Nieuwe Vlaamse regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Ik geloof niet dat er rekening gehouden wordt met geregistreerde schenkingen, tenzij ivm de onderhoudsplicht van (klein)kinderen tov hun ouders maar dat kan toch enkel door het OCMW ingeroepen worden en niet door het RIZIV, denk ik zeh.VincentVega schreef: ↑2 oktober 2024, 07:06Is het niet logisch dat je niet in aanmerking komt voor inkomens- of vermogensgerelateerde tegemoetkomingen als blijkt dat je recent je vermogen hebt weggeschonken?Abatoetnie schreef: ↑1 oktober 2024, 22:47
Als je een geregistreerde schenking doet dan is dit geweten bij de "overheid" ... stel dat je een bedrag hebt geschonken waarbij je jezelf heel "kort" hebt gezet en stel dat je daarna iets ernstigs overkomt waardoor je bv. zwaar gehandicapt wordt. Awel dan mag je tot 10 jaar na je schenking fluiten naar enige vorm van tegemoetkoming en/of recht op dingen waarvoor gehandicapten in aanmerking komen. Als je die schenking hebt gedaan zonder tussenkomst van de notaris heb je wel recht op al die zaken. Eerlijkheid wordt op die manier bestraft.
...
-
- Full Member
- Contacteer:
Euh ... denk je dat ik een fictief voorbeeld gaf misschien ? Zelf moeten vaststellen met mijn moeder !!!spaarfreakje schreef: ↑2 oktober 2024, 11:44Ik geloof niet dat er rekening gehouden wordt met geregistreerde schenkingen, tenzij ivm de onderhoudsplicht van (klein)kinderen tov hun ouders maar dat kan toch enkel door het OCMW ingeroepen worden en niet door het RIZIV, denk ik zeh.VincentVega schreef: ↑2 oktober 2024, 07:06 Is het niet logisch dat je niet in aanmerking komt voor inkomens- of vermogensgerelateerde tegemoetkomingen als blijkt dat je recent je vermogen hebt weggeschonken?
Tot 10 jaar na de schenking heb je geen rechten op uitkering, sociaal tarief en wat voor "voordelen" dan ook.
Als ze de schenking niet had geregistreerd en het ons via handgift had gegeven dan kwam ze voor alles in aanmerking.
Ook dit klopt. Gelukkig werd hier de handgift gebruikt. Zo niet: bye bye sociaal tarief en extra tegemoetkoming ziekenkas.
Ja, helaas de bekende Belgische logica.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vertel ik ooit leugens misschien, Pukkie
Met "hier" bedoel je dan je eigen situatie neem ik aan ?
(bij ons viel zelf de notaris uit de lucht toen ik hem vertelde wat er bij ons gebeurd was)
Ik insinueer geen mogelijke leugens, Abatoetnie. Wil enkel anderen vertellen dat uw verhaal klopt adv ondervinding.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wel, althans de waarheid wordt hier minstens verdraaid. PvdA-praat!
Net als uw notaris, zeg ik dat het gewoon niet kan, voor RIZIV-uitkeringen toch niet.
OCMW en sociaal tarief is iets anders.
Bron: https://www.notaris.be/schenken/fiscale ... itkeringen
Net als uw notaris, zeg ik dat het gewoon niet kan, voor RIZIV-uitkeringen toch niet.
Bron: https://www.notaris.be/schenken/fiscale ... itkeringen
-
- Full Member
- Contacteer:
Denk wat je wil, ik - althans mijn moeder - heb het ondervonden, ik ga niet meegaan in je drang naar discussie en al zeker niet als je er (alweer) een politieke draai wil aan geven.spaarfreakje schreef: ↑2 oktober 2024, 16:33 Ik wel, althans de waarheid wordt hier minstens verdraaid. PvdA-praat!
- Vincent2018
- Full Member
Ze zijn bezig met databanken voor sociale tarieven / voordelen die alles optellen, ook met de hulp Nat. Bank die tot nu toe weigerde , CAP, banken ( verklikkers ), Vlabel ...alle roerende inkomsten worden meegenomen die op de aangifte komen en ze gaan gebruiken bij toekenning berekening uitkeringen en voordelen. De Federale moet nog beginnen.... er komt een speciale opsporingscel volgens Voka .... WIE HEEFT ER NOG COMMUNISTEN NODIG ( PVDA ) met de N-VA ? kan niet erger meer worden. De Wever en Rousseau kunnen de pot op... alles is weg naar het buitenland.
pagina 106: over sociale en fiscale fraude
Weblijven werk maken van rechtvaardige sociale ondersteuning en van het tegengaan van fiscale fraude. We zetten daar de volgende bestuursperiode versterkt op in, onder andere door te werken aan een betere informatie-uitwisseling. Weverzekeren de inzage tot alle nodige informatie, bankrekeningen en eigendommen (in binnen- en buitenland). Bij sociale fraude wordt sociale hulp geweigerd en worden onterechte uitkeringen, premies en voordelen teruggevorderd. We maken werk van een ruimer inkomensbegrip, waarbij we ook kijken naar de roerende inkomsten. We gaan daarvoor in overleg met de federale overheid. In het kader van het sociale beleid krijgen we via de Nationale Bank inzage in alle eigendommen en bankrekeningen, zodat we een transparant totaaloverzicht van het aantal rekeningen krijgen. Zo breiden we bij cliënten van het OCMW de mogelijkheden van het sociale onderzoek uit en versterken we de medewerkingsplicht van de hulpvrager. Dat geeft ook de mogelijkheid voor een geautomatiseerde uitwisseling en controle in het kader van de middelentoets bij sociale huur. Als het gaat om een sterkere controle en handhaving ijveren we in eerste instantie voor een doorgedreven controle op het bezit van buitenlands vastgoed. https://www.beyondgaming.be/threads/vla ... ord.34243/
N-VA samenvatting : https://x.com/i/status/1738970387235385386
pagina 106: over sociale en fiscale fraude
Weblijven werk maken van rechtvaardige sociale ondersteuning en van het tegengaan van fiscale fraude. We zetten daar de volgende bestuursperiode versterkt op in, onder andere door te werken aan een betere informatie-uitwisseling. Weverzekeren de inzage tot alle nodige informatie, bankrekeningen en eigendommen (in binnen- en buitenland). Bij sociale fraude wordt sociale hulp geweigerd en worden onterechte uitkeringen, premies en voordelen teruggevorderd. We maken werk van een ruimer inkomensbegrip, waarbij we ook kijken naar de roerende inkomsten. We gaan daarvoor in overleg met de federale overheid. In het kader van het sociale beleid krijgen we via de Nationale Bank inzage in alle eigendommen en bankrekeningen, zodat we een transparant totaaloverzicht van het aantal rekeningen krijgen. Zo breiden we bij cliënten van het OCMW de mogelijkheden van het sociale onderzoek uit en versterken we de medewerkingsplicht van de hulpvrager. Dat geeft ook de mogelijkheid voor een geautomatiseerde uitwisseling en controle in het kader van de middelentoets bij sociale huur. Als het gaat om een sterkere controle en handhaving ijveren we in eerste instantie voor een doorgedreven controle op het bezit van buitenlands vastgoed. https://www.beyondgaming.be/threads/vla ... ord.34243/
N-VA samenvatting : https://x.com/i/status/1738970387235385386
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Vincent2018 op 2 oktober 2024, 18:13, 3 keer totaal gewijzigd.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Sociaal-rechterlijke uitkeringen worden dus wel al ingehouden, spaarfreakje. Het staat letterlijk in je link.
Zal wel eens tijd worden dat misbruik van de sociale zekerheid wordt aangepakt hé, dat er daarvoor reeds gekende data (bankrekeningen, inschrijvingen in het kadaster, enz...) wordt gebruikt lijkt mij niet meer dan logisch.Vincent2018 schreef: ↑2 oktober 2024, 17:33 pagina 106: over sociale en fiscale fraude
Weblijven werk maken van rechtvaardige sociale ondersteuning en van het tegengaan van fiscale fraude. We zetten daar de volgende bestuursperiode versterkt op in, onder andere door te werken aan een betere informatie-uitwisseling. Weverzekeren de inzage tot alle nodige informatie, bankrekeningen en eigendommen (in binnen- en buitenland). Bij sociale fraude wordt sociale hulp geweigerd en worden onterechte uitkeringen, premies en voordelen teruggevorderd.
-
- Full Member
- Contacteer:
En iedere dag komen we stapje dichter bij de Big Brother-maatschappij ... en alles onder het mom van veiligheid, misbruik van dit of dat, enz.
En we lopen er met zijn allen letterlijk en figuurlijk in mee (niet meer dan logisch, niet Vortex ?) en de dag komt dat het onomkeerbaar is geworden (kijk maar eens wat er al allemaal gebeurt in China) ...
En we lopen er met zijn allen letterlijk en figuurlijk in mee (niet meer dan logisch, niet Vortex ?) en de dag komt dat het onomkeerbaar is geworden (kijk maar eens wat er al allemaal gebeurt in China) ...
Het is al onomkeerbaar. Je kan geen stap buiten zetten zonder dat je overal gefilmd wordt. Niet alleen camera's van de overheid maar tegenwoordig heeft iedereen een deurbelcamera die niet alleen voordeur filmt maar ook de halve straat. En je moet er maar eens op letten hoeveel auto's een dashcam hebben.
Zelfs op het werk wordt alles gelogd en opgenomen.
Gelukkig ben ik daar vanaf want onlangs op pensioen.
Ik het gebouw waar ik vroeger werkte hing om de 5 meter een camera. Ik denk dat zelfs geen enkele gevangenis zoveel camera's heeft.
Zelfs op het werk wordt alles gelogd en opgenomen.
Gelukkig ben ik daar vanaf want onlangs op pensioen.
Ik het gebouw waar ik vroeger werkte hing om de 5 meter een camera. Ik denk dat zelfs geen enkele gevangenis zoveel camera's heeft.
In Nederland kan je ongeveer max. 2.600€ onbelast schenken aan iemand , is in België ook een max
bedrag wettelijk bepaald om onbelast te mogen schenken ? Kan je aan je wettelijk partner onbelast geld schenken ?
bedrag wettelijk bepaald om onbelast te mogen schenken ? Kan je aan je wettelijk partner onbelast geld schenken ?
Ja, handje contantje