AION nog interessant?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: AION nog interessant?
Totaal van de pot gerukt, ze kennen hun (ex)klanten en hebben in principe de ID gegevens en het rekening nr waarop het resterende saldo bij afsluiten is gestort. Een simpele vraag of dat nr gebruikt mag worden volstaat, desnoods vragen ze dat je €0.05 met een gestructureerde mededeling overschrijft naar hun rekening ter identificatie. Nog nooit een ID scan moeten opsturen voor een of andere terug betaling, dit zou je trouwens nooit mogen doen en al zeker niet via standaard mail, en als je het toch doet, doe het dan zo.
Ik zie het vreemde niet echt? Ik heb al naar verschillende banken (Santander, Keytrade) een kopie van mijn identiteitskaart moeten sturen. Maar uiteraard: als je niet het gevoel hebt te weinig rente te hebben ontvangen, hoef je ook niets te sturen.
Een bank die er pas na 4 jaar achter komt dat hun interestberekening niet klopt valt niet te betrouwen. Hoeveel klanten zouden deze klungelaars nog hebben ?
Ik denk dat ze een controle hebben gehad nav klachten en dit de regularisatie is van het resultaat.
Hebben ze die kopie gevraagd en heb je die kopie gestuurd via mail?
En ging dat over hetzelfde doel: hebben ze je die gevraagd nadat je al een hele tijd geen klant meer bent, nav een foutieve intrestberekening?
Er is een verschil tussen klant willen worden en je moeten legitimeren op een veilige manier via een betrouwbaar platform <> deze manier van onduidelijk communiceren en via een onveilig medium nogmaals een identiteitsbewijs als oud-klant moeten bezorgen, wat wellicht buitenproportioneel is en op een meer eenvoudige manier evengoed kan geverifieerd worden.
Daarnaast mag je niet vergeten dat een heel aantal klanten heel slechte ervaringen heeft met die bank, wat het vertrouwen sowieso al heeft beschadigd. Zo erg zelfs dat ze zich ont-klant hebben. Het is dan niet verwonderlijk dat we daar na al die tijd met argusogen naar kijken en erg kritisch in zijn.
Zelfs los van deze ervaringen met die bank zijn er een heel aantal richtlijnen en regels waaraan ze zich dienen te houden qua gegevensverzameling en -verwerking etc. In deze actie zie ik geen enkele stap die me het vertrouwen geeft dat dit gebeurt volgens de GDPR/AVG.
Ik vermoed dat het bij u om een heel andere situatie gaat die voor mij niet echt aantoont waarom het in ons geval niet vreemd zou zijn.
Hebben ze die kopie gevraagd en heb je die kopie gestuurd via mail?
En ging dat over hetzelfde doel: hebben ze je die gevraagd nadat je al een hele tijd geen klant meer bent, nav een foutieve intrestberekening?
Er is een verschil tussen klant willen worden en je moeten legitimeren op een veilige manier via een betrouwbaar platform <> deze manier van onduidelijk communiceren en via een onveilig medium nogmaals een identiteitsbewijs als oud-klant moeten bezorgen, wat wellicht buitenproportioneel is en op een meer eenvoudige manier evengoed kan geverifieerd worden.
Daarnaast mag je niet vergeten dat een heel aantal klanten heel slechte ervaringen heeft met die bank, wat het vertrouwen sowieso al heeft beschadigd. Zo erg zelfs dat ze zich ont-klant hebben. Het is dan niet verwonderlijk dat we daar na al die tijd met argusogen naar kijken en erg kritisch in zijn.
Zelfs los van deze ervaringen met die bank zijn er een heel aantal richtlijnen en regels waaraan ze zich dienen te houden qua gegevensverzameling en -verwerking etc. In deze actie zie ik geen enkele stap die me het vertrouwen geeft dat dit gebeurt volgens de GDPR/AVG.
Ik blijk ook deze mail ontvangen te hebben. Het is al meer dan 4 jaar geleden dat ik mijn rekening afsloot, toen met heel veel miserie en inderdaad volgens mij met verkeerde intrest (zie eerdere berichten trouwens). Maar dat ze hier spontaan mee afkomen na 4 jaar vind ik heel verdacht.
Nochtans het rekeningnummer klopt en het emailadres klopt. Ik stuur hen een mail waarin ik vraag om meer details: om hoeveel gaat dat, hoe zien ze de beveiliging, hoe weet ik dat mijn privacy niet geschonden zal worden, ...
Als ik iets hoger weer lees over een videoconferentie heb ik het helemaal gehad; ik was 4 jaar geleden blij dat ik mijn geld terug had (met inderdaad te weinig intrest) maar vertrouw ze voor geen meter.
Als ze weten dat het niet klopt, waarom gaan ze dan plots Sinterklaas spelen? Wat zit daar achter?
Nochtans het rekeningnummer klopt en het emailadres klopt. Ik stuur hen een mail waarin ik vraag om meer details: om hoeveel gaat dat, hoe zien ze de beveiliging, hoe weet ik dat mijn privacy niet geschonden zal worden, ...
Als ik iets hoger weer lees over een videoconferentie heb ik het helemaal gehad; ik was 4 jaar geleden blij dat ik mijn geld terug had (met inderdaad te weinig intrest) maar vertrouw ze voor geen meter.
Als ze weten dat het niet klopt, waarom gaan ze dan plots Sinterklaas spelen? Wat zit daar achter?
Spontaan zullen ze het niet doen, wellicht worden ze verplicht om gevolg te geven aan de vele klachten. En waarom ze het zo moeilijk maken met paspoort scannen en video meetings ligt ook voor de hand, hoe lastiger, hoe meer ex klanten foert zullen zeggen en hoe meer van de gestolen intresten in hun zakken blijven zitten.
Ze kunnen het na 4 jaar ook niet "zonder boe of ba" op een rekeningnummer van destijds storten. Dat rekeningnummer bestaat mogelijks niet meer, of behoort al aan iemand anders toe. Wat is het alternatief dan? Gewoon via e-mail naar een nieuw rekeningnummer vragen zonder verdere authenticatie? Het lijkt mij ook logisch dat ze niet via een beveiligd platform kunnen werken, want dat platform is er niet (voor niet-klanten), en zullen ze ook niet speciaal hiervoor maken of aankopen.
Die videogesprekken vind ik wel een vreemd idee.
Die videogesprekken vind ik wel een vreemd idee.
Ze kunnen blijkbaar wel contact op nemen via het mail adres van hun ex-klanten, het is dan maar een kleine moeite om te vragen of het rekening nr van de laatste transactie gebruikt mag worden voor het terug storten van de achter gehouden intresten. Het zou al straf zijn dat een gekend mail adres een gekend rekening nr niet zouden volstaan om zeker te zijn dat het bij de juiste persoon terecht komt.
Een kopie van identiteitskaart vragen via mail als legitimatiebewijs is tegenwoordig niet zo vreemd.
Je moet alleen zien dat het e-mailadres waar de vraag van komt niet dubieus is. Desnoods neem je eerst telefonisch contact met de instelling op of via een contactformulier of e-mailadres op hun website om na te gaan of de verstuurde mail wel te vertrouwen is.
Je kan de kopie van je ID in een pdf encrypted versturen. Het paswoord om het document te openen kan je hen dan via een andere mail of telefonisch meedelen.
Je moet alleen zien dat het e-mailadres waar de vraag van komt niet dubieus is. Desnoods neem je eerst telefonisch contact met de instelling op of via een contactformulier of e-mailadres op hun website om na te gaan of de verstuurde mail wel te vertrouwen is.
Je kan de kopie van je ID in een pdf encrypted versturen. Het paswoord om het document te openen kan je hen dan via een andere mail of telefonisch meedelen.
Laatst gewijzigd door Samsara op 30 september 2024, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Een vertrouwelijk bestand zero knowledge encrypted bezorgen lukt me, maar ik vertrouw hun kant van de transactie niet. Het is niet duidelijk wat er nadien met deze persoonlijke gegevens gebeurt qua AVG. De verwerking en beheer van deze gegevens zijn even belangrijk als het transfereren. Ze hebben een bedenkelijke reputatie als het aankomt op nauwkeurigheid, dus voorzichtigheid is geboden, ook voor dit thema. Op dit moment blinken ze niet uit in het wegnemen van deze cybersecurity zorgen. Ik zeg niet dat ze slechte bedoelingen hebben, maar je kan ze niet echt toeschrijven dat ze veel moeite doen om vertrouwen te scheppen en de zaken te kaderen rond online veiligheid. Ik wil graag een verhaal horen dat deze gegevens in goede-huisvader/moeder-handen zijn naar de normen van 2024, zodat ze ook bij calamiteiten veilig zijn. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van bedrijven en organisaties die het wel goed menen, maar toch betrokken geraken in 'situaties' doordat ze steken lieten vallen omdat ze niet voldoende mee zijn in het AVG-verhaal (of lui zijn daarin). 100% sluitend bestaat niet, dat weet ik, maar ietsie meer moeite doen mag wel voor een bank.
Ik ben het voorstel genegen om de verificatie te doen via een storting van enkele centen met een specifieke code die je via het laatstgekende mailadres ontvangt. Ze kunnen dan direct ook de 'afzender' van het rekeningnummer verifiëren tov de gegevens die ze reeds van je hebben als ex-klant.
Ik ben het voorstel genegen om de verificatie te doen via een storting van enkele centen met een specifieke code die je via het laatstgekende mailadres ontvangt. Ze kunnen dan direct ook de 'afzender' van het rekeningnummer verifiëren tov de gegevens die ze reeds van je hebben als ex-klant.
Hier geen mail ontvangen maar wel een klacht lopen via ombudsdienst. Deze is ook afgesloten maar onterecht dus ga ze opnieuw activeren.
Ik vraag een overzicht van mijn berekende rente van mijn afgesloten rekening van vorig jaar. Zelfs de ombudsdienst krijgt dit niet gefixt. Ik heb de rente voor hun moeten berekenen. Dat heb ik afgedwongen maar er waren in tussentijd nog kleinere afdalingen en stortingen waardoor er nog een klein bedrag ontbreekt.
Zijt maar zeker dat ze veel mensen hebben opgelicht.
Ik vraag een overzicht van mijn berekende rente van mijn afgesloten rekening van vorig jaar. Zelfs de ombudsdienst krijgt dit niet gefixt. Ik heb de rente voor hun moeten berekenen. Dat heb ik afgedwongen maar er waren in tussentijd nog kleinere afdalingen en stortingen waardoor er nog een klein bedrag ontbreekt.
Zijt maar zeker dat ze veel mensen hebben opgelicht.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is toch wel 1 bank waarbij ik mij afvraag waarom je er klant zou worden?
Die website alleen al, hun rente is niet beter of bij de banken om de hoek, en is
daar bijna niks positiefs over terug te vinden op internet.
Die website alleen al, hun rente is niet beter of bij de banken om de hoek, en is
daar bijna niks positiefs over terug te vinden op internet.
Je beschrijft de situatie nú, maar ooit was dat anders. Vandaar dat je leest dat er velen klant wáren ;-)
Ooit was het wel een top-rente en een aanpak die vertrouwen inboezemde. Maar het bleek een te mooi liedje...
Ooit was het wel een top-rente en een aanpak die vertrouwen inboezemde. Maar het bleek een te mooi liedje...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ah ok, wist ik niet.
Zullen dan al veel klanten weg zijn ondertussen.
Ook dergelijk bericht gekregen.
Ze hebben 'RIB' attest nodig om te bevestgen dat de rekening van u is.
Rekeninguittreksel is niet goed genoeg.
Had er nog nooit van gehoord, maar je kan dat opvragen in KBC mobile (als je daar klant bent natuurlijk)
Ze hebben 'RIB' attest nodig om te bevestgen dat de rekening van u is.
Rekeninguittreksel is niet goed genoeg.
Had er nog nooit van gehoord, maar je kan dat opvragen in KBC mobile (als je daar klant bent natuurlijk)