dat na Covid iedereen alleen nog maar online zou kopen was zo'n beslissing die ze nog altijd niet hebben kunnen goedmaken. Ondertussen hebben ze al een ontslagronde achter de rug en blijven andere merken marktaandeel afsnoepen.
Doet me steeds terug denken aan Nyrstar, mooi bedrijf dat door één man die zeker was van zijn visie naar de afgrond is gegaan.
Het verhaal van Nike is op zich echt wel tragisch te noemen als je ziet hoe die man dat bedrijf naar de kl.ten heeft geholpen en nu mag de vorige CEO de boel komen opkuisen. Ook een duidelijk bewijs dat er een plafond is voor iedereen en dat het niet is omdat men lang in een firma werkt en zijn taken goed uitoefent dat men daardoor een totaal andere job goed gaat kunnen. Persoonlijk ben ik meer voor loonpromotie voor mensen die hun taak goed uitoefenen dan functiepromotie.
Het probleem is dat CEO's die het slecht doen niet echt gestraft worden. Ze worden wel ontslagen, maar ze krijgen een royale ontslagvergoeding.voorheenCP1234 schreef: ↑22 september 2024, 19:44Ja en nee, op zich zou een raad van bestuur moeten toezien op de beslissingen van de CEO en dat ze opportuun zijn voor het bedrijf, in de realiteit nemen die net als de meeste politiekers gewoon een zitje in en incasseren ze hun zitpenning en onkostenvergoeding ...
Het verhaal van Nike is op zich echt wel tragisch te noemen als je ziet hoe die man dat bedrijf naar de kl.ten heeft geholpen en nu mag de vorige CEO de boel komen opkuisen. Ook een duidelijk bewijs dat er een plafond is voor iedereen en dat het niet is omdat men lang in een firma werkt en zijn taken goed uitoefent dat men daardoor een totaal andere job goed gaat kunnen. Persoonlijk ben ik meer voor loonpromotie voor mensen die hun taak goed uitoefenen dan functiepromotie.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt, en deze wordt eigenlijk niet eens ontslagen ... Aandeelhouderswaarde gehalveerd, duizenden mensen ontslagen maar hij komt er inderdaad zonder kleerscheuren vanaf ...Tissik9 schreef: ↑22 september 2024, 21:40Het probleem is dat CEO's die het slecht doen niet echt gestraft worden. Ze worden wel ontslagen, maar ze krijgen een royale ontslagvergoeding.voorheenCP1234 schreef: ↑22 september 2024, 19:44
Ja en nee, op zich zou een raad van bestuur moeten toezien op de beslissingen van de CEO en dat ze opportuun zijn voor het bedrijf, in de realiteit nemen die net als de meeste politiekers gewoon een zitje in en incasseren ze hun zitpenning en onkostenvergoeding ...
-
- Newbie
- Contacteer:
welja als je iets slecht doet, kan je er maar iets uit geleerd hebben zeker?