Nieuwe Vlaamse regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Op gemeentelijk niveau zou ik niet eens weten wie waar voor staat.
Zo zou ik graag weten welke partij er tegen de ridicule snelheidslimieten is en voor een vlotte doorstroom van verkeer.
Ik ben gaan wonen waar ik woon omwille van de mobiliteit en recent werd dat helemaal om zeep geholpen ...
Zo zou ik graag weten welke partij er tegen de ridicule snelheidslimieten is en voor een vlotte doorstroom van verkeer.
Ik ben gaan wonen waar ik woon omwille van de mobiliteit en recent werd dat helemaal om zeep geholpen ...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik mag niet in de plaats van de Grote Manitou spreken … maar ik ben er vrij zeker van dat Quickie niet welkom is in de N-VA.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
In principe zou het onmogelijk moeten zijn maar ik schat dat de nieuwe Vlaamse regering de onkunde van den Alexander zwaar gaat overtreffen ... Dit wordt een "chantage"regering tot onze --KNIP-- uit Antwerpen --KNIP-- vriendje ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Neen, ik ga niet. Ik zorg er telkens voor dat ik een weekendje weg ben. Parijs, Londen, Keulen, Reims, enz. Plaatsen genoeg om een aangenaam weekend door te brengen.Abatoetnie schreef: ↑30 september 2024, 18:52En ben je dan zo'n brave burger die ondanks zijn ongeloof in de politiek dan toch zijn "burgerlijke" plichten gaat volbrengen ?
Ik lees net dat de verdachte periode bij niet-geregistreerde schenkingen verlengd wordt van 3 tot 5 jaar. Zou dit enkel voor nieuwe schenkingen zijn of ook voor reeds gedane schenkingen?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ook het wegenvignet staat er ineens in ...
Wat me toch enorm opvalt en nog meer stoort is dat ik maar lees over miljarden extra uitgaven en dan enkele honderden miljoenen besparingen hier en daar terwijl de Vlaamse begroting nu al zo in het rood staat !!!
NVA staat vanaf nu voor: " NIET Voorruit maar ACHTERUIT !"
Ik hoop dat ze 13 oktober klop gaan krijgen dat het niet normaal is al zal de brave Vlaming wel weer op dezelfde stemmen ...
Wat me toch enorm opvalt en nog meer stoort is dat ik maar lees over miljarden extra uitgaven en dan enkele honderden miljoenen besparingen hier en daar terwijl de Vlaamse begroting nu al zo in het rood staat !!!
Ik hoop dat ze 13 oktober klop gaan krijgen dat het niet normaal is al zal de brave Vlaming wel weer op dezelfde stemmen ...
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
LOL … niet Voorruit maar … LOLvoorheenCP1234 schreef: ↑30 september 2024, 22:38 Ook het wegenvignet staat er ineens in ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik neem aan dat je het over de hand tot hand gift hebt en niet over gewone schenkingen.
Het was al 4 jaar b.t.w.
5 Jaar wordt het zodra de wet in het staatsblad is gepubliceerd.
Reeds gedane schenkingen zullen n.m.m. 4 jaar blijven.
Overigens: waarom betalen de mensen niet 3 of 7% en ze zijn van alle problemen af.
Het gaat over onrechtstreekse schenkingen. Die kun je tot de dag voor dat de schenker sterft nog laten registreren en de nodige schenkbelasting op betalen.Finny10 schreef: ↑30 september 2024, 23:10Ik neem aan dat je het over de hand tot hand gift hebt en niet over gewone schenkingen.
Het was al 4 jaar b.t.w.
5 Jaar wordt het zodra de wet in het staatsblad is gepubliceerd.
Reeds gedane schenkingen zullen n.m.m. 4 jaar blijven.
Overigens: waarom betalen de mensen niet 3 of 7% en ze zijn van alle problemen af.
Tot nu toe is de verdachte periode nog altijd maar 3 jaar als de schenker langer dan jaar 5 jaar in vlaanderen woont. Van die 4 jaar is sprake geweest, maar nooit doorgevoerd.
Wel benieuwd hoe dit zal evalueren.
Dit idee hebben ze duidelijk overgenomen vanuit het Waalse regeerakkoord.
En indien buitenlandse voertuigen een bijdrage zullen leveren voor de wegen hier.
Zal dit bijgevolg onze wegentaks verlichten ?
Ik zal maar blijven verder dromen zeker....
KV schreef: ↑1 oktober 2024, 09:37Wel benieuwd hoe dit zal evalueren.
En indien buitenlandse voertuigen een bijdrage zullen leveren voor de wegen hier.
Dan zullen ze toch eerst eens voor behooorlijke wegen moeten zorgen.KV schreef: ↑1 oktober 2024, 09:37Wel benieuwd hoe dit zal evalueren.
Of je nu vanuit Duitsland, Frankrijk of Nederland de grens over gaat. Je weet meteen dat je in België bent. Gaten in het wegdek, een lappendeken van stukjes asfalt, verdwenen of vrijwel onzichtbare rijvakmarkering etc. Als ze nu zo druk bezig zijn met verkeersveiligheid........
Waarom makkelijk als men een paar jaar wil nagelbijten.
Estate Guru believer.
Voorheen bedoelt natuurlijk: geen voorruit, maar een achterruit.VincentVega schreef: ↑30 september 2024, 22:51LOL … niet Voorruit maar … LOLvoorheenCP1234 schreef: ↑30 september 2024, 22:38 Ook het wegenvignet staat er ineens in ...
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Van alle "problemen" af ? Stel dat je een niet-geregistreerde schenking doet en je leeft nog 3 jaar dan heb je op 100.000 euro al minstens 3000 of 7000 euro gespaard, ik denk dat dat het nagelbijten wel waard is. Een geregistreerde schenking heeft trouwens nog andere nadelen !