Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Dat kunnen ze wel, Karine. Maar het is zoals de januari-actie: alle makelaarsloon dat je betaalde in januari, mag je in februari nog eens vrij besteden ( zit wel een maximum op).
Stortingen tot 18 september tellen mee voor de actie dus pas na 18 september kunnen ze bepalen hoeveel gratis makelaarstegoed je zal krijgen.karine schreef: ↑8 september 2024, 15:10 Het tegoed aan gratis makelaarsloon wordt automatisch op de Bolero-rekening geboekt in de laatste week van september 2024, na het einde van de actieperiode, en kan worden gebruikt zodra het online zichtbaar is onder het menu Rekeningen.
Vooraleer je gratis orders kan uitvoeren moet je dus nog wachten tot einde september.
Kunnen ze dit niet direct geven dan ?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Wij (mijn wederhelft en ik) willen starten met ETF beleggen. Omdat we dit met gezamenlijk budget doen, willen we dat via een gezamenlijke rekening in onverdeeldheid doen. Ik heb op 25 juli alle documenten en informatie naar bolero opgestuurd. We zijn vandaag 1 oktober en nog steeds is dit niet rond. Communicatie is verschrikkelijk (traag, kort, geen uitleg, ...). Arrogantie of drukte, ik weet niet wat het is, maar het hangt nu al serieus mijn kl*ten uit.
Iemand een alternatieve broker met betere klantvriendelijkheid waarbij er ook een gezamenlijke rekening kan geopend worden?
Bedankt!
Iemand een alternatieve broker met betere klantvriendelijkheid waarbij er ook een gezamenlijke rekening kan geopend worden?
Bedankt!
Kan je geen alternatief voorstellen want mijn enige broker is Bolero en mijn ervaringen daarmee zijn positief.
Heb je al geprobeerd om hen telefonisch te contacteren?
Heb je al geprobeerd om hen telefonisch te contacteren?
Saxo vind ik interessant. Kosten liggen sinds dit jaar nog een stuk lager dan bij Bolero. Net zoals bij Bolero hoef je voor de overheid ook niets speciaal te doen (geen buitenlandse rekening,...). Als je een link van een bestaande klant gebruikt, krijgen zowel jijzelf als de bestaande klant elk 100 Euro transactietegoed. Zie ook topic van "Saxo".
Misschien is Easyvest interessant? Ik heb alleszins een goede indruk van hun klantenservice.
Ik vind het zelf ook een moeilijke zoektocht: ik ben een alleenstaande mama die graag wil beleggen voor haar 10-jarig zoontje zodat ik later een duwtje in de rug kan geven bij aankoop huis of appartement. Dus ik heb een horizon van min 10jaar. Ik heb 25.000eu gespaard en zou ook 150eu/maand kunnen sparen.
Ik ben een leek en heb me de laatste weken beginnen inlezen, podcasts luisteren enz. Ik kwam oa al bij Easyvest terecht: relatief weinig kosten want ik vind het persoonlijk gemakkelijk dat ik zelf niets moet doen en ETF's aankopen (en beslissingen nemen) en ook tevreden over het klantencontact. Bij Bolero vb moet je zelf gaan beslissen wat en wanneer je koopt en dat ligt me niet. Als ik dan lees dat Bolero zo slecht te bereiken is... Easyvest lijkt me veilig maar ik las dat je bij beleggen maar garantie hebt tot 20.000eu indien de depotbank vb failliet gaat. Dan denk ik om 15.000eu vb bij Easyvest te beleggen maar wat dan met de andere 10.000eu? Dan toch bij een broker, maar hebben die niet dezelfde depotbank, kun je dat ergens achterhalen? En wat zou ik kunnen doen met het maandelijks sparen van 150eu? Ik vraag me ook af als het momenteel het goede moment is om te beleggen.
Ik vind het zelf ook een moeilijke zoektocht: ik ben een alleenstaande mama die graag wil beleggen voor haar 10-jarig zoontje zodat ik later een duwtje in de rug kan geven bij aankoop huis of appartement. Dus ik heb een horizon van min 10jaar. Ik heb 25.000eu gespaard en zou ook 150eu/maand kunnen sparen.
Ik ben een leek en heb me de laatste weken beginnen inlezen, podcasts luisteren enz. Ik kwam oa al bij Easyvest terecht: relatief weinig kosten want ik vind het persoonlijk gemakkelijk dat ik zelf niets moet doen en ETF's aankopen (en beslissingen nemen) en ook tevreden over het klantencontact. Bij Bolero vb moet je zelf gaan beslissen wat en wanneer je koopt en dat ligt me niet. Als ik dan lees dat Bolero zo slecht te bereiken is... Easyvest lijkt me veilig maar ik las dat je bij beleggen maar garantie hebt tot 20.000eu indien de depotbank vb failliet gaat. Dan denk ik om 15.000eu vb bij Easyvest te beleggen maar wat dan met de andere 10.000eu? Dan toch bij een broker, maar hebben die niet dezelfde depotbank, kun je dat ergens achterhalen? En wat zou ik kunnen doen met het maandelijks sparen van 150eu? Ik vraag me ook af als het momenteel het goede moment is om te beleggen.
Net even gekeken bij Bolero, obligaties tot €10.000 €30 transactiekosten, boven de €10.000 is het €60.
Ik kan beter aandelen KBC gaan aankopen lijkt me.
Ik kan beter aandelen KBC gaan aankopen lijkt me.
Of grote aantallen kopen
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Hi Karine,
Wat is je algemene ervaring met Saxo?
Boek gelezen waarbij goedkoopste 'niet-buitenlandse' rekening Saxo, Bolero en Medirect waren.
Zelf handel ik op Keytrade.Ben nu in twijfel om te switchen naar Saxo of Bolero, vandaar de vraag.
Heel tevreden over, vooral hun tarieven en gebruiksgemak.miljonairtje schreef: ↑6 oktober 2024, 12:20Hi Karine,
Wat is je algemene ervaring met Saxo?
Boek gelezen waarbij goedkoopste 'niet-buitenlandse' rekening Saxo, Bolero en Medirect waren.
Zelf handel ik op Keytrade.Ben nu in twijfel om te switchen naar Saxo of Bolero, vandaar de vraag.
Bolero is veel te duur betreft aandelen en obligaties.
Nog een vraagje voor de gebruikers van Bolero.
Bovenaan staat bij mij het bedrag van mijn portefeuille met daaronder mijn winst/verlies van de dag.
kan ik ergens de volledige winst/verlies van mijn portefeuille bekijken?
Bovenaan staat bij mij het bedrag van mijn portefeuille met daaronder mijn winst/verlies van de dag.
kan ik ergens de volledige winst/verlies van mijn portefeuille bekijken?
Als je over "volledig" spreekt, dan ga je best terug naar 'sinds start'. Lijkt me eenvoudig terug te vinden bij Bolero.