Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ik kan er anders wel een paar namen over bedenken.
Ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel mensen hun kat zullen sturen bij de verkiezingen op 13 oktober. Ik ken weinig mensen die zullen gaan stemmen. In mijn familie en vriendenkring gaat niemand stemmen.
-
- Full Member
- Contacteer:
In mijn "kring" gaat - voor zover ik weet - iedereen stemmen, als er één verkiezing is waar je stem nog enige waarde heeft dan is het toch bij de lokale verkiezingen ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is het bewijs dat iedere kring, familie of streek of wat dan ook anders is, bij ons in de familie gaat bijna niemand stemmen, ook in de vriendenkring niet, zelfs de meeste mensen in onze straat zullen niet gaan, zowel ouderen als jongeren.Abatoetnie schreef: ↑30 september 2024, 13:31In mijn "kring" gaat - voor zover ik weet - iedereen stemmen, als er één verkiezing is waar je stem nog enige waarde heeft dan is het toch bij de lokale verkiezingen ?
Bij ons idem. Of je nu door de kat of de hond gebeten wordt. En al die beloftes zijn ook totale onzin.Gwendoline1 schreef: ↑30 september 2024, 14:02Dat is het bewijs dat iedere kring, familie of streek of wat dan ook anders is, bij ons in de familie gaat bijna niemand stemmen, ook in de vriendenkring niet, zelfs de meeste mensen in onze straat zullen niet gaan, zowel ouderen als jongeren.Abatoetnie schreef: ↑30 september 2024, 13:31
In mijn "kring" gaat - voor zover ik weet - iedereen stemmen, als er één verkiezing is waar je stem nog enige waarde heeft dan is het toch bij de lokale verkiezingen ?
Als je niet gaat stemmen, prima.
Maar geef dan ook geen kritiek & commentaar op het beleid daarna.
Maar geef dan ook geen kritiek & commentaar op het beleid daarna.
Ik moet daar eens goed mee lachen. Er zijn al zowat overal voorakkoorden gesloten. Sommigen komen ervoor uit zoals de "trots op" en "voor ..." lijsten. Bij de rest is het al in achterkamertjes bedisseld.Abatoetnie schreef: ↑30 september 2024, 13:31In mijn "kring" gaat - voor zover ik weet - iedereen stemmen, als er één verkiezing is waar je stem nog enige waarde heeft dan is het toch bij de lokale verkiezingen ?
Ik geloof geen enkele politieker meer. Bij de verplichte verkiezingen heeft al 1 op 6 zijn/haar kat gestuurd via allerlei achterpootjes, nu zullen het er veel meer zijn.
Op het gemeentelijk beleid geef ik geen kritiek want het kan me niet schelen wat ze doen. Buiten mijn directe buren ken ik hier geen mens en dat wil ik zo houden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ga wel stemmen. Het is een recht waar onze voorouders voor gevochten hebben en ik ga er gebruik van maken. Dit gezegd zijnde vrees ik dat je wel gelijk hebt.Kwakkie schreef: ↑30 september 2024, 16:51Ik moet daar eens goed mee lachen. Er zijn al zowat overal voorakkoorden gesloten. Sommigen komen ervoor uit zoals de "trots op" en "voor ..." lijsten. Bij de rest is het al in achterkamertjes bedisseld.Abatoetnie schreef: ↑30 september 2024, 13:31In mijn "kring" gaat - voor zover ik weet - iedereen stemmen, als er één verkiezing is waar je stem nog enige waarde heeft dan is het toch bij de lokale verkiezingen ?
Ik geloof geen enkele politieker meer. Bij de verplichte verkiezingen heeft al 1 op 6 zijn/haar kat gestuurd via allerlei achterpootjes, nu zullen het er veel meer zijn.
Op gemeentelijk vlak mijd ik de grote principes. In 2018 heb ik voor de zittende burgemeester (CD&V) gestemd omdat ik vond dat hij het goed gedaan had. Nu wordt het waarschijnlijk de oppositie, niet omdat de burgemeester het slecht gedaan heeft - integendeel- maar er komt iemand op die ik goed ken en waarvan ik zeker weet dat het geen zakkenvuller is. En het kan geen kwaad om eens wat gehannes in het kippenhok te zien.
Maar spijtig voor haelewyn zit die vriend wel bij de partij die haelewyn om de anderhalve post vernoemd
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Er is niets ondemocratisch aan voorakkoorden. Het is niet dat de stem van de kiezer niet telt. Die voorakkoorden kunnen enkel maar uitgevoerd worden als de partijen die ze gesloten hebben samen een meerderheid behalen. Dus wat is dan het probleem?
Geen nood. Doordat de opkomst zo laag zal zijn zullen de volgende gemeenteraadsverkiezingen opnieuw verplicht zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik had het niet over partijen eigenlijk ... ;-)VincentVega schreef: ↑29 september 2024, 17:38 Een coalitie met andere partijen maken betekent altijd compromissen maken. Natuurlijk, de extremistische partijen (zowel VB als PVDA) hebben op dat vlak geen ervaring …
Rondom mij en gemeentes rondom mij merk ik toch ook dat er toch grote sfeer hangt alsnog te gaan stemmen.Gwendoline1 schreef: ↑30 september 2024, 14:02Dat is het bewijs dat iedere kring, familie of streek of wat dan ook anders is, bij ons in de familie gaat bijna niemand stemmen, ook in de vriendenkring niet, zelfs de meeste mensen in onze straat zullen niet gaan, zowel ouderen als jongeren.Abatoetnie schreef: ↑30 september 2024, 13:31
Enkel een oudere dame ging niet gaan , maar die ging een volmacht aan haar zoon geven.
Gek dat het zo verschillend kan zijn van streek.
-
- Full Member
- Contacteer:
En ben je dan zo'n brave burger die ondanks zijn ongeloof in de politiek dan toch zijn "burgerlijke" plichten gaat volbrengen ?
Ik heb een periode gehad waarin het me ook allemaal gestolen kon worden en ik het gevoel had dat mijn stem toch geen nut had, awel, dan bleef ik thuis, zonder achterpoortjes of wat dan ook.
Nu ga ik weer stemmen en dan vooral om een poging te doen om (wellicht een druppel op een hete plaat maar dan toch) tenminste één antipolitieke stem te neutraliseren.